Wielrennen

Batigoal

Well-known member
Wat een fantastische dag voor Bouwman! Mooi de bergtrui gewonnen en ook nog de ritzege met een prima laatste bocht.
 

Maasveld

Well-known member
Overigens, als ik Bouwman zo zie sprinten en vorige week ook al dan verbaast het mij wel enigszins dat hij niet vaker wordt uitgespeeld als kopman in bijvoorbeeld Lombardije of LBL. Die jongen kan echt heel rap aankomen.
Dan moet ie er op het einde wel nog bij zitten. Vond 'm toch wel over het randje vandaag. Diskwalificatie was niet vreemd geweest. Desondanks prachtige overwinning.

Heel mooi overigens dat er nog volop gestreden wordt voor de roze trui. Ik ga morgen eerst zelf de Fedaia van de andere kant beklimmen en dan hopen een mooi plekje te vinden net onder de top om de strijd te aanschouwen.
 

Maasveld

Well-known member
Man wat een vette dag. Het was mijn eerste beklimming boven de 2000 meter (überhaupt boven de 500 meter als ik me niet vergis). Het ging erg lekker, gelukkig bij mijn fietmaten ook. Uiteindelijk op 600 meter van de finish een mooi plekje weten te vinden, met ongeveer 750 meter uitzicht nog. Iedereen zat echt stikkapot, met Sivakov als uitschieter. Wat een moordende klim. Arensman wist er wel nog een duimpje uit te gooien. We zijn uiteraard fan voor het leven. Net als van de Narvaez-fanclub overigens, maar dat had een andere reden.

Iedereen die op of rond de top stond was ofwel op de fiets, ofwel lopend daar. Het was dus erg druk met fietsers, dus uiteraard weer die heerlijke Italiaanse chaos. Uiteindelijk na ongeveer 3 kwartier weer naar beneden kunnen gaan.

Morgen wordt het wat slecht weer, dus waarschijnlijk weinig fietsen. Maandag gaan we de Sella Ronda doen, 1 van de mooiste tochten van Europa. Onder andere de Passo Pordoi van vandaag zit daar in. In totaal zo'n 2200 hoogtemeters in ongeveer 65 kilometer, dat wordt kapot gaan en genieten tegelijk.
 

Reinoud

Well-known member
Net als van de Narvaez-fanclub overigens, maar dat had een andere reden.

Hoezo dan @Maasveld ?

Had je die beelden van VDP nog gezien? Wheelie de berg op met een lachende Eenhoorn op de achtergrond.
 

Maasveld

Well-known member
Net als van de Narvaez-fanclub overigens, maar dat had een andere reden.

Hoezo dan @Maasveld ?

Had je die beelden van VDP nog gezien? Wheelie de berg op met een lachende Eenhoorn op de achtergrond.
De Narvaez-fanclub bestond uit 3 behoorlijk welgevallige dames. Narvaez stopte er overigens ook nog een seconde of 10 om even gedag te zeggen.

Ik heb de beelden inmiddels gezien inderdaad. Bij ons had ie er helaas de puf niet meer over. Wel mooi om te zien hoe waanzinnig populair hij is in Italië.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ga best wel goed op al die video's van het fietsende feestduo Mathieu van der Poel en Pascal Eenkhoorn, die samen lachend en luid aangemoedigd allerlei capriolen uithalen op monsterlijke dolomietencols.
 

Mommiej

Well-known member
De giro hem dus toch fysiek en mentaal geknakt. Zeker op dat laatste vlak niet nodig geweest als ze na de Spelen vorig jaar hadden besloten tot andere rol (eendagswedstrijden, tijdritten en eventueel puur voor ritzeges in grote rondes)
 

Reinoud

Well-known member
De giro hem dus toch fysiek en mentaal geknakt. Zeker op dat laatste vlak niet nodig geweest als ze na de Spelen vorig jaar hadden besloten tot andere rol (eendagswedstrijden, tijdritten en eventueel puur voor ritzeges in grote rondes)
Ze? Dat was toch echt zijn eigen beslissing.
 
Bovenaan