Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Het is bal in de Vuelta. In een Spaans vlakke etappe heeft een omvangrijke kopgroep zo'n 3 minuten voorsprong. In die kopgroep onder andere vrijwel alle topsprinters (Op Gaviria na), Quintana, Kelderman en Pernsteiner uit de top 10 en 7 van de 8 Quick-steppers. Het eerste uur is er meer dan 50 kilometer afgelegd.
 

Maasveld

Well-known member
Quick-step is Quintana naar het rood aan het rijden. Verschil is al meer dan 5 minuten. Kelderman komt virtueel de top 5 binnen.
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom is dat typisch Nederlands?

Omdat die zich altijd laten verrassen in gewonnen positie in grote rondes. Meneer Kruijswijk die in gewonnen positie valt in de Giro, Dumoulin in gewonnen positie die plotseling moet schijten en het weer spannend maakt. Rasmussen die de beslissende slag in de Tour gemaakt had en naar huis moest. Dennis Mentsjov die in de Giro in gewonnen positie valt en het onnodig spannend maakt. Team Belkin die in de Tour op niet geteste tijdritfietsen de belangrijke tijdrit moet rijden en een podiumplaats inlevert met Bauke. Bauke en Gesink die in de Vuelta bergop bij de besten horen en plotseling 2 dagen voor het eind vallen in een beklimming waarna ze podium verspelen. Hoeveel voorbeelden heb je nodig?
 

Maasveld

Well-known member
Omdat die zich altijd laten verrassen in gewonnen positie in grote rondes. Meneer Kruijswijk die in gewonnen positie valt in de Giro, Dumoulin in gewonnen positie die plotseling moet schijten en het weer spannend maakt. Rasmussen die de beslissende slag in de Tour gemaakt had en naar huis moest. Dennis Mentsjov die in de Giro in gewonnen positie valt en het onnodig spannend maakt. Team Belkin die in de Tour op niet geteste tijdritfietsen de belangrijke tijdrit moet rijden en een podiumplaats inlevert met Bauke. Bauke en Gesink die in de Vuelta bergop bij de besten horen en plotseling 2 dagen voor het eind vallen in een beklimming waarna ze podium verspelen. Hoeveel voorbeelden heb je nodig?
Als je het hebt over 'zo'n rit' ga ik er toch een beetje vanuit dat je vergelijkbare ritten bedoelt. Met dat tijdritdebacle stond Mollema overigens al 5 minuten achter op het podium voor de tijdrit begon.
 

de waan

Well-known member
Roglic gaat toch nog steeds vrij riant aan de leiding?

Wel jammer dat ik er niks van heb kunnen zien vanmiddag.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Roglic gaat toch nog steeds vrij riant aan de leiding?

Wel jammer dat ik er niks van heb kunnen zien vanmiddag.

Eigenlijk is alleen Quintana dichterbij gekomen. En die zakt er bijna elke bergetappe doorheen. Dus al met al maakt het weinig uit inderdaad.

Ik heb ook niets kunnen zien. Beetje tussendoor twitter gevolgd, maar dit scheen er wel eentje te zijn die je op tv moest zien.
 

Maasveld

Well-known member
Eigenlijk is alleen Quintana dichterbij gekomen. En die zakt er bijna elke bergetappe doorheen. Dus al met al maakt het weinig uit inderdaad.

Ik heb ook niets kunnen zien. Beetje tussendoor twitter gevolgd, maar dit scheen er wel eentje te zijn die je op tv moest zien.
Maximale voorsprong was 6.15, dus virtueel op 1.30 in het klassement. Astana ging zich echter bemoeien met de achtervolging begreep ik, dat heeft Roglic gered. Het was natuurlijk ook wel een flink gat dat Quintana, die overigens last heeft/had van een verkoudheid, moest overbruggen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maximale voorsprong was 6.15, dus virtueel op 1.30 in het klassement. Astana ging zich echter bemoeien met de achtervolging begreep ik, dat heeft Roglic gered. Het was natuurlijk ook wel een flink gat dat Quintana, die overigens last heeft/had van een verkoudheid, moest overbruggen.

Van wat ik las waren op een gegeven moment al Roglic z'n ploegmaten weg en was het inderdaad aan Astana en de Emiraten te danken dat het gat niet nog veel groter werd. Maar goed, aan de andere kant was het ook wel logisch dat die ploegen gingen rijden om het klassement van Lopez en Pogacar te verdedigen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die Roglic is een fantastische renner, maar waaierrijden kan hij niet. Hij wordt w??r verrast. Gat is nu niet zo groot, dus dit herstelt hij zo waarschijnlijk wel. Maar als Valverde, Lopez en Pogacar wel mee zijn, dan mag dit je nooit gebeuren.
 

Friesland

Well-known member
Die Roglic is een fantastische renner, maar waaierrijden kan hij niet. Hij wordt w??r verrast. Gat is nu niet zo groot, dus dit herstelt hij zo waarschijnlijk wel. Maar als Valverde, Lopez en Pogacar wel mee zijn, dan mag dit je nooit gebeuren.

Die "waaiers" waren het gevolg van een grote valpartij en Movistar die daarvan leek te willen profiteren. Lopez zat bij Roglic.
 
Bovenaan