Wielrennen

Reinoud

Well-known member
Zonde, was mooie zege geweest in de rode leiderstrui. Denk dat ze de hulp ook niet echt nodig meer hebben, maar snap het wel. Altijd handig om vrienden in het peloton te hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat een topprestatie.

Die dient zich ook even aan als topklimmer. Wat een ploeg zou Jumbo Visma volgend jaar op kunnen stellen.
Die kunnen net zo'n sterke ploeg als Ineos opstellen in de tour. Wel dien je dan je sprinters thuis te laten. De tourploeg doe je dan met Dumoulin, Roglic, Kruijswijk, Bennett, de Plus, Kuss, Martin en van Aert.
 

JMD

Well-known member
Wel dien je dan je sprinters thuis te laten. De tourploeg doe je dan met Dumoulin, Roglic, Kruijswijk, Bennett, de Plus, Kuss, Martin en van Aert.
Ik ben echt benieuwd idd hoe Jumbo dat gaat doen. Want ze zullen Groenewegen toch ook mee willen nemen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben echt benieuwd idd hoe Jumbo dat gaat doen. Want ze zullen Groenewegen toch ook mee willen nemen.

Het grote doel is om de Tour een keer te winnen, dus dan is er een keertje geen ruimte voor Groenewegen en zijn sprinttrein, lijkt me. Is toch ook niet erg? Gaat hij een keertje de Giro doen, ook mooi. Bovendien is hij nog dermate jong dat hij nog wel een paar keer naar de Tour kan in zijn carri?re.
 

JMD

Well-known member
Het grote doel is om de Tour een keer te winnen, dus dan is er een keertje geen ruimte voor Groenewegen en zijn sprinttrein, lijkt me. Is toch ook niet erg? Gaat hij een keertje de Giro doen, ook mooi. Bovendien is hij nog dermate jong dat hij nog wel een paar keer naar de Tour kan in zijn carri?re.
Ik ben het helemaal met je eens, maar de vraag is of Groenewegen zich daar ook in kan vinden. Groenewegen is (net als zo veel sprinters) zeer extravert en houdt van de aandacht. In de Giro krijg je die veel minder, wel van de wielerliefhebbers, maar jij weet net als ik wat de kracht van de Tour is naar iets-minder-wielerliefhebbers toe.
 

JMD

Well-known member
Dan gaat Van Aert maar sprinten.

Als die in zo'n team komt als dat door Pascallovic geschetst werd en ze echt vol voor de Tourzege gaan, dan zal daar alles op gezet worden en denk ik niet dat hij zal mogen meesprinten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben het helemaal met je eens, maar de vraag is of Groenewegen zich daar ook in kan vinden. Groenewegen is (net als zo veel sprinters) zeer extravert en houdt van de aandacht. In de Giro krijg je die veel minder, wel van de wielerliefhebbers, maar jij weet net als ik wat de kracht van de Tour is naar iets-minder-wielerliefhebbers toe.

Tuurlijk zal Groenewegen dat niet leuk vinden, maar hij zal ook wel begrijpen dat het ploegenbelang groter weegt dan het ego van Groenewegen. Jumbo heeft miljoenen in die ploeg ge?nvesteerd, met als ultieme doel de Tour winnen. Het zou me vies tegenvallen als Groenewegen daar niet voor wil wijken.
 

SanMark.

Well-known member
Wat een topprestatie.

Die kunnen net zo'n sterke ploeg als Ineos opstellen in de tour. Wel dien je dan je sprinters thuis te laten. De tourploeg doe je dan met Dumoulin, Roglic, Kruijswijk, Bennett, de Plus, Kuss, Martin en van Aert.

Ik zou van de drie toppers er maar 2 meenemen. Die andere moet dan als hoofddoel de Vuelta krijgen, kijk je tzt welke renners nog in vorm zijn om die dan te ondersteunen.

Groenenweg laat je in de Tour lekker zijn eigen gang gaan met van Aert als lead out en voor de rest bemoei je niet met de sprints qua achtervolging.
 

Maasveld

Well-known member
In de Sloveense media gaan berichten rond dat Roglic onder zijn contract uit wil om naar UAE te vertrekken. Aan de ene kant logisch, aan de andere kant ook weer vreemd aangezien hij heeft verlengd toen al zo goed als duidelijk was dat Dumoulin zou komen.
 

SanMark.

Well-known member
Volgens mij maakt het weinig uit of je nou voor Ineos, UAE of Jumbo rijdt. De sportieve uitdaging zal de doorslag geven.

Nu weet ik niet zeker of ik hier serieus op moet reageren. Maar ik doe het wel.

Ik denk dat Roglic zeker een miljoen meer kan verdienen bij UAE, en daarbij waarschijnlijk ook gelijk erbij kan afdingen dat hij de kopman is voor de wedstrijden die hij wil rijden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
In de Sloveense media gaan berichten rond dat Roglic onder zijn contract uit wil om naar UAE te vertrekken. Aan de ene kant logisch, aan de andere kant ook weer vreemd aangezien hij heeft verlengd toen al zo goed als duidelijk was dat Dumoulin zou komen.

En vandaag antwoordt Jumbo Visma met een schijtlollige video waarin ze aankondigen dat Roglic tot 2023 heeft bijgetekend.
 
Bovenaan