Wielrennen

SanMark.

Well-known member
en het bericht waarvan je wist dat die ging komen


Mij benieuwen waar hij heen gaat. Wel een begrijpelijke beslissing vind ik.
Dit werd hier al een paar jaar terug gezegd. Er is gewoon geen ruimte voor zo'n top sprinter en de intentie van Jumbo. Zelfs van Aert kan over 1 of 2 jaar wel eens gaan twijfelen of hij zich helemaal wil opofferen in de bergen voor de klassmentsrijders.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit werd hier al een paar jaar terug gezegd. Er is gewoon geen ruimte voor zo'n top sprinter en de intentie van Jumbo. Zelfs van Aert kan over 1 of 2 jaar wel eens gaan twijfelen of hij zich helemaal wil opofferen in de bergen voor de klassmentsrijders.
Voor Van Aert is het volgens mij juist een ideale situatie nu. In het voorjaar is hij de absolute kopman en hebben ze inmiddels een behoorlijke ploeg om hem heen gebouwd. In de grote rondes mag hij sprinten voor etappes en hoeft hij zich in de bergen ook niet te vervelen, maar mag hij lekker z'n gang gaan op kop van het peloton. Hij heeft bovendien lekker de vrijheid om in de winter wat veldritjes te rijden. En dat allemaal voor een topsalaris.
 

Maasveld

Well-known member
Dit werd hier al een paar jaar terug gezegd. Er is gewoon geen ruimte voor zo'n top sprinter en de intentie van Jumbo. Zelfs van Aert kan over 1 of 2 jaar wel eens gaan twijfelen of hij zich helemaal wil opofferen in de bergen voor de klassmentsrijders.
Als Van Aert klassementstechnisch iets wil moet hij eerst minstens 10 kilo afvallen. Dat heeft dan ook weer zijn weerslag op zijn kansen in het voorjaar. Hij heeft al eens aangegeven er wel al over na te denken, maar dat ie zich de komende jaren nog op de voorjaarsklassiekers gaat richten.

Voor zowel Groenewegen als Jumbo lijkt me dit de beste stap.
 

Mommiej

Well-known member
Amy Pieters aantal dagen langer in coma gehouden

Vd Poel die weer met rugklachten forfait moet geven en waarschijnlijk kruis kan maken over veldritseizoen, mag sowieso rest van de week niet op de fiets stappen om te trainen zelfs.
 

JMD

Well-known member
Vd Poel die weer met rugklachten forfait moet geven en waarschijnlijk kruis kan maken over veldritseizoen, mag sowieso rest van de week niet op de fiets stappen om te trainen zelfs.
Zijn de rugklachten nog van de val in Tokyo?
 

Eef de Kip

Well-known member
Volgens mij had hij die rugklachten al. Mn de overstap naar de mountainbike ging afgelopen jaar gepaard met rugproblemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mommiej

Well-known member
Hij is afgelopen maandag in de veldrit in Zolder in ieder geval weer gevallen en vanaf dat moment reed die ook niet meer voor top-10 eigenlijk en kon ook niet meer terugkeren bij mannen als Sweeck en Aerts. Mogelijk dat dat het dus weer wat verergerd heeft. Heb de val zelf niet gezien, want was buiten camerabeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

SanMark.

Well-known member

Terugblik op de Olympische dameswedstrijd... Ongelooflijk dat een B-land als Oostenrijk gewoon via apps e.d. de ploegleider op de hoogte kan houden en dat Nederland niet lukt. Wat een fouten zijn daar gemaakt.
Ik weet niet of die discussie toen hier ook is gevoerd of ergens anders maar dat was vanaf het eerste moment toch al duidelijk dat er ontzettend gefaald is op die dag.

Toen zij wegreed hadden er gelijk 2 man in Nederland moeten googlen wat ze allemaal had gepresteerd en wat ze in haar mars zou hebben, en zo had je nog wel meer techniek in kunnen zetten buiten de oortjes om.
 

Mommiej

Well-known member
Naast waarschijnlijk geen Vd Poel in het vlaamse voorjaar geeft nu ook Alaphilippe aan met zijn ploeg het gehele vlaamse voorjaar links te laten liggen. De rode loper ligt wat dat betreft uit voor Van Aert in Vlaanderen en Roubaix.
 

Maasveld

Well-known member
Naast waarschijnlijk geen Vd Poel in het vlaamse voorjaar geeft nu ook Alaphilippe aan met zijn ploeg het gehele vlaamse voorjaar links te laten liggen. De rode loper ligt wat dat betreft uit voor Van Aert in Vlaanderen en Roubaix.
Waarom laat Quick Step het Vlaamse voorjaar schieten?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Naast waarschijnlijk geen Vd Poel in het vlaamse voorjaar geeft nu ook Alaphilippe aan met zijn ploeg het gehele vlaamse voorjaar links te laten liggen. De rode loper ligt wat dat betreft uit voor Van Aert in Vlaanderen en Roubaix.
Van der Poel slaat het veldseizoen over om fit te zijn voor de Vlaamse Klassiekers. Die schrijf ik echt nog niet af.
 

Mommiej

Well-known member
Van der Poel slaat het veldseizoen over om fit te zijn voor de Vlaamse Klassiekers. Die schrijf ik echt nog niet af.
Ik houd geen rekening met hem in het voorjaar, ze hebben die rug al 1,5 maand rust gegeven na het wegseizoen, dat was niet genoeg om langer dan 2 veldritten te rijden met pijn. Zit die nu ook maand of 1,5/2 niet op de fiets (dat is inmiddels al 1,5 week zo), dan is die niet klaar in april om mee te doen.
 

Maasveld

Well-known member
Egan Bernal is op de training hard op een stilstaande bus opgeknald. Hij heeft meerdere trauma's opgelopen, van nek tot onderbeen. Revalidatie zal maanden gaan duren.
 
Bovenaan