Wielrennen

JMD

Well-known member
Zoetemelk was achtendertig jaar toen hij in 1985 wereldkampioen werd. We wachten dus 38 jaar al op een nieuwe Nederlandse wereldkampioen.

Kom op Mathieu!

erka

Well-known member
Verdomme wat mooi. Ik kijk het altijd want het is één van de allermooiste wedstrijden van het jaar. En eindelijk pakt een Nederlander m weer. Het moment dat Zoetemelk won is me altijd bijgebleven en dat zal nu ook zo zijn. Wat mooi.

Batigoal

Well-known member
Wat een ge-wel-dige rit was dat zeg! En heerlijk dat Mathieu 'm pakt in echte VDP-stijl met veel spektakel. Aantrekkelijk parcours.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het was achteraf ook wel echt een MvdP parcours. Dat korte draaien en keren en steeds van die intervallen dat kan hij gewoon verschrikkelijk goed. Beter dan wie ook, denk ik. Hij reed ook super zuinig, was constant bij de les, maar heeft amper op kop gereden voordat de beslissende groep weg was. Erg fraaie zege. En inderdaad, wat een koers was het. Heb meerdere renners al horen zeggen dat het één van de zwaarste koersen was die ze ooit hebben gereden.

JMD

Well-known member
Zaterdag is de WK Mountainbike, daar gaat VdP ook aan mee doen, het zou wat zijn als hij na het WK Veldrijden en de WK op de Weg ook nog WK Mountainbike wordt in 1 jaar...

Heb net even het programma voor de Spelen opgezocht, op maandag 29 juli is de mountainbikewedstrijd, de zaterdag erna de wegwedstrijd.... Het zou dus kunnen qua planning dat hij beide doet. Weet alleen niet wat het parcours is van de wegwedstrijd in Parijs en of hem dat ligt.
En sowieso is het mooi qua planning dat de wegwedstrijd niet direct de eerste zaterdag is, dat zou 6 dagen na de finish van de Tour zijn, nu is het 1 week later...

JMD

Well-known member
Het was achteraf ook wel echt een MvdP parcours. Dat korte draaien en keren en steeds van die intervallen dat kan hij gewoon verschrikkelijk goed. Beter dan wie ook, denk ik. Hij reed ook super zuinig, was constant bij de les, maar heeft amper op kop gereden voordat de beslissende groep weg was. Erg fraaie zege. En inderdaad, wat een koers was het. Heb meerdere renners al horen zeggen dat het één van de zwaarste koersen was die ze ooit hebben gereden.
Jep, wat een koers. MAar even over dat parcours, het was mooi hoor, maar eigenlijk te gevaarlijk, 39 bochten in 14 km, veel van die bochten haaks en sommige zelfs terugdraaiend. Idioot.

gevegt

Well-known member
Jep, wat een koers. MAar even over dat parcours, het was mooi hoor, maar eigenlijk te gevaarlijk, 39 bochten in 14 km, veel van die bochten haaks en sommige zelfs terugdraaiend. Idioot.
Vandaar dat de veldrijders op 1 en 2 staan.

JMD

Well-known member
Vandaar dat de veldrijders op 1 en 2 staan.
Zoals Jamel al aangaf, dit parcours lag VdP idd goed, en ook Van Aert zal hier idd voordeel van het veldrijden hebben gehad, plus dat veldrijders natuurlijk gewend zijn aan korte sprintjes heuvelop.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vandaag veel minder valpartijen gezien dan in een gemiddelde Tour de France rit, dus viel volgens mij wel mee met hoe gevaarlijk het was. D'r glijden er twee weg door de regen, dat kan altijd gebeuren. Er reed er eentje tegen het hek en een ander haakte met zijn wiel in het achterwiel van zijn voorganger. Tuurlijk vraagt het parcours om 100% scherpte van begin tot eind, maar dat mag je ook van profs verwachten.

Ik vond het juist een heel geslaagd parcours. Als iedere renner zegt dat het al vanaf de eerste keer het plaatselijke rondje opdraaien volle bak koers was en dat uiteindelijk de sterksten overbleven, heb je het volgens mij uitstekend voor elkaar als organisatie. Zelfs een renner als Pogacar, die in zijn carrière al heel vaak heel diep is gegaan, vond het de zwaarste koers die hij ooit heeft gereden. Hij werd zelfs even onwel van de vermoeidheid na de finish. Dat zegt genoeg.

JMD

Well-known member
Het parcours maakt nooit de koers, dat doen de renners. En dat er volle bak koers was vanaf dat ze in Glasgow de omloop opreden is te danken aan (eerst) de Deense ploeg en later de Belgische ploeg en daarna het kwintet Bettiol, Van der Poel, Pedersen, Van Aert en Pogacar.

JMD

Well-known member
VdPoel moest tijdens de 'stop' overigens nodig naar het toilet en is toen gewoon het huis van een aantal Schotten in geweest... (aldus Moerenhout)

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het parcours maakt nooit de koers, dat doen de renners. En dat er volle bak koers was vanaf dat ze in Glasgow de omloop opreden is te danken aan (eerst) de Deense ploeg en later de Belgische ploeg en daarna het kwintet Bettiol, Van der Poel, Pedersen, Van Aert en Pogacar.
En die renners zeggen dat het koers werd omdat je op dit parcours constant bij de eerste 20 renners moet zitten, omdat terugkeren van achter teveel energie kost.

Bovenaan