Wielrennen

Batigoal

Well-known member
En nu bizarre val van Carlos Rodriguez tegen de hoek van een huis. Ziet er ook weer niet best uit. Het blijft maar doorgaan deze Giro.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
De weersomstandigheden zorgen vandaag voor slecht nieuws en een beetje goed nieuws. Het slechte nieuws is dat de etappe wordt ingekort tot slechts 74 kilometer. De Col du Grand Saint-Bernard is uit het parcours geschrapt. In plaats daarvan begint de rit aan de voet van de gevreesde Croix de Coeur. En dit is ook meteen het goede nieuws. Want dit is een hele spectaculaire col, met bovenaan een stukje onverharde weg. Dat ze aan de voet van deze col beginnen, de technische afdaling doen en vervolgens een stukje vallei naar de slotklim, de Crans Montana, nodigt uit voor een supersnelle rit, waar het peloton van start tot finish vol gas zal gaan. Echter zijn de renners nog altijd de eerste verantwoordelijken voor een aantrekkelijke koers en niet het parcours. Dus geheel in lijn met de Giro tot dusver, zou het me ook niet verbazen als ze in een sukkeldrafje over de Croix de Coeur gaan.

We gaan het zien! Ik vind het een opvallende keuze. Want gisteravond en vanochtend waren er vooral tekenen dat de Croix de Coeur geschrapt zou gaan worden, vanwege het slechte wegdek en de weersomstandigheden. Zou me ook niet verbazen als het in de loop van de ochtend weer gaat veranderen.
 

Maasveld

Well-known member
De weersomstandigheden zorgen vandaag voor slecht nieuws en een beetje goed nieuws. Het slechte nieuws is dat de etappe wordt ingekort tot slechts 74 kilometer. De Col du Grand Saint-Bernard is uit het parcours geschrapt. In plaats daarvan begint de rit aan de voet van de gevreesde Croix de Coeur. En dit is ook meteen het goede nieuws. Want dit is een hele spectaculaire col, met bovenaan een stukje onverharde weg. Dat ze aan de voet van deze col beginnen, de technische afdaling doen en vervolgens een stukje vallei naar de slotklim, de Crans Montana, nodigt uit voor een supersnelle rit, waar het peloton van start tot finish vol gas zal gaan. Echter zijn de renners nog altijd de eerste verantwoordelijken voor een aantrekkelijke koers en niet het parcours. Dus geheel in lijn met de Giro tot dusver, zou het me ook niet verbazen als ze in een sukkeldrafje over de Croix de Coeur gaan.

We gaan het zien! Ik vind het een opvallende keuze. Want gisteravond en vanochtend waren er vooral tekenen dat de Croix de Coeur geschrapt zou gaan worden, vanwege het slechte wegdek en de weersomstandigheden. Zou me ook niet verbazen als het in de loop van de ochtend weer gaat veranderen.
Als ik het goed heb begrepen wilden (een deel van) de renners zelf eigenlijk niet over de Croix de Coeur, dus het zou met niets verbazen als ze daar inderdaad met een sukkeldrafje overheen gaan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Wel balen want da afgelopen dagen ging ik er weer lekker voor zitten maar is er echt geen reet gebeurd. Vanaf morgen verwacht ik de komende dagen toch wel dat het los gaat maar helaas ben ik de komende dagen niet in staat om overdag wat mee te pikken.
 

Maasveld

Well-known member
Vandaag lijkt het dan eindelijk een dag voor de klassementsrenners te worden. De kopgroep bestond uit 26 man, waaruit nu op de eerste beklimming al eental renners is gelost. Affini houdt het gat op zo'n 3,5 minuut, wellicht mede omdat Aurelien Paret-Peintre in de kopgroep zit.
 

Maasveld

Well-known member
Wellicht toch iets te vroeg geconcludeerd. Aan de voet van de 21 km lange slotklim hebben de koplopers 4 minuten voorsprong. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat enkele vluchters het nog gaan redden.
 
Bovenaan