Wielrennen

D

Deleted member 2709

Guest
Volgens mij zit vd Poel er wel bij, of is het Merlier/Philipsen die daar naar voren schoof?

Maasveld

Well-known member
Dan heb je dus maanden de tijd gehad om dit parcours voor te bereiden als renner, en dan knal je in de eerste de beste S-bocht direct op een middenberm met nog ruim 2.500km te gaan. Sommige wielrenners zijn ook niet gezegend met een beetje verstand.
Jij denkt dat ze elke centimeter van het parcours gaan verkennen en dan ook nog alles gaan onthouden?

Satyr

Administrator
Forumleiding
1. Alaphilippe
2. Matthews
3. Roglic
4. Haig
5. Kelderman
6. Pogacar
7. Gaudu
8. Higuita
9. Mollema
10. Thomas

Froome rijdt intussen weer, maar niet van harte

D

Deleted member 2709

Guest
Roglic pakt dus boni's.
Carapaz verliest wat seconden.

Kruijswijk, Lopez, Valverde, Yates, Buchmann, Martin, Porte, Poels o.a. minuten

Laatst bewerkt door een moderator:

SanMark.

Well-known member
Nou, tijdrit en bergetappes misschien uitgezonderd maar ik denk niet dat teams de eerste 100 kilometer verkennen van een etappe .

erka

Well-known member
Natuurlijk wel. Ik heb even voor jullie een citaat van de winnaar van vandaag opgezocht.

,,We hebben met de ploeg woensdag de eerste etappe verkend", zei Alaphilippe (Deceuninck–Quick-Step). ,,Het is een mooie finale, veel moeilijker dan ik me had voorgesteld. Die finale is echt pittiger dan ik had verwacht, lastiger dan de etappe met aankomst op de Mûr-de-Bretagne van zondag.”

JMD

Well-known member
Nou, tijdrit en bergetappes misschien uitgezonderd maar ik denk niet dat teams de eerste 100 kilometer verkennen van een etappe .
Bergetappes worden uitgebreid verkend (in het voorjaar), tijdritten vaak in de ochtend zelf trainen en dan nog wel eens meerijden in de ploegleiderswagen achter een ploeggenoot. Verder niet veel volgens mij, natuurlijk wel via het routeboek duidelijk kijken naar de finale, en vaak geven mensen van de ploeg die 'vooruit' rijden op de dag zelf (verzorgers enz) informatie door (in de trant van: let op die bocht achter de brug enz).

JMD

Well-known member
,,We hebben met de ploeg woensdag de eerste etappe verkend", zei Alaphilippe (Deceuninck–Quick-Step). ,,Het is een mooie finale, veel moeilijker dan ik me had voorgesteld. Die finale is echt pittiger dan ik had verwacht, lastiger dan de etappe met aankomst op de Mûr-de-Bretagne van zondag.”
Maar niet de hele etappe lijkt me. Het laatste stuk dan idd, en ongetwijfeld die van morgen ook (alhoewel de Mur de Bretagne bekend is van eerdere jaren), maar no way dat ze alle etappes doen, waar is daar in hemelsnaam de tijd voor?

SanMark.

Well-known member
Natuurlijk wel. Ik heb even voor jullie een citaat van de winnaar van vandaag opgezocht.

Ja de eerste etappe verkend betekend niet dat ze de gehele etappe gaan bekijken.

erka

Well-known member
Natuurlijk gaan wielrenners zelf niet alle etappes rijden. Maar alle etappes worden wel verkend, ploegen hebben daar het hele jaar tijd voor en kunnen het hele jaar door met een auto etappes checken door hun personeel en dan de renners briefen. En ze doen dat op de dag zelf ook allemaal om gevaarlijke punten door te geven. En daarbovenop worden alle bergetappes en tijdritten door rijders wel live verkend en daarnaast dus de eerste etappes omdat daar nog tijd voor is de laatste dagen voor de Tour + direct mooie training.

JMD

Well-known member
Maar dat verklaart het dan toch? De renners rijden dus idd echt niet alles zelf. En tja, sommige mensen luisteren niet naar waarschuwingen (of die nou uit het tourboek komen of van de ploegleider) en dan krijg je dus (want daar begon de discussie mee) dat iemand in de eerste km op een middengeleider botst.

Bovenaan