Wielrennen

gevegt

Well-known member
Misschien gewoon geen goede ogen meer, of teveel borreltjes gehad vandaag.
Dat zeker ook, maar de drang om zo snel mogelijk de uitslag te willen geven is gewoon funest.
Laat ik het zo zeggen: dit is de tweede keer en de hele wielerwereld spreekt er schande van. Misschien nog wel erger, ze lachen er meewarig over.
 

Joost

Well-known member
Dat zeker ook, maar de drang om zo snel mogelijk de uitslag te willen geven is gewoon funest.
Laat ik het zo zeggen: dit is de tweede keer en de hele wielerwereld spreekt er schande van. Misschien nog wel erger, ze lachen er meewarig over.
Dit is echt erger. Vorige keer werd er geen winnaar genoemd maar wees de fotofinish uiteindelijk van Aert aan. In combinatie met de beelden kun je daar je twijfels over hebben maar het was wel een juiste beslissing. Vandaag keek ik met iemand anders en we dachten beide aan een andere winnaar. Als het zo nipt is moet je altijd de foto afwachten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb ooit eens de laatste 80km gereden (met de auto, dat wel)... Je wordt echt gek van die route...

Waarom zou je dat stuk met de auto gaan rijden?🤔

Je ziet vanuit de auto net niks en bent constant bezig om de route te volgen lijkt mij.
 

Maasveld

Well-known member
Bas Tietema mag zijn droomkoers Paris-Roubaix gaan rijden. Daar had ie een jaar geleden nog niet eens aan durven denken.

De Brabantse Pijl werd afgelopen woensdag overigens gewonnen door de pas 19-jarige Amerikaan Magnus Sheffield. INEOS heeft dit jaar eens geen grote namen binnen gehaald (de op zijn retour zijnde Viviani was de meest aansprekende). Ze hebben echter wel weer een blik talenten open getrokken waar je U tegen zegt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja Ineos rammelt behoorlijk aan de deur da afgelopen week, mij benieuwen hoe ze in de Ardennen voor de dag komen.
 

Maasveld

Well-known member
Peloton in twee stukken dankzij INEOS, verschil van 1.15. O.a. Van der Poel, Van Aert en Laporte hebben de slag gemist.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Interessante situatie. Die achterste groep moet het gat eigenlijk onder de minuut krijgen voor de eerste strook.
 

Eef de Kip

Well-known member
Koers is nog lang natuurlijk maar ik heb echt de indruk dat dit de koers kan kosten voor vd Poel.
Als die al terug kan komen (wat ik eerlijk gezegd niet zo 1-2-3 zie gebeuren) gaat dat zo veel kracht kosten en is het voor de favo’s voorin ideaal om dan een versnelling te doen.

ik heb trouwens de indruk dat Ineos dit jaar het accent iets meer op de klassiekers legt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Koers is nog lang natuurlijk maar ik heb echt de indruk dat dit de koers kan kosten voor vd Poel.
Als die al terug kan komen (wat ik eerlijk gezegd niet zo 1-2-3 zie gebeuren) gaat dat zo veel kracht kosten en is het voor de favo’s voorin ideaal om dan een versnelling te doen.

ik heb trouwens de indruk dat Ineos dit jaar het accent iets meer op de klassiekers legt.
Op Arenberg rijdt Van der Poel op kop van het eerste peloton, ben ik van overtuigd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Massale valpartij in de eerste groep, waaronder een aantal Grenadiers. De tweede groep is terug, maar er is overal versplintering.

Laporte weg door een lekke band. Da's een flinke aderlating voor Jumbo.

En intussen is Terpstra er vandoor gegaan en rijdt alleen op kop.

Wat een koers, nu al.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
We gaan het zien, voorlopig wordt het alleen maar meer.
Ja inderdaad, het wordt nu wel een heel stuk lastiger. Ik had verwacht dat ze bij die eerste stroken al de aansluiting zouden maken. Maar door die grote valpartij in de eerste groep, zijn ze alleen maar verder achterop geraakt.
 
Bovenaan