Wij gaan Europa in; Vitesse - SC Heerenveen; De return

Wij gaan Europa in; Vitesse - SC Heerenveen; De return


  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .

Friesland

Well-known member
Dit is nog niet gespeeld, maar 2-2 is wel een vrij lastige uitgangspositie. Voordeel is wel dat de Gelredome ons wel ligt. In de laatste 15 seizoenen (inclusief een bekerduel) 7x gewonnen, 8x gelijk en slechts 1x verloren. Ter vergelijking: thuis werd in dezelfde periode (inclusief de wedstrijd van vanavond) slechts 6x gewonnen, werd het 7x gelijk en won Vitesse 3x.
 

delmaestro

Well-known member
Vond het ook een erg leuke wedstrijd. Klasse goals van Pr?pper en Slagveer, Uth die het zwak verdedigen van Kashia schitterend afstraft. De commentator had gelijk: de fans die gisteravond thuis bleven in Heerenveen hadden ongelijk. En die tweede bal in het veld... volgende keer toch maar niet doen publiek. Denk niet dat het de reden was dat St. Juste een foutje maakte, maar helpen doet het natuurlijk niet...

Spannend uitgangspunt voor de return, dus zeker een aanrader om zondagmiddag de TV nog een keer aan te zetten dit seizoen!
 

Mr. Wrong

New member
Leuke uitslag voor de neutrale toeschouwer, maar ik had liever gezien dat Vitesse iets meer rendement uit haar kansen had gehaald.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Heerlijke wedstrijd. Vitesse zoals verwacht individueel echt sterker, met name op het middenveld. Heerenveen weer gedisciplineerd en met een enorme strijdlust.

Ik vond 2-2 wel een terechte uitslag. Vitesse had meer controle, maar Heerenveen was en bleef levensgevaarlijk. Beide ploegen hadden ook kansen om er meer te maken.

Nu naar Arnhem met 2 tegengoals... Het wordt lastig, maar het kan wel. Ik vind Vitesse uit beter dan thuis.
 

delmaestro

Well-known member
Ik vind Vitesse uit beter dan thuis.

Gek is dat eigenlijk. Ik vind dat namelijk ook, maar de resultaten van afgelopen seizoen zeggen iets heel anders... Thuis 1x verloren (PSV), uit 7x verloren (PSV, Ajax, AZ, PEC, Heerenveen, Utrecht en ADO)
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat is dan inderdaad gek. Ik vind Vitesse thuis altijd een beetje krampachtig en vertwijfelend. Uit voetballen ze vaak makkelijker heb ik het idee.

Wat is die 'Vako' trouwens een geweldige speler. Sterk, slim en hij dribbelt een beetje zoals Messi, met z'n korte pootjes.

Jullie hebben sowieso een paar toppers in de selectie rondlopen. Heerenveen compenseerde dat met strijdlust, compact spel en gevaarlijke uitbraken. Toch was het wel een echte wedstrijd vond ik. Vitesse baalde een beetje van de gemiste kansen rondom de 1-2 en Heerenveen van de manier waarop de goals waren weggegeven. Dat ging echt nergens over.

Zondag zal het in ieder geval weer heel spannend worden.
 

delmaestro

Well-known member
Vako heeft inderdaad wel een mooie groei meegemaakt dit seizoen. Staat niet echt in de spotlight door Vejinovic en Pr?pper, maar is een erg technische middenvelder. Hij moet wel nog wat werken aan zijn overzicht, zeker in de buurt van de 16 van de tegenstander, want dan gaat het rendement wellicht nog iets omhoog. Maar zeker een speler waar je blij van wordt.

Ruimtes compact houden werkt wel goed, maar je moet het dan wel 90 minuten volhouden. Anders bestaat de kans dat er zo'n goal valt zoals Pr?pper maakte.

Verder vooral weer genoten van Traor?. Ook als hij niet scoort is hij enorm dreigend. En had nooit verwacht dat zo'n iel mannetje als aanspeelpunt kon fungeren, maar ook dat doet hij echt heel erg goed.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het enige wat Traore dan nog vaak vergeet, is goed schieten. Op ??n of andere manier produceren Afrikanen toch wat vaker van die afzwaaiers.

Wel een briljante speler, zeker voor de eredivisie.
 

Mr. Wrong

New member
sssssstttt!
Laten we het vooral niet over Vako hebben. Hoe minder hij genoemd wordt of opvalt, des te kleiner de kans dat ie weggaat.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik denk trouwens wel dat Vitesse meer op doelgerichtheid moet gaan scouten deze zomer. Traore is eigenlijk zowat de enige die heel direct richting doel speelt. De rest is toch meer van de tikjes en de beweginkjes.

Ik had daarom gisteren, ondanks de controle van Vitesse, ook niet echt het gevoel dat Vitesse elk moment kon gaan scoren. Dat is ook wel het manco denk ik.
 

Mr. Wrong

New member
Ik denk trouwens wel dat Vitesse meer op doelgerichtheid moet gaan scouten deze zomer. Traore is eigenlijk zowat de enige die heel direct richting doel speelt. De rest is toch meer van de tikjes en de beweginkjes.
Ik had daarom gisteren, ondanks de controle van Vitesse, ook niet echt het gevoel dat Vitesse elk moment kon gaan scoren. Dat is ook wel het manco denk ik.

66 doelpunten dit seizoen is niet echt een tegenvaller.
Alleen PSV (92) en Ajax (69) waren productiever
 

Mr. Wrong

New member
Andere leuke cijfertjes..
ons middenveld:

Vejinovic (10) Vako (8) en Pr?pper (5) zijn dus goed voor 23 doelpunten in 34 wedstrijden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar als je kijkt naar hoeveel kansen ze missen. Ze cre?erden de meeste kansen van iedereen volgens mij.
 

Mr. Wrong

New member
Maar als je kijkt naar hoeveel kansen ze missen. Ze cre?erden de meeste kansen van iedereen volgens mij.

Wat effici?ntie betreft staat Heerenveen denk ik bovenaan. Jullie maken meer goals dan dat je kansen cre?ert. Maar goed ik denk dat jullie Uth meer zullen missen dan wij Traore.
 
G

Gast

Guest
Een voetballer van vitesse met een hele moeilijke naam dus noemen we hem 'Vako''
 
Bovenaan