Wielrennen

gevegt

Well-known member

Maasveld

Well-known member
Dat eerste stemt me gerust. Je bent immers de echte kenner hier.
Wel jammer dat ik deze schande als eerste moest aanstippen.
Nou ja schande. Laten we eerlijk zijn, dit gebeurt 10 keer in een gemiddelse sprintvoorbereiding. Lotto was niet op de afspraak waardoor Quick-Step dit kon doen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Start en finish liggen dan vrij dicht bij elkaar. Nou is dat op zich niet heel erg (in 2003 begon de Tour onder de Eiffeltoren), maar vanuit Parijs kan je vrij veel kanten op Frankrijk in. En Nice ligt in dezelfde hoek van Frankrijk als waar je vanuit Italië logischerwijs Frankrijk binnenkomt. Dus je begint 'rechtsonder' in de Hexagon en daar eindig je... Dat wordt dan een heel klein rondje en dan ga je heel veel delen van Frankrijk overslaan... (of je gaat idioot lange verplaatsingen doen op de 2 rustdagen natuurlijk, dat kan ook, maar dan sla je ook alsnog delen over)

En nogmaals, in Nice eindigen lijkt me top in 2024 en logisch (kan je bv eens een (halve) bergetappe als laatste etappe doen vergelijkbaar met die etappe van het openingsweekend van 2020), en een keer in Florence/Italië starten ook (eigenlijk idioot dat men nog nooit in Italië gestart is, terwijl het VK, NL, BEL, DEN, LUX, DUI, ZWI, MON en SPA dat wel al gehad hebben), maar het lijkt me voor 1 jaar samen heel lastig.
Je denkt veel te veel in problemen. Sowieso is de slotdag een champagneritje, dus je kunt gewoon vanuit 400km verderop vliegen de avond ervoor en dan in en rond Nice een slotritje plannen.
 

Maasveld

Well-known member
Jumbo gaat het in de Tour doen met Roglic, Benoot, Kruijswijk, Kuss, Laporte, Van Aert, Van Hooydonck en Vingegaard.
 

JMD

Well-known member
1 Nederlander. Volgens mij is het de eerste keer sinds Rabobank gestart is (daar is dit natuurlijk eenopvolger van) dat zij met maar 1 NL er starten...
 

Maasveld

Well-known member
En Eenkhoorn pakt 'm zoals verwacht met 2 vingers in de neus. Hoole pakt het zilver, het brons is voor Van der Hoorn. Mooie winnaar, ondanks het matige deelnemersveld.
 

JMD

Well-known member
10 Nederlanders staan morgen aan het vertrek in Kopenhagen.

Morgen een tijdrit, de toppers starten vroeg (er zal ongetwijfeld regen voorspeld zijn). Zaterdag dan de eerste rit in lijn, en wat voor 1... De laatste 25 km zijn eigenlijk zo goed als helemaal op een brug, alleen de laatste paar km is dan in de stad...
 
Bovenaan