Wij gaan Europa in; Vitesse - SC Heerenveen; De return

Wij gaan Europa in; Vitesse - SC Heerenveen; De return


  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .

Max

Administrator
Forumleiding
En bedankt. Ik was heerlijk te gast toen Feyenoord haar voorronde CL ticket veiligstelde. Ik had overigens niets wat mij kon linken aan Feyenoord bij me en ik heb niet echt een traceerbaar accent en die ik mee had die praat redelijk vergelijkbaar met Sonja Bakker.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En bedankt. Ik was heerlijk te gast toen Feyenoord haar voorronde CL ticket veiligstelde. Ik had overigens niets wat mij kon linken aan Feyenoord bij me en ik heb niet echt een traceerbaar accent en die ik mee had die praat redelijk vergelijkbaar met Sonja Bakker.

Dat moet toch ook gewoon kunnen? En dat kan dus ook in Heerenveen. Alleen als je dan in andere stadions zo behandeld wordt, dan moeten wij zelf ook maar eens strenger worden.
 

Shayman

New member
Dat moet toch ook gewoon kunnen? En dat kan dus ook in Heerenveen. Alleen als je dan in andere stadions zo behandeld wordt, dan moeten wij zelf ook maar eens strenger worden.
Tja, ik heb me als fan gedragen (via sponsors) op de hoofdtribune bij NAC, Heerenveen, Graafschap en Vitesse en alleen bij De Graafschap was er wat gegrom van een plaatselijke bejaarde maar nergens echt gezeik gehad dus kan echt wel bij meer clubs.
 

erka

Well-known member
Tja, ik heb me als fan gedragen (via sponsors) op de hoofdtribune bij NAC, Heerenveen, Graafschap en Vitesse en alleen bij De Graafschap was er wat gegrom van een plaatselijke bejaarde maar nergens echt gezeik gehad dus kan echt wel bij meer clubs.

Ik had bij de Graafschap juist een heel gezellig gesprek met een stel vrouwen van de lokale kapperszaak.
 

gevegt

Well-known member
Nooit last gehad als ik naar een uitwedstrijd ging. Zelfs in de roerige jaren is het altijd goed gegaan. Ook als ik op de tribune van de andere club zat.
1x heb ik me een paar meter uit de voeten moeten maken toen de ME ingreep voor de wedstrijd Twente - Ajax.
 

inhethoekje

Active member
Ze moeten die supporters co?rdinatoren eruit flikkeren, kan je gaan lopen janken over andere clubs maar als je zulke klootzakken als supporerscoordinator hebt dan ben je zelf als club ook geen knip voor de neus waard.

Je eigen supporters weren in je vak, donderstraal op met je supportersco?rdinator functie zou ik zeggen.

Jaren terug hadden ze voor dit soort gasten een afkorting.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Een deel van dit probleem ligt ook zeker bij de supportersco?rdinator inderdaad.

Heerenveen doet ook echt NIKS tegen provocerende uitsupporters in thuisvakken. En dan word je dus zelf in een ander stadion zo behandeld. Ben je lekker mee.

Ik heb zelf trouwens regelmatig op thuistribunes gezeten, maar dat was altijd op de hoofdtribune. Nooit een probleem.
 

inhethoekje

Active member
Ik val jou er ook niet op aan, maar ik zou uit mijn vel barsten als ik zoiets mee zou maken.
Ooit door stewards in het buitenland in de maling genomen , laat ik het netjes zeggen, toen die stewards een paar weken later weer in de Kuip waren werden ze warm onthaald door enkele tientallen suppporters.
Was een geinig gezicht, van die waggelende dikke gele fluoriserende jassen het stadionplein op zien vluchten.
 
G

Gast

Guest
Ik denk dat je bij iedere club kan zitten. Ligt er gewoon helemaal aan hoe je jezelf gedraagt. En wat voor een belangen er op het spel staan. Laten we ook niet vergeten dat er heel veel op het spel stond zondag. En dan begrijp ik dat de stewards net even strenger zijn. Daarbij hebben Vitesse supporters juist jarenlang het gevoel gehad dat wij de bezoekers waren en behandeld werden als criminelen. Nog steeds is dat zo maar wel minder na heel veel geklaag. Jullie hebben er 1 keer per seizoen last ervan wij minimaal 17 keer.
 

delmaestro

Well-known member
Wat ik ervan begrepen heb:

De kaartverkoop voor het uitvak liep tot aan,of tot en met, donderdag. Heerenveen fans hebben een aantal dagen gehad om kaarten te kopen, maar het liep totaal niet. De voornaamste reden was dat ze eerst de heenwedstrijd wilden zien. Mocht het 0-4 worden in het Abe Lenstra, dan heb je logischerwijs minder zin om op zondag nog naar Arnhem af te reizen. Na de 2-2 liep het nog even wat vlotter, maar uiteindelijk was het aantal verkochte kaarten voor het uitvak gewoon behoorlijk laag.

Ondertussen liep in Arnhem de kaartverkoop voor de zondagwedstrijd gewoon de hele week door. Daarvan was te verwachten dat de opkomst niet bijzonder hoog zou zijn, want we kennen allemaal de bezettingsgraad van Gelredome in de competitie, laat staan bij de playoffs, waar seizoenkaarthouders opnieuw moeten betalen. Dus wat er dan logischerwijs gebeurt, is dat Vitesse een actie onderneemt om toch zoveel mogelijk fans aan te trekken: seizoenkaarthouders gratis + extra supporters die met seizoenkaarthouders meekomen kunnen komen voor een tientje + vrije verkoop. Deze (combinatie van) acties is logischerwijs bedoelt voor de thuisvakken, en dus voor de Vitesse supporters. Vrije verkoop betekent echter geen registratieverplichtingen etc. waardoor de mogelijkheid ontstaat dat er Heerenveen fans op de thuistribune belanden. Je hebt natuurlijk enerzijds niet het recht om deze mensen te weigeren, maar aan de andere kant: deze mensen hebben de kans gehad om uitkaarten te kopen voor een uitvak dat bij lange na niet vol zit, maar kiezen in plaats daarvan ervoor nadat de kaartverkoop is gesloten (3 dagen voor de wedstrijddag, wat vrij normaal is i.v.m. vervoersregelingen etc.) kaarten (wellicht goedkoper) voor de thuistribunes te kopen. Ik kan me in dat geval voorstellen dat als je de veiligheidsco?rdinator bent, dan je een gezinnetje of een vader + zoontje binnenlaat, maar dat je bijvoorbeeld een groep van 4 jongens achterin de 20, uitgedost in Heerenveen kleuren, eruit pikt en de toegang weigert. Ik weet niet of ze dat recht hebben, maar snappen doe ik het wel. Ze laten voor zover ik begrijp bewust het kopen van kaarten voor het uitvak links liggen, om vervolgens van acties gebruik te maken die bedoelt zijn voor het thuispubliek...
 

delmaestro

Well-known member
Overigens... Mocht ik er naast zitten wat betreft sommige aangenomen 'feiten', schroom dan niet om me te verbeteren...
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het komt redelijk in de buurt, maar ik noem 550 kaarten niet weinig voor een uitvak. Dit hadden er echter veel meer kunnen zijn, maar de verkoop werd gesloten. En in dit geval zijn die drie dagen WEL veel te vroeg om zo'n verkoop te sluiten.
En dan nog, dat van dat sjaaltje snap ik op zich best, maar als die mensen helemaal niks verkeerds doen, dan heb je het recht niet om iemand met kaartje zo het stadion en de stad uit te flikkeren. Dan moet je geen vrije verkoop houden.
 

delmaestro

Well-known member
Het komt redelijk in de buurt, maar ik noem 550 kaarten niet weinig voor een uitvak. Dit hadden er echter veel meer kunnen zijn, maar de verkoop werd gesloten. En in dit geval zijn die drie dagen WEL veel te vroeg om zo'n verkoop te sluiten.
En dan nog, dat van dat sjaaltje snap ik op zich best, maar als die mensen helemaal niks verkeerds doen, dan heb je het recht niet om iemand met kaartje zo het stadion en de stad uit te flikkeren. Dan moet je geen vrije verkoop houden.

Als ze zich netjes gedragen, dan vind ik dat eigenlijk ook. Het probleem is natuurlijk dat ik die verantwoordelijkheid niet draag. Als je degene bent die de boel aanstuurt, dan neem je bepaalde risico's niet. Maar de Heerenveen fans hebben een prima staat van dienst als respectvolle, nette supporters, dus dat dit sommigen van jullie is overkomen is gewoon triest.

Overigens is dit niet per definitie hoe het in Arnhem gaat. Over het algemeen zijn ze bij ons niet heel streng, en is er best het een en ander mogelijk. Wel is het zo dat er vanuit de kant van Vitesse fans de afgelopen jaren heel erg veel geklaagd is over Ajax en Feyenoord fans op de thuisvakken. De meest gehoorde klacht: zie komen met heel veel, gedragen zich provocerend, en het leid zonder uitzondering elke keer wel tot wat ruzies en vechtpartijen op de tribunes waar ouders met hun kinderen zitten. Als gevolg hiervan is er een tijd geleden een statement afgegeven dat er wat door de lokale veiligheidsdriehoek mee gedaan wordt in de vorm van extra alertheid, preventieve controle, en het uitbannen van mogelijke risicogroepen en dat soort 'protocollen'. Wellicht dat, door wat er zondag op het spel stond, jullie daar deels van de dupe zijn geworden. Voor wat betreft de volgende keer: wees welkom en laat je niet meteen afschrikken door deze eenmalige klote ervaring!
 
Bovenaan