Wielrennen

erka

Well-known member
Enige wat je kan doen voor de veiligheid is de afdaling volledig neutraliseren. Dus tijdsverschil aan de top is ook tijdsverschil aan het eind van de afdaling. Waarmee je elke prikkel om risico's te nemen weghaalt bij wielrenners.

Maar wat heeft een afdaling dan nog voor zin. Dat wil ook niemand. Dus is het heel hard, maar inderdaad het hoort er wel bij.
 

JMD

Well-known member
Precies.
ALleen neutraliseren als het vanwege omstandigheden moet, zoals in 2019 de afdaling van de Iseran
 

Maasveld

Well-known member
Het is natuurlijk heel dubbel. Een organisatie heeft de verantwoordelijkheid een veilig, of in ieder geval zo veilig mogelijk, parcours uit te tekenen. De renners hebben de verantwoordelijkheid om geen onverantwoorde risico's te nemen. Daarbij is een organisatie vaak ook afhankelijk van de gelden die start- en finishplaatsen betalen, dus je komt er af en toe ook niet onderuit om in een dal te finishen. Wat je als organisatie nog kan doen is om in de afsluitende afdalingen iets van een afrastering/kussens op de (mogelijk) gevaarlijke punten te plaatsen. Dat zal wellicht niet altijd helpen, maar kan wel het verschil tussen leven en dood betekenen.

De VTM heeft overigens een ontiegelijke lamlul naar de Ronde van Zwitserland gestuurd:

 
  • Leuk
Waarderingen: Max

erka

Well-known member
Hup, en weer een het ravijn in, gewoon omdat ie niet goed kan sturen met zulke hoge snelheden. Dan moet je gewoon langzamer dalen. Zo moeilijk is dat toch niet om te beseffen. Die renners valt zelf ook eea te verwijten hoor.

Gelukkig liep het goed af deze keer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik kan mij wel vinden in jullie analyses dat het een gevaarlijke sport is en er aan beide kanten er een verantwoordelijkheid is voor de veiligheid.
 

JMD

Well-known member
De Ladies Classic in Noordwijk is gestaakt vanmiddag...

 

Maasveld

Well-known member
De Ladies Classic in Noordwijk is gestaakt vanmiddag...

Heel fijn dat er ook eens een organisatie is die wél aan de veiligheid van de renners/rensters denkt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gave transfer op komst! Fabio Jakobsen zeer waarschijnlijk naar Team DSM, wat daarmee z'n gewenste topsprinter in huis haalt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jammer dat enkel de NOS de rechten heeft voor het NK. Moet ik verplicht voor het eerst sinds lange tijd weer naar die verschrikkelijke Herbert luisteren. En ik moet zeggen, ik heb hem niet gemist.
 

JMD

Well-known member
Jammer dat enkel de NOS de rechten heeft voor het NK. Moet ik verplicht voor het eerst sinds lange tijd weer naar die verschrikkelijke Herbert luisteren. En ik moet zeggen, ik heb hem niet gemist.
Ik zat even te kijken en ze starten weer een filmpje in met geklets met een coureur... Echt, dat gelul bij de NOS, hou daar eens mee op. Laat al die filmpjes voor de koers/uitzending zien, maar laat me tijdens de koers genieten van wielrennen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Jammer dat enkel de NOS de rechten heeft voor het NK. Moet ik verplicht voor het eerst sinds lange tijd weer naar die verschrikkelijke Herbert luisteren. En ik moet zeggen, ik heb hem niet gemist.
Hier nog 1, vreselijk, gelukkig vind ik Clement wel goed te pruimen.
 
Bovenaan