Wielrennen

JMD

Well-known member
Wie heeft dat idiote deel op 4/5 km voor de finish verzonnen? Levensgevaarlijk, zelfs als het droog zou zijn geweest.

En vooral apart omdat dat ongetwijfeld gedaan is omdat op dat stuk het beeld van de Kleine Zeemeermin staat, toch hét bekende punt van Kopenhagen, maar hoor net op de radio dat er geen beelden van dat beeld mogen komen wegens iets met TV-rechten op dat beeld...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zou wel grappig zijn als de omstandigheden later in de tijdrit toch opeens beter worden en er allemaal mannen van de tweede rij hard onderdoor gaan.
 

erka

Well-known member
Wie heeft dat idiote deel op 4/5 km voor de finish verzonnen? Levensgevaarlijk, zelfs als het droog zou zijn geweest.

En vooral apart omdat dat ongetwijfeld gedaan is omdat op dat stuk het beeld van de Kleine Zeemeermin staat, toch hét bekende punt van Kopenhagen, maar hoor net op de radio dat er geen beelden van dat beeld mogen komen wegens iets met TV-rechten op dat beeld...

Wat ik begreep is dat er eerst een ander parcours was, maar dat de stad Kopenhagen dat te weinig toeristisch vond. En aangezien een stad flink moet dokken voor de Tour, snap ik dat ook wel.
 

JMD

Well-known member
Wat ik begreep is dat er eerst een ander parcours was, maar dat de stad Kopenhagen dat te weinig toeristisch vond. En aangezien een stad flink moet dokken voor de Tour, snap ik dat ook wel.
Ja oke, het is altijd ook toerisme dat het bepaalt. Logisch. Maar dat dan uitgerekend hét ultieme beeld van de stad niet in beeld mag komen is dan wel heel apart
 

erka

Well-known member
Zou wel grappig zijn als de omstandigheden later in de tijdrit toch opeens beter worden en er allemaal mannen van de tweede rij hard onderdoor gaan.

En precies dit gebeurt nu. Bochten gaan veel harder. Die Belgen rekenden al op geel voor Lampaert.
 

JMD

Well-known member
Volgens mij is er echt al flink wat afgewapperd voor die brug, peloton is niet zo groot... En bij die valpartijtjes waren er niet zo veel bij betrokken
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo, driekwart van het peloton opgehouden door een val. Wel in de laatste 3km, dus geen gevolgen voor het klassement.
 

erka

Well-known member
Sommige van die wielrenners nemen gewoon echt te veel risico, dan kun je nog zo zeuren om veiligheid maar als je die gast van net zag.
 
Bovenaan