Wielrennen

JMD

Well-known member
Geruchten klopten dus: kasseien, La Super Planche des Belles Filles, Alpe d'Huez, Peyragudes, Mende Montee Jalabert, tijdrit aan het eind...

Nu de etappes even bekijken
 

JMD

Well-known member
11 kasseistroken dus met een lengte van 20 km.
Aankomst bij het Bos van Wallers (op de weg naar het Bos)
 

JMD

Well-known member
8e Etappe naar Lausanne eindigt met een stuk van 12%.

9e etappe: 3 bergen + aankomst bergop
10e etappe: door de bergen, maar geen beklimmingen
11e etappe: Lacets Montvernier, Galibier, aankomst bergop Granon
12e etappe (14 juli): nogmaals Galibier, Croix de Fer, aankomst bergop L'Alpe d'Huez (dit is exact dezelfde etappe als die in 1986, toen LeMond en Hinault arm in arm over de finish gingen)
 

JMD

Well-known member
16e etappe: 2 bergen aan het eind van de rit
17e etappe: 3 bergen plus aankomst bergop op Peyragudes (16%)
18e etappe: 2 bergen plus aankomst bergop op de Hautacam
 

Mommiej

Well-known member
aantal goede leuke beklimmingen erin. 2x Galibier onderweg op dagen achter elkaar en ook nog de Aubisque in Pyreneen. Kasseienrit weet ik even niet wat ik er van moet verwachten, aangezien het niet over de bekende kasseistroken uit Roubaix gaat.
 

JMD

Well-known member
Finishen alle bergritten nu gewoon bergop?
Als je puur alleen de bergritten telt zijn dat er 6 (3 in Alpen, 3 in Pyreneëen) waarvan 4 bergop aankomen. Normaal is die verhouding 50-50, nu dus iets meer bergop aankomst. En als je dan La Planche des belles Filles en de Montée Jalabert meerekent kom je dus op 8x bergop aankomst uit. En die dag na de kasseienrit zat er ook een stukje 18% in, maar weet niet of dat echt in de laatste kilometer is.
Dat is overigens altijd zo dat niet alles bergop aankomt, om ook goede dalers een kans te geven op een etappezege.


De 'Allez Opi Omi' mevrouw heeft vandaag overigens een voorwaardelijke celstraf gekregen
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Supermán verkast van Astana naar Movistar.
En weer terug naar Astana. Eigenlijk precies wat je kon verwacht na die desastreuze Vuelta-etappe. Lopez - Astana was altijd een goed huwelijk. En bovendien, als je op zo'n manier uit een grote ronde stapt, dan zullen andere ploegen niet voor je in de rij gaan staan.

Ik moet ook zeggen dat ik er dit jaar maar niet aan kon wennen om Lopez in het shirt van Movistar te zien. Dan zag je een renner van Movistar en zei de commentator dat het Lopez was en had ik direct "dat is Lopez helemaal niet, joh! Dit is een renner van Movistar, en Lopez rijdt voor Astana!"
 

Maasveld

Well-known member
Ilan van Wilder stapt naar de rechter in een poging zijn contract te laten ontbinden. Ik ben benieuwd hoelang dit nog goed zal gaan voor Spekenbrink en zijn team.
 

Eef de Kip

Well-known member

Jamel

Administrator
Forumleiding
en het bericht waarvan je wist dat die ging komen


Mij benieuwen waar hij heen gaat. Wel een begrijpelijke beslissing vind ik.
Quick-Step? ;)
 
Bovenaan