Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Op 15 oktober wordt in Parijs het Tourparcours van 2020 bekend gemaakt. Zoals altijd duiken er al geruchten op. Het laatste gerucht is dat op de zaterdag voor Parijs er een klimtijdrit is naar la Planche des Belles Filles. Dat zou echt gaaf zijn.
Ik ben reuze benieuwd hoe ze dat willen gaan regelen.
 

JMD

Well-known member
Gediskwalificeerd, een Italiaan wint.
Is het toeval dat er een Italiaan in de jury zit of moeten we zo niet denken?
 

Maasveld

Well-known member
Gediskwalificeerd, een Italiaan wint.
Is het toeval dat er een Italiaan in de jury zit of moeten we zo niet denken?
Lijkt me toeval, vooral omdat er ook een Zwitser en Brit in de jury zitten.

SEG tekent protest aan en dreigt ook al met juridische stappen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Inmiddels de volledige beelden gezien. Dit is wel echt mierenneuken hoor. Hij houdt inderdaad een paar seconden die bidon vast en maakt gebruik van de auto's om terug te keren. Maar zeker dat laatste gebeurt in elke koers diverse malen. Die auto's kunnen moeilijk iedere keer barrage maken als iemand terug aan het keren is in het peloton.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En als het nu op 40 kilometer of minder van de finish is.

Volgens mij gebeurt het regelmatig dat renners ook in de finale stayeren achter hun ploegleidersauto om terug te keren. Strikt genomen kan de UCI natuurlijk dit besluit nemen. Maar ik vind het zogezegd een beetje mierenneuken. Die jongen valt, z'n schouder schiet uit de kom, die zet hij zelf nota bene terug en vervolgens keert hij met een klein beetje hulp terug. Het is niet alsof hij minutenlang aan de auto heeft gehangen ofzo. Iemand die zich even laat checken bij de doktersauto hangt vele malen langer aan de auto dan Eekhoff in dit geval.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
https://www.ad.nl/video/kanalen/tea...ff-ik-was-een-kwartier-wereldkampioen~p103467

De verklaring van Eekhoff zelf.

Tsja, zeg het maar... Het ging dus niet om die bidon maar om het feit dat hij twee minuten achter de auto heeft gezeten die hem achteraan de stoet met ploegleidersauto's heeft afgezet. Dit omdat het wat langer duurde om zijn fiets te repareren. Ik weet het niet hoor.. Als de leider van de Vuelta valt dan staat iedereen te klappen dat de koers zowat geneutraliseerd wordt tot hij teruggekeerd is, met hulp van auto's en ploegmaats. Maar als een eenling in een jongerenwedstrijd twee minuten achter een wagen rijdt dan volgt opeens de zwaarste straf.

Als ik een beetje rondneus op twitter dan zijn alle profwielrenners het er overduidelijk niet mee eens. Dat zegt ook wel iets.
 

Maasveld

Well-known member
wat is SEG ?

Want Veneberg heeft al gezegd dat de Nederlandse bond er het bij laat zitten.
SEG is het managementbureau dat de zaken van Eekhoff behartigt. Ze hebben overigens sinds 2015 ook een opleidingsploeg die jaarlijks enkele renners in de World Tour aflevert.
 

de waan

Well-known member
Ik heb bij mama Eekhoff op cursus gezeten. Hoorde pas van de diskwalificatie toen ik mijn jubelappjes niet meer kon verwijderen.
 
Bovenaan