Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Die gaat nog vaak onder druk worden gezet in afdalingen.
Dat lijkt mij ook ja. Daaraan zie je toch echt dat ie nog niet zo lang fietst.

Zoals gewoonlijk in Italië klopt de tijdswaarneming van geen kanten. Ciccone is met fietswissel alweer aangesloten.
 

Reinoud

Well-known member
Bennett als klassement renner is voor Jumbo wel klaar, maar volgens mij wel een hele goede om er bij te hebben. Bracht Foss net weer terug naar de groep van de favorieten die heel klein nog is.
 

Maasveld

Well-known member
Bernal moet serieus passen, hij heeft het heel zwaar. Yates is op stoom, jammer dat ie 2 dagen geleden zoveel tijd heeft verloren
 

Reinoud

Well-known member
Almeida voor de etappe nu als ze bij Martin komen. Eerste zwakte van Bernal die onfeilbaar leek. Sowieso veel grote namen die er door heen zakken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heerlijke rit! Jammer dat al Bernal zijn concurrenten eerder al vele minuten hebben verloren. Daardoor wordt het helaas niet echt meer spannend.

Foss trouwens wel top!
 

Maasveld

Well-known member
Heerlijke rit! Jammer dat al Bernal zijn concurrenten eerder al vele minuten hebben verloren. Daardoor wordt het helaas niet echt meer spannend.

Foss trouwens wel top!
Dat zou ik niet te snel zeggen. We krijgen nog 2 zware bergetappes en nog een tijdrit. Als het de rug is bij Bernal, ligt echt alles nog open.
 

Reinoud

Well-known member
Heerlijke rit! Jammer dat al Bernal zijn concurrenten eerder al vele minuten hebben verloren. Daardoor wordt het helaas niet echt meer spannend.

Foss trouwens wel top!
Kan nog leuk worden, hopelijk wordt er morgen ook oorlog gemaakt.

Foss vooral heel constant. Echt heel knap en ook fijn voor Jumbo dat hij net heeft bijgetekend. Ook Bouwman rijdt een hele sterke Giro. Zou mooi zijn als hij nog voor een etappe kan gaan.
 

Friesland

Well-known member
Heerlijke rit! Jammer dat al Bernal zijn concurrenten eerder al vele minuten hebben verloren. Daardoor wordt het helaas niet echt meer spannend.
Bernal profiteerde toen hij goed was en zijn concurrenten minder. Nu profiteren een paar concurrenten op hun beurt van een slechte dag van Bernal. Zo hoort het, je moet de kansen pakken die je krijgt. En zoals Maasveld zegt, het is erg voorbarig om Bernal al tot winnaar uit te roepen. Het kan een slechte dag zijn, maar het kan ook net zo goed een voorbode zijn voor wat de komende dagen nog gaan bieden. Hij heeft een sterke ploeg, maar dat is niet voldoende om een grote inzinking te voorkomen, die hem mogelijk de eindzege kost.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Yates zelf is het beste voorbeeld dat alles nog kan gebeuren. Remember Giro 2018.
 

JMD

Well-known member
Het EK Baanwielrennen is ontnomen aan Minsk, dit ivm de 'kaping' van afgelopen maandag.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Kopgroep van 23 renners, winnaar Bettiol 23 minuten voor het peloton. Enige Nederlander in de vlucht Kreder op 10 minuten.. tja.

Bouwman probeerde er nog naar toe te springen, maar het lukte helaas niet. Anders stond hij nu 4e in het klassement :D (nee, natuurlijk waren er dan wel wat ploegen gaan rijden.. maar top 10 had best gekund).

Morgen een aangepaste etappe (klim onderweg er uit gehaald vanwege het kabelbaan ongeluk in Italië dat toevallig daar was), maar wel een steile slotklim waar Yates ongetwijfeld zal proberen om Bernal op de pijnbank te leggen.

zDWD6qVZpDvKHCClDkQl_250521-035703.jpg

D39I1Ejt12MYrxeRZziw_220421-033347.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Maasveld

Well-known member
Dat is me wel even een pittig ding die eigenlijk ook wel op het lijf geschreven is van Yates. Als Caruso ook nog tijd kan pakken op Bernal wordt het helemaal leuk. Caruso heeft namelijk best een aardige tijdrit.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb voor vandaag op Yates gegokt. Afgelopen week ben ik, na eerder 2 keer stom vergeten mijn team in te vullen voor Scorito, zo'n 10.000 plaatsen gestegen, dus hopelijk zet ik die lijn nog even door.
 

Maasveld

Well-known member
Yates wint na een relatief vroege aanval op de slotklim. Ondanks dat ook o.a. Caruso meeging, bleef Bernal in eerste instantie zitten. Hij ging in de Ineos-modus en bleef bij zijn knechten zitten. Castroviejo en Martinez brachten hem terug, alleen Yates was al gevlogen. Uiteindelijk verliest hij een halve minuut op Yates en pakt ie een paar seconden op Caruso. Koen Bouwman reed naar een 8ste plaats vanuit de favorietengroep. In het Algemeen Klassement stijgt hij naar plek 12. Meer zal er waarschijnlijk ook niet inzitten, maar razend knap natuurlijk.
 
Bovenaan