Wielrennen

Reinoud

Well-known member
Mooie tweet van Zonneveld over het aanlopen van het wiel van Mollema in de Tour van 2014 en het lachertje van het peloton naar deze indrukwekkende zege.
 

de waan

Well-known member
Een Nederlandse ploeg die een ploegentijdrit wint in de Tour. Dat is sinds Post ook niet meer voorgekomen denk ik?
 

Friesland

Well-known member
Groenewegen komt nu binnen, dus dat is volgens mij ook binnen de tijd.

Hij kwam met een achterstand van 4:22 binnen, volgens letour.fr. De tijdslimiet lag ergens tussen de 8:41,1 en 8:41,4 (30% van 28:57,??). Groenewegen had dus bijna net zoveel over als dat hij heeft verspeeld.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Toen ik hem zo het hele peloton op een hoop zag rijden, moest ik toch weer even denken aan Van der Poel en dat hij Alaphillipe een paar keer op waarde geklopt heeft.
 

Reinoud

Well-known member
Waar komt die vijf seconden winst voor Van Aert vandaan? Heb dat niet kunnen achterhalen.

Edit: wellicht plaats in de eindstand?
 

Pascallovic

Well-known member
Waar komt die vijf seconden winst voor Van Aert vandaan? Heb dat niet kunnen achterhalen.

Edit: wellicht plaats in de eindstand?
Volgens de officiele rituitslag inderdaad de tijd aan de finish. Bernal (11e) zou in de groep Wout van Aert zijn gefinisht die op 26 seconden van Alaphillipe over de streep kwam. Thomas (12e) zou 5 seconden later zijn binnengekomen samen met de andere klassementsrenners.
 

Reinoud

Well-known member
Ja nu zie ik het ook inderdaad. Zat aan bonificatieseconden te denken, maar er was toch een kleine breuk. Bernal pikt vijf seconden terug.
 

Maasveld

Well-known member
Toen ik hem zo het hele peloton op een hoop zag rijden, moest ik toch weer even denken aan Van der Poel en dat hij Alaphillipe een paar keer op waarde geklopt heeft.
Brabantse Pijl inderdaad, AGR was vooral een tactische blunder en verder hebben ze niet tegen elkaar gekoerst voor zover ik weet.

Belangrijkste conclusie van de dag is de bevestiging dat Thomas een stuk minder is dan vorig jaar.
 
Bovenaan