WK 2022: de knock-outrondes

Susaa

Well-known member
Jammer, wel goed terug geknokt, maar jammergenoeg gestopt met de hoge ballen in de verlenging.
Argentinië was eigenlijk ook wel wat beter.
 

Makanaky

Well-known member
Daar ben ik het niet mee eens. Als je de laatste 8 op het WK haalt presteer je als Nederland naar verwachting. Er is wel slecht gevoetbald, daar ben ik het wel mee eens.
Op het tandvlees het uiterste. Dat is wel een beetje knap.
 

Pascallovic

Well-known member
Misschien is de beste les wel dat je wetenschap niet kunt afdwingen.
Dat geleuter van ‘het is een loterij’ ben ik ook wel klaar mee. Als je zo vaak met penalty’s er relatief eenvoudig naast grijpt kun je ook niet van toeval spreken en dat het een loterij is. Net als dat het geen toeval is dat die Kroaten wel altijd winnen. In een verlenging heeft Nederland ook nog nooit het verschil gemaakt.
 

erka

Well-known member
Dat geleuter van ‘het is een loterij’ ben ik ook wel klaar mee. Als je zo vaak met penalty’s er relatief eenvoudig naast grijpt kun je ook niet van toeval spreken en dat het een loterij is. Net als dat het geen toeval is dat die Kroaten wel altijd winnen. In een verlenging heeft Nederland ook nog nooit het verschil gemaakt.

Eens. Zelfs nog nooit gescoord in een verlenging.
 

Abubakari

Well-known member
Wat Messi na afloop zei, dat ze vol vertrouwen de strafschoppenserie in gingen, dat zal bij oranje denk ik niet zo snel de mindset zijn bij een strafschoppenserie. Sta je al voor je begint 1-0 achter. Ook gelijk maar weer de eerste twee missen.

Maar belangrijker, 75 minuten werkelijk niks creëren, hoe wil je dan in godsnaam scoren? Je toont lef en hij valt direct twee keer binnen. Uiteindelijk is deze uitschakeling het loon van de angst.
En van Messi die zijn beslissende momentje wel weer heeft en in zijn eentje het verschil maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Mario

Well-known member
Qua resultaat is laatste acht geen slechte prestatie maar ik ben er wel aardig kapot van.

Ik heb ergere uitschakelingen meegemaakt. Met betere selecties zijn we met regelmaat vroegtijdig gestrand. Dit keer hadden we een middelmatige selectie na een gemist WK. Dan is het bereiken van de kwartfinale zo slecht nog niet. Ik kan er wel mee leven, ondanks het slechte voetbal.
 

Joost

Well-known member
Ik heb ergere uitschakelingen meegemaakt. Met betere selecties zijn we met regelmaat vroegtijdig gestrand. Dit keer hadden we een middelmatige selectie na een gemist WK. Dan is het bereiken van de kwartfinale zo slecht nog niet. Ik kan er wel mee leven, ondanks het slechte voetbal.
Morgen ben ik het vast met je eens. Vandaag nog even niet.
 

Maasveld

Well-known member
- Van Dijk is Neerlands grootste schijnverdediger, en daarmee meest overschatte verdediger, van de laatste 20 jaar.
- Daley Blind kan niet verdedigen.
- gevegt heeft geen verstand van voetbal,
- Een bal met volle kracht de dugout van de tegenstander inschieten is eigenlijk altijd goed voor een gele kaart, behalve als je 2 seconden daarvoor iemand royaal onderuit schoffelt.
- De bescherming van Lionel Messi door de arbitrage is ronduit stuitend.
- We hebben het maximale uit deze vrij matige selectie gehaald.
- Argentijnen komen uit Tegelen.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Uiteindelijk moet je vooral naar jezelf kijken als ploeg. Los van randzaken als scheidsrechters en provocatie van de tegenstander. Je hebt gewoon letterlijk geen kans op de winst gehad. Dat lag echt niet aan de scheidsrechter. Wel knap teruggekomen tot 2-2. Goede vrije trap ook waar die gelijkmaker uit viel, maar dat was het ook. Is dat het maximale? Ik geloof daar niet in. We hebben genoeg verrassingen gezien dit toernooi van ploegen met minder materiaal dan Oranje die beter voetballende ploegen dan dit Argentinie naar huis speelden. Resultaat was voor dat dit normaal is, maar ook niet meer. Alle voorgaande tegenstanders moest je relatief eenvoudig kunnen hebben en Argentinie zou je eerste echte test worden. Daar ben je dus voor gezakt. Meest treurige natuurlijk die penalty’s waar je zo over hebt opgegeven qua benadering en dan sta je na de eerste 2 gewoon 2-0 achter. Keeper die er bij geen eentje in de buurt is gekomen. Daar heb je dan 6 of 7 keepers voor op audiëntie laten komen. Maar wellicht was de training en de aandacht er vooral op gericht om je tegenstander uit evenwicht te krijgen. Zag dat de laatste penaltynemer van Argentinie door 4 oranjespelers belaagd werd toen hij naar de stip liep. Heeft weinig indruk gemaakt zullen we maar zeggen dat soort psychologische oorlogsvoering. Beter had onze aanvoerder gewoon die bal er in geschoten.

Eindresultaat is dat je vooral dit toernooi gespeeld hebt om niet te verliezen. Dat is ook niet gebeurd in reguliere speeltijd of verlenging. Het zal geen toernooi zijn wat we vanuit Oranje lang zullen onthouden. Dat is jammer. Hoop dat er eens wat leuke aanvallende talenten doorkomen dat we voorin weer eens iets kunnen laten zien.
 

Mario

Well-known member
Dumfries schijnt nog een rode kaart te hebben gekregen. Dat verbaasd mij niets, die was behoorlijk opgefokt. Tegen Ecuador was dat ook het geval. Die jongen is zijn emoties niet altijd de baas. Alleen tegen de VS was hij top.
 

Makanaky

Well-known member
2e kerstdag begint godzijdank de Premier League weer. Klaar met dat doodse spel in de zandbak.

En waar was Infantilo trouwens?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik kan mij niet herinneren dat we zo dikverdiend zijn uitgeschakeld. Dat maakt het dat ik er niet heel erg mee kan zitten. Je hoopt uiteraard altijd dat je land wint, maar met de ultieme lafheid heb je dit echt volledig aan jezelf te verwijten.
 

erka

Well-known member
Ik heb ergere uitschakelingen meegemaakt. Met betere selecties zijn we met regelmaat vroegtijdig gestrand. Dit keer hadden we een middelmatige selectie na een gemist WK. Dan is het bereiken van de kwartfinale zo slecht nog niet. Ik kan er wel mee leven, ondanks het slechte voetbal.
Precies dit.
 
Bovenaan