Wij gaan Europa in; Vitesse - SC Heerenveen; De return

Wij gaan Europa in; Vitesse - SC Heerenveen; De return


  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .

PES5

Administrator
Forumleiding
Donderdag is het eerste duel in het Abe Lenstra Stadion. Om 20.45 uur wordt er afgetrapt.

Zondag om 16.45 uur is in Arnhem de return.

SC Heerenveen kwam in deze finale door als 7e te eindigen in de eredivisie en vervolgens Feyenoord te verslaan.
Vitesse sloot de competitie af als 5e en versloeg PEC Zwolle.

Eerder dit seizoen werd het 1-1 in Arnhem en in Heerenveen versloegen de Friezen Vitesse met 4-1.

Wie gaat Europa in?
 

delmaestro

Well-known member
Heerenveen is voor ons altijd een lastige tegenstander, waar we vooral thuis maar niet van weten te winnen.

Als Vitesse kans wil maken moeten ze donderdag in het Abe Lenstra al een goed resultaat halen,oftewel: doelpunten scoren.

Heerenveen is mijn lichte favoriet, maar natuurlijk hoop ik dat Vitesse dit gaat winnen. Lijkt me terecht op basis van het voetbal en de eindrangschikking van het afgelopen seizoen...
 

fr-keff

Active member
Heerenveen is voor ons altijd een lastige tegenstander, waar we vooral thuis maar niet van weten te winnen.

Als Vitesse kans wil maken moeten ze donderdag in het Abe Lenstra al een goed resultaat halen,oftewel: doelpunten scoren.

Heerenveen is mijn lichte favoriet, maar natuurlijk hoop ik dat Vitesse dit gaat winnen. Lijkt me terecht op basis van het voetbal en de eindrangschikking van het afgelopen seizoen...

Als je op basis van dat laatste doorgaat hadden jullie hier niet gestaan...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het levert iig vaak mooie wedstrijden met veel goals op. Laten we zeggen, 3-2 in Heerenveen en 4-3 in Arnhem :rumcolaa:
 

Mario

Well-known member
Probleem van Vitesse is altijd dat men de selectie voor het komend seizoen tijdens de voorrondes nooit rond heeft.
 

delmaestro

Well-known member
Probleem van Vitesse is altijd dat men de selectie voor het komend seizoen tijdens de voorrondes nooit rond heeft.

Dat klopt. Het zou, voor het gehele Nederlands voetbal, fijn zijn dat ALS Vitesse het zou halen, ze er dit jaar eens wat vroeger bij zijn.

Ten opzichte van de laatste twee Europese avontuurtjes hoeven we dit keer niet eerst op zoek naar een nieuwe coach. Bosz zal al vanaf de start van de voorbereidingen voor de groep staan. Hopelijk brengt dat enkele procesversnellende voordelen met zich mee. Als ze wat sneller in kaart hebben hoe de selectie er ongeveer uit komt te zien, kunnen ze ook sneller anticiperen op waar ze bijvoorbeeld huurlingen van Chelsea zouden willen inpassen. Deze spelers kunnen dan mogelijk al vroeg in de voorbereiding toegevoegd worden, en zodoende meespelen in de voorrondes van de EL. Basisspelers en spelers die daarvoor in aanmerking komen die er bij de start van komend seizoen zeer waarschijnlijk (nog) bij zijn, zijn:

Room - Diks, Kashia, Van der Werff, Achenteh - Leerdam, Nakamba, Quazaishvili - Ibarra, Djurdjevic en Oliinyk

Daar moet zeker nog wel wat bij. Maar goed, eerst maar eens ?berhaupt die EL halen. Dat is op zich al een hele kluif.
 

JMD

Well-known member
Voordeel is ook dat de winnaar van de playoffs 2 weken later begint dan vroeger. Nu in Q3, vroeger in Q2.
 

Friesland

Well-known member
Voordeel is ook dat de winnaar van de playoffs 2 weken later begint dan vroeger. Nu in Q3, vroeger in Q2.

Het ticket voor de bekerwinnaar, een plaats in de vierde voorronde EL, is opgewaardeerd naar een plaats in de groepsfase EL.
Het ticket voor de nummer 3, eveneens een plaats in de vierde voorronde, is gedevalueerd tot een plaats in de derde voorronde.
Het ticket voor de nummer 4, een plaats in de derde voorronde, gaat nu naar de winnaar van de play-offs, waaraan de nummer 4 nu ook meedoet, ten koste van de nummer 8.
Het ticket voor de nummer 5 (winnaar van de play-offs), een plaats in de tweede voorronde, is komen te vervallen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik ben wel erg benieuwd. Ik vind Vitesse momenteel beter, maar Heerenveen ligt Vitesse niet zo.

Ik verwacht een zelfde soort duel als tegen Feyenoord. Vitesse meer de bal en Heerenveen zal proberen weer goed te verdedigen en compact te spelen. Vitesse is achterin namelijk best kwetsbaar op snelheid.
In de competitie speelde we Vitesse hier zoek, door er gelijk op te klappen en vol druk te geven. Ik denk, gezien de fysieke staat van de jonge ploeg, dat dit nu onmogelijk is. Daarom compact spelen en goed de ruimtes benutten.

Ik hoop op 1-0 of 0-0. In ieder geval geen tegendoelpunt.
 

ALenstra

Well-known member
Ik verwacht wel een Heerenveense stuntje. Vitesse heeft vaak getoond niet thuis te geven als het erop aankomt.
 

Friesland

Well-known member
De twee beste scheidsrechters van Nederland leiden de twee duels. Kuipers fluit de thuiswedstrijd, Nijhuis de uitwedstrijd. Veel zal het niet uitmaken, aangezien het de beste scheidsrechters zijn, maar deze volgorde lijkt mij voor Heerenveen gunstiger dan Nijhuis thuis en Kuipers uit.
 

Eresd?g?

Banned
Het is te bidden voor Vitesse dat ze Traor? nog een seizoen mogen huren. Wallace hoeven ze niet terug verwacht ik ;) Veijnovic is natuurlijk ook nog niet weg, maar kans is groot dat ook hij vertrekt. Pr?pper 99,9% kans dat hij weg is...
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Bij Heerenveen is Thern een twijfelgeval en moet vandaag en morgen bekeken worden of Vd Berg, Larsson, Van Aken en Uth fit genoeg zijn om te starten.
 

delmaestro

Well-known member
Bij Heerenveen is Thern een twijfelgeval en moet vandaag en morgen bekeken worden of Vd Berg, Larsson, Van Aken en Uth fit genoeg zijn om te starten.

Zo, dat is een behoorlijk slijtageslag geweest bij jullie zeg...

Is die mat in de Kuip zo beroerd? :p
 

Mr. Wrong

New member
Het is te bidden voor Vitesse dat ze Traor? nog een seizoen mogen huren. Wallace hoeven ze niet terug verwacht ik ;) Veijnovic is natuurlijk ook nog niet weg, maar kans is groot dat ook hij vertrekt. Pr?pper 99,9% kans dat hij weg is...

Dat bepalende spelers verkassen is iets waar bijna alle clubs in Nederland bijna jaarlijks tegenaan lopen. Pr?pper is het lastigste te vervangen denk ik.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zo, dat is een behoorlijk slijtageslag geweest bij jullie zeg...

Is die mat in de Kuip zo beroerd? :p

Vd Berg speelt al sinds Cambuur-uit met een blessure, Van Aken is ook al tijden aan het kwakkelen, Uth heeft knieklachten en Larsson betaalt de tol voor een seizoen zonder zomerstop in Zweden.
 

delmaestro

Well-known member
Bij Cambuur speelt wel een hele aardige speler die hem zou kunnen vervangen. Oude bekende volgens mij ;)

Sander van der Streek? Zou kunnen. Maar ik denk dat Brahim Darri van Heracles (die eveneens uit de Vitesse jeugd komt net als Van der Streek) dan als speler verder is. Ik weet echter niet zeker of Darri op 10 kan spelen...

Als er geld was had ik die Ziyech wel willen inpalmen, maar die heeft aangegeven in Twente te blijven helaas...
 
Bovenaan