Wielrennen

de waan

Well-known member
De Tank heeft wel altijd gelijk natuurlijk, dus dan moet ik mijn maning wel herzien.

Ik hoop zo dat we eens een keer geen winnaar van Sky/Ineos krijgen dit jaar.
 

SanMark.

Well-known member
De Tank heeft wel altijd gelijk natuurlijk, dus dan moet ik mijn maning wel herzien.

Ik hoop zo dat we eens een keer geen winnaar van Sky/Ineos krijgen dit jaar.

Bernal levert bij tour winst circa 1k op. Dus die kun je nu al wel afschrijven. Die gaat wel een bochtje missen.
 

JMD

Well-known member
Vandaag weer een kans voor de sprinters, morgen een heuvelrit met 2x 2e en 2x 3e cat en dan donderdag een 'mega'VogezenElzasrit waarbij men flink wat cols meeneemt (4x 1e, 1x 2e en 2x 3e en aankomst bergop), vrijdag dan weer een sprintersetappe.
Echt een ontzettend mooie openingsweek is het dit jaar, goed gedaan door de parcoursbouwers.
 

Maasveld

Well-known member
Vandaag weer een kans voor de sprinters, morgen een heuvelrit met 2x 2e en 2x 3e cat en dan donderdag een 'mega'VogezenElzasrit waarbij men flink wat cols meeneemt (4x 1e, 1x 2e en 2x 3e en aankomst bergop), vrijdag dan weer een sprintersetappe.
Echt een ontzettend mooie openingsweek is het dit jaar, goed gedaan door de parcoursbouwers.
In het weekend heb je ook nog 2 fantastische heuveletappes. Qua parcours troeft de Tour de Giro dit jaar toch wel af. Dat gebeurt niet vaak.
 

JMD

Well-known member
In het weekend heb je ook nog 2 fantastische heuveletappes. Qua parcours troeft de Tour de Giro dit jaar toch wel af. Dat gebeurt niet vaak.
Precies dat.

Ook wel apart dat ze dit jaar pas de laatste 1,5 week de ?chte bergen in gaan, maar dan ook echt bijna elke dag. Als sprinter kan je na volgende week donderdag gewoon beter afstappen, want je hebt dan nog 10 dagen koers, waarvan 7 bergetappes, 1 tijdrit en dan zowaar nog 2 sprints... Voor mijn gevoel zijn er dit jaar sowieso weinig echte sprintetappes, alleen afgelopen zaterdag, vandaag, vrijdag, volgende week woensdag, de laatste dinsdag en Parijs. In totaal maar 6, en dan zijn die etappes ook nog niet eens megavlak...


Overigens: Amsterdam wil de Tourstart van 2025 binnenhalen, dan bestaat de stad 750 jaar. Rotterdam wil ook dan de Tourstart. Dat wordt nog leuk... :p
 

Maasveld

Well-known member
Precies dat.

Ook wel apart dat ze dit jaar pas de laatste 1,5 week de ?chte bergen in gaan, maar dan ook echt bijna elke dag. Als sprinter kan je na volgende week donderdag gewoon beter afstappen, want je hebt dan nog 10 dagen koers, waarvan 7 bergetappes, 1 tijdrit en dan zowaar nog 2 sprints... Voor mijn gevoel zijn er dit jaar sowieso weinig echte sprintetappes, alleen afgelopen zaterdag, vandaag, vrijdag, volgende week woensdag, de laatste dinsdag en Parijs. In totaal maar 6, en dan zijn die etappes ook nog niet eens megavlak...


Overigens: Amsterdam wil de Tourstart van 2025 binnenhalen, dan bestaat de stad 750 jaar. Rotterdam wil ook dan de Tourstart. Dat wordt nog leuk... :p
Maandag wordt ook wel gesprint lijkt me. Vandaag wordt overigens nog best link met die pukkel op 15k. Als Sunweb daar door gaat trekken zie ik niet elke sprinter overleven.
 

Maasveld

Well-known member
Richeze geeft even een lead-out masterclass, Viviani maakt het af. De trein van Jumbo zag er niet goed uit, waardoor Groenewegen genoegen moet nemen met plek 5. Teunissen sprintte nog naar plek 6.
 

Maasveld

Well-known member
Ja, en weer terug gebracht
Opvallend, die komt normaal gesproken toch wel een heuvel over.

Belgische media melden dat Katusha de wielersport vaarwel zegt. Co-sponsor Alpecin zou opgaan in Corendon Circus, waardoor de kans groot is dat ze de World-Tour licentie van het huidige Katusha-Alpecin overnemen. Dat zou natuurlijk uitstekend nieuws zijn voor Van der Poel.
 

JMD

Well-known member
Dumoulin zou volgens de Telegraaf zelfs een vraagteken zijn voor de Vuelta, en misschien moet er zelfs een streep door het hele seizoen.
 

Pascallovic

Well-known member
Scheurtje in een pees. Al die trainingen ter voorbereiding voor de Tour zouden eerder belemmerend voor het herstel geweest zijn, dan dat het hem iets gebracht heeft.
 
Bovenaan