Wielrennen

D

Deleted member 2709

Guest
Dit gaat Caruso nooit goed maken morgen tenzij Bernal valt (en dan ook met gevolgen) of een Rasmussensiaanse tijdrit rijdt met vele incidenten.

Wel prachtige bekroning op zijn carrière in het algemeen en deze Giro in het bijzonder. Ik vraag me af of Landa nóg beter was geweest en Bernal echt had kunnen bedreigen, maar dat zullen we nooit weten.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Landa is toch zo'n AZ, dat altijd wel goed is, maar nooit echt wint? Iemand die 4e/5e in het AK wordt van een grote ronde en dan in een paar etappes in de top 10 eindigt.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Caruso had voor deze Giro nog nooit iets laten zien dat er ook maar een beetje op wees dat hij podium zou kunnen rijden. Van de 1000 mensen hadden er toch zeker 997 Landa van te voren hoger ingeschat.

Wel een geboren loser/pechvogel die altijd goed is op de verkeerde momenten en elke keer als het op zijn plek dreigt te vallen wordt hij ziek of valt hij kapot.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik bedoelde ook niet dat Caruso beter is, maar Landa is een net niet renner. Qua zeges en klassementen.
 

Maasveld

Well-known member
Ik bedoelde ook niet dat Caruso beter is, maar Landa is een net niet renner. Qua zeges en klassementen.
Mwaoh 15 zeges, waaronder 4 etappezeges in een grote ronde. Daarnaast ook nog een Maglia Azzurra en een 3de plek in de Giro. Niet verkeerd, maar met zijn potentieel had het inderdaad wel meer mogen zijn. Enerzijds door pech, anderzijds vanwege zijn persoonlijkheid.
 

Maasveld

Well-known member
Ganna wint de afsluitende tijdrit ondanks een lekke band in de laatste kilometers. Cavagna leek op weg naar de overwinning, maar viel in de één na laatste bocht door een inschattingsfout. Bernal verloor wel wat tijd op Caruso, maar hield ruim genoeg over om de Girowinst binnen te slepen. Simon Yates behield de 3de plek.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
In de Dauphine won van Moer de etappe, omdat de sprinters er bijna allemaal afvlogen in de bergjes en de klassementsmannen het wel best vonden. Pas veel te laat besloot de ploeg van Colbrelli dan toch maar te gaan rijden, maar de laatste 10km was bergaf en dat gaf van Moer niet meer weg.
 

Maasveld

Well-known member
Wel mooi voor hem, vorige week werd hij in de Ronde van Limburg nog door een seingever de verkeerde kant op gestuurd, wat hem de overwinning kostte.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Dat ligt er aan hoe ver je terug gaat, de voorganger van Rabobank was Novell / WordPerfect.
Daar reed de Franse sprinter Frederic Moncassin, die nooit iets won en toen Rabobank startte zonder hem won hij prompt een paar Tour ritten.

Maar vanaf Rabobank volgens mij geen Fransman inderdaad.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat ligt er aan hoe ver je terug gaat, de voorganger van Rabobank was Novell / WordPerfect.
Daar reed de Franse sprinter Frederic Moncassin, die nooit iets won en toen Rabobank startte zonder hem won hij prompt een paar Tour ritten.

Maar vanaf Rabobank volgens mij geen Fransman inderdaad.

Wat vind jij van Laporte als versterking voor JV?
 
D

Deleted member 2709

Guest
Ik heb persoonlijk niks met Belgen en Slovenen die toevallig door een Nederlandse supermarkt betaald worden, dus ook niet met Franse en Noorse meesterknechten voor hun.
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb persoonlijk niks met Belgen en Slovenen die toevallig door een Nederlandse supermarkt betaald worden, dus ook niet met Franse en Noorse meesterknechten voor hun.
Toch hebben die Belgen, Slovenen, Fransen en Noren een aardige bijdrage aan de ontwikkeling van het Nederlandse wielrennen.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Ehm nee, totaal niet.

In tegendeel, door de aanwezigheid van al die buitenlandse kopmannen moeten Nederlanders zich wegcijferen.. als ze al het geluk hebben om opgesteld te worden.
En dat is geen kritiek, Jumbo is niet de Nederlandse wielerbond dus als zij puur voor succes en Tourwinst gaan moeten ze dat zelf weten, maar ik hoef ze ook zeker niet te supporteren omdat het toevallig een Nederlands bedrijf is. Of Roglic nu de Tour wint (of niet) bij Jumbo of bij Ineos maakt voor mij 0,0 verschil. Ik zie liever Taco vd Hoorn een Giro rit winnen bij een Belgisch ploegje.
 
Bovenaan