Wielrennen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heerlijke rit! Genoten van Kuss, het duel tussen Roglic en Pogacar en het falen van Landa, nadat zijn hele ploeg zich leeg heeft gereden voor hem.
 

JMD

Well-known member
Wat een heerlijke laatste klim... Hoe dronken was de ingenieur die het zo ontwierp??? Mijn hemel, van praktisch vlak naar ineens 20% en weer terug... Maar het werd er wel een schitterend schouwspel door.
 

JMD

Well-known member
Wat zou een veilige marge zijn voor Roglic op Pogacar gezien de tijdrit van zaterdag a.s.?
 

Maasveld

Well-known member
Maar hoeveel tijd heeft Roglic deze Tour bergop al gewonnen op Pogacar tot vandaag?
Niets, maar dat is niet heel relevant aangezien hij tot vandaag ook geen poging heeft gedaan om tijd te pakken op Pogacar. Daarnaast heb je nog 15km vlak en 15km vals plat omhoog/omlaag voor ze de Planches de belles filles opgaan. En tijdrijden is ook nog eens niet te vergelijken met rijden in een peloton.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als er morgen geen gekke dingen gebeuren, zijn de 57 seconden ruim voldoende voor Roglic in een tijdrit.
 

Friesland

Well-known member
Friesland dat weet jij vast wel.

Hoeveel bergpunten zijn er nog te verdelen ?

En kun je dat ook onder verdelen per etappe ?

Even in het juiste topic.

Er zijn nog maximaal 59 punten te behalen.
morgen: 47 punten
vrijdag: 1 punt
zaterdag: 10 punten
zondag: 1 punt

We zouden morgen dus al kunnen weten wie het bergklassement wint, maar ik verwacht dat de beslissing pas zaterdag valt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar hoeveel tijd heeft Roglic deze Tour bergop al gewonnen op Pogacar tot vandaag?
geen, en de tijd die hij heeft verloren liet hij Pogacar gaan omdat die een dag daarvoor met die waaier tijd had verloren. Verder vraag ik me af waarom je het "tot vandaag" doet.

Maar belangrijker is dat Pogacar zichtbaar minder wordt terwijl Roglic ogenschijnlijk op hetzelfde niveau blijft.
 

erka

Well-known member
Ik vond Roglic echt heel sterk. Los van die laatste kilometers de hele beklimming attent en goed erbij.
 

Joost

Well-known member
geen, en de tijd die hij heeft verloren liet hij Pogacar gaan omdat die een dag daarvoor met die waaier tijd had verloren. Verder vraag ik me af waarom je het "tot vandaag" doet.

Maar belangrijker is dat Pogacar zichtbaar minder wordt terwijl Roglic ogenschijnlijk op hetzelfde niveau blijft.
Omdat hij vandaag 15 seconden verloor.

Wat ik wilde aangeven was dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat Roglic tijd gaat winnen op Pogacar in de tijdrit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vond Roglic echt heel sterk. Los van die laatste kilometers de hele beklimming attent en goed erbij.

Ik vond Roglic ook supersterk. Lopez had een topdag, maar los daarvan was hij de sterkste in een koers die heel hard werd gemaakt. Je zag ook dat er na Pogacar rijders op minuten binnenkwamen. Roglic gaat niet meer instorten en ook al zijn hij en Pogacar aan elkaar gewaagd in een tijdrit, hij gaat geen minuut op hem verliezen. Dus als er niks geks gebeurt, dan is de Tour vandaag wat mij betreft wel beslist.
 
Bovenaan