Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Ik zat even te kijken en ze starten weer een filmpje in met geklets met een coureur... Echt, dat gelul bij de NOS, hou daar eens mee op. Laat al die filmpjes voor de koers/uitzending zien, maar laat me tijdens de koers genieten van wielrennen.
In een fase waarin er niets gebeurt is dat toch prima.

Evenepoel wint in België in een sprint a deux met de 20-jarige Alec Segaert.
 

Reinoud

Well-known member
Mooie winnaar, mooi ploegenspel en mooie koers. En oef wat is die Kooij al goed. Mogen ze bij Jumbo erg blij zijn dat ze hem hebben kunnen behouden. Zelf vind ik het wel mooi dat renner uit eigen opleiding blijft.
 

JMD

Well-known member
Als ik goed geteld heb 14 Nederlandse renners in de Tour. Dat moet haast wel het meeste in een flinke tijd zijn (zeker sinds er maar 8 renners per team mogen meedoen)
 

Maasveld

Well-known member
Als ik goed geteld heb 14 Nederlandse renners in de Tour. Dat moet haast wel het meeste in een flinke tijd zijn (zeker sinds er maar 8 renners per team mogen meedoen)
Valt mee. In 2018 en 2021 ook 14. Van 2012 t/m 2017 hadden we er minstens 15 (met 20 in 2015 als uitschieter) maar toen mochten er 9 renners per team starten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Hadden we er vorig jaar dan zo weinig? Staat me bij dat we recent ook wel eens 8 deelnemers gehad hebben van NL bloed
 

Mommiej

Well-known member
Vorig jaar 10, 2020 in het coronajaar hadden we er maar 7. Periode 2001 t/m 2010 hadden we er jaarlijks maar 7 tot 11
 

JMD

Well-known member
Sommige dingen veranderen niet, direct na het vallen van de vlag wordt er gedemarreerd, o.a. Eenkhoorn
 
Bovenaan