Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gesink zegt zelf dat hij er zonder het werk van Kruijswijk waarschijnlijk af moest, omdat hij moeite had met het houden van tempo.
 

JFK

Well-known member
Gesink zegt zelf dat hij er zonder het werk van Kruijswijk waarschijnlijk af moest, omdat hij moeite had met het houden van tempo.

Ik weet het niet. Ik vind kopwerk verrichten tijdens een zware klim overschat.
Trouwens Gesink kan dan toch in het wiel van bijv. Contador zitten?
 

Ska P 187

Well-known member
Voor jou misschien niet. Maar voor de sponsor en de pro-tourpunten wel.

Hier zat ik gisteren op de plee even over na te denken.
Dan klopt er dus iets niet met die puntentelling.
Geen idee overigens hoe die in elkaar zit overigens. Ze regelen het maar.
 

Mr. Wrong

New member
Nogmaals had hij 10 minuten voorgelegen dan was het inderdaad belachelijk geweest dat hij zich had moeten laten terug zakken. Gisteren was het vooruit rijden geen toegevoegde waarde meer omdat hij toch niet zou winnen dat was tijdens de etappe al duidelijk aan het worden.

Het terugzakken heeft opgeleverd dat Gesink misschien wel bij de groep heeft kunnen blijven want hij had er enkele slechte stukken bij zitten waar Kruijswijk prima werk heeft verricht plus in zo'n groep is het natuurlijk ideaal dat Kruijswijk zijn bidons kan ophalen dus dat scheelt extra meters maken voor Gesink..

Vlak voordat Jumbo aan kop ging rijden was de kopgroep net aan het uitlopen. Het peloton viel namelijk net stil. Dit was dus ruim voordat Kruijswijk zich liet terugzakken en Rolland in de aanval ging.
Uiteraard is het koffiedik kijken, maar ze zouden in die 10 km zomaar op 5 of meer minuten kunnen komen.

Nee, ik blijf erbij dat het op dat moment niet nodig was.
 

Mommiej

Well-known member
Hier zat ik gisteren op de plee even over na te denken.
Dan klopt er dus iets niet met die puntentelling.
Geen idee overigens hoe die in elkaar zit overigens. Ze regelen het maar.

Etappezege levert qua punten evenveel op als de 14e! plek in eindklassement. En vanaf plek 3 t/m plek 12 is het elke keer 10 punten verschil per plek (en dat is weer een 2e plek in etappe).
 

SanMark.

Well-known member
Ik weet het niet. Ik vind kopwerk verrichten tijdens een zware klim overschat.
Trouwens Gesink kan dan toch in het wiel van bijv. Contador zitten?

Bidons daarin tegen vanachter halen is wel lekker als je daar iemand voor hebt.
 

Keyser S?ze

New member
Ik vind een etappeoverwinning belangrijker. Of Gesink 5e of 8e wordt maakt mij echt niet zo heel veel uit.
Over een paar jaar heeft niemand het er meer over. Etappewinst heeft veel meer aanzien.

Dat is wat mij betreft het grote punt. Gesink koerst nu al een kleine 10 jaar, is bijna 30 maar heeft geen enkele aansprekende overwinning in zijn carri?re behaald. Zijn erelijst is flinterdun.

Over een paar jaar is hij klaar met fietsen en als hij dan nooit verder gekomen is dan een paar top 10 plaatsen in het klassement van de tour is hij snel vergeten en zal nooit meer iemand het over hem hebben. Terwijl een etappewinst eeuwigheidswaarde heeft.

Hij zal toch ooit een keer wielrenner zijn geworden met de bedoeling om wel eens met de armen omhoog over de finish te komen? Als jonge wielrenner droom je toch niet over een 6e plek in het eindklassement?

Voor Mollema geldt ongeveer hetzelfde.
 

Mr. Wrong

New member
Dat is wat mij betreft het grote punt. Gesink koerst nu al een kleine 10 jaar, is bijna 30 maar heeft geen enkele aansprekende overwinning in zijn carri?re behaald. Zijn erelijst is flinterdun.

Over een paar jaar is hij klaar met fietsen en als hij dan nooit verder gekomen is dan een paar top 10 plaatsen in het klassement van de tour is hij snel vergeten en zal nooit meer iemand het over hem hebben. Terwijl een etappewinst eeuwigheidswaarde heeft.

Hij zal toch ooit een keer wielrenner zijn geworden met de bedoeling om wel eens met de armen omhoog over de finish te komen? Als jonge wielrenner droom je toch niet over een 6e plek in het eindklassement?

Voor Mollema geldt ongeveer hetzelfde.

Als ik het goed begrijp wordt dat teniet gedaan door de ploegleiders die een paar puntjes meer bijeen willen sprokkelen voor het pro-tour klassement.
Gesink zelf legt zich daarbij neer of heeft echt die ambitie niet.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat is wat mij betreft het grote punt. Gesink koerst nu al een kleine 10 jaar, is bijna 30 maar heeft geen enkele aansprekende overwinning in zijn carri?re behaald. Zijn erelijst is flinterdun.

Over een paar jaar is hij klaar met fietsen en als hij dan nooit verder gekomen is dan een paar top 10 plaatsen in het klassement van de tour is hij snel vergeten en zal nooit meer iemand het over hem hebben. Terwijl een etappewinst eeuwigheidswaarde heeft.

Hij zal toch ooit een keer wielrenner zijn geworden met de bedoeling om wel eens met de armen omhoog over de finish te komen? Als jonge wielrenner droom je toch niet over een 6e plek in het eindklassement?

Voor Mollema geldt ongeveer hetzelfde.
Ik zou bijna zeggen dat Lotto-Jumbo ze op deze wijze aan het opleiden is. We hebben natuurlijk Gesink die nooit wat wint, maar vervolgens hebben ze met Mollema en Kruijswijk er na precies dezelfde types opgeleid. Winnen ook zelden tot nooit en kunnen in het 2e deel van de top 10 eindigen in een grote ronde. Let maar op dat een Kelderman precies hetzelfde gaat overkomen. Die laatste is nog jong, maar men doet alsof het een enorm talent is, terwijl een Quintana op dezelfde leeftijd toch echt een paar klassen beter was. Hoezo toptalent dan? Maar dat zijn dus al 4 van hun beste talenten, die alle 4 even goed zijn in potentie en alle 4 nog nooit echt iets groots hebben gewonnen.

Ik weet niet wat er met de renners gebeurd, want een Boom of een Bos die toch wel echte winnaars waren, rijden ook al jaren niet naar het potentieel wat ze ooit hadden.
 

JFK

Well-known member
Bidons daarin tegen vanachter halen is wel lekker als je daar iemand voor hebt.

Dat is waar. Maar aan de andere kant zie ik nooit Thomas, Poels of Porte even naar achteren karren tijdens een zware beklimming om wat te zuipen te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan