Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanMark.

Well-known member
Maar goed wellicht zit er financieel zoveel verschil tussen plek 8 of 14 in het eindklassement, dat weet ik gewoon niet.

Maar dan praten we nog steeds over zeer ' kleine bedragen' vergeet niet dat je dat door x aantal moet delen met andere renners en de leiding.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat betreft gisteren zie ik ook geen tactische fout van Lotto-Jumbo en natuurlijk hadden ze Kruijswijk niet teruggehaald als hij in gewonnen positie had gezeten.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vind een etappeoverwinning belangrijker. Of Gesink 5e of 8e wordt maakt mij echt niet zo heel veel uit.
Over een paar jaar heeft niemand het er meer over. Etappewinst heeft veel meer aanzien.

Kruijswijk kon gisteren niet winnen, dat heb je achteraf toch wel gezien.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat betreft gisteren zie ik ook geen tactische fout van Lotto-Jumbo en natuurlijk hadden ze Kruijswijk niet teruggehaald als hij in gewonnen positie had gezeten.

Het oproken van Ten Dam en Martens op kop van het peloton op een status-quo moment in de wedstrijd was wel een beetje vreemd. Herr Bert dacht dat het tactische meesterbrein Verhoeven een deal met Sky had gemaakt; Lotto Jumbo op kop op een nietszeggend moment in de koers, Gesink de etappezege cadeau van Froome. Tsja...
 

Mr. Wrong

New member
Wat betreft gisteren zie ik ook geen tactische fout van Lotto-Jumbo en natuurlijk hadden ze Kruijswijk niet teruggehaald als hij in gewonnen positie had gezeten.

Dat vraag ik mij dus af. Ze wilden tijdswinst maken op Thomas toen ze eenmaal doorhadden dat ie achteropraakte.
Ook dat was achteraf helemaal niet nodig.
 

SanMark.

Well-known member
Het oproken van Ten Dam en Martens op kop van het peloton op een status-quo moment in de wedstrijd was wel een beetje vreemd. Herr Bert dacht dat het tactische meesterbrein Verhoeven een deal met Sky had gemaakt; Lotto Jumbo op kop op een nietszeggend moment in de koers, Gesink de etappezege cadeau van Froome. Tsja...

Ja of dat net zo vanzelf sprekend zou zijn , als dat Kruijswijk niet terug was geroepen dat hij de etappe zou winnen.

Wat een onzin zat er in dat praatje.( Ducrot noemde Verhoeven het tactische meesterbrein die altijd een pagina verder is dan de rest)
 

SanMark.

Well-known member
Dat vraag ik mij dus af. Ze wilden tijdswinst maken op Thomas toen ze eenmaal doorhadden dat ie achteropraakte.
Ook dat was achteraf helemaal niet nodig.

Lekker makkelijk oordelen , zoals je zelf ook zegt achteraf was dat niet nodig geweest. Maar dat weet je op zo'n moment niet. In de afdaling van de eerste berg kwam Thomas ook terug. Dus die wil je op zoveel mogelijk minuten rijden dat je daar vandaag niet meer naar hoeft om te kijken.
 

gevegt

Well-known member
Maar dan praten we nog steeds over zeer ' kleine bedragen' vergeet niet dat je dat door x aantal moet delen met andere renners en de leiding.
Geld is dan ook helemaal niet belangrijk. Het gaat om de UCI punten.
Je verhaal over Jumbo snijd wel hout. Buiten dat ze zeer conservatief rijden heeft het ook veel met de punten te maken die ze keihard nodig hebben.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja of dat net zo vanzelf sprekend zou zijn , als dat Kruijswijk niet terug was geroepen dat hij de etappe zou winnen.

Wat een onzin zat er in dat praatje.( Ducrot noemde Verhoeven het tactische meesterbrein die altijd een pagina verder is dan de rest)

Oh ja, het was Ducrot.

Ik verlang echt terug naar de tijd dat Boogerd nog commentaar deed bij de NOS. Dan had je Herr Bert voor de kastelen, Ducrot voor de (onbedoeld) grappige intermezzo's over het oude en nieuwe wielrennen, met uiteraard om de drie zinnen een wielerclich?. En Boogerd voor het inhoudelijke en deskundige commentaar. Dat was een perfecte combinatie.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat een onzin zat er in dat praatje.( Ducrot noemde Verhoeven het tactische meesterbrein die altijd een pagina verder is dan de rest)
Hij is waarschijnlijk zo ver voor de rest dat het niet meer is uit te voeren. Als het zulke tactische meesterbreinen zijn daar bij Lotto-Jumbo hadden ze de afgelopen 7 jaar best weleens het NK wielrennen mogen winnen gezien het feit dat ze altijd veel meer mannen in koers hebben dan de andere ploegen. Lotto-Jumbo en tactiek:rumcolaa:
 

SanMark.

Well-known member
Hij is waarschijnlijk zo ver voor de rest dat het niet meer is uit te voeren. Als het zulke tactische meesterbreinen zijn daar bij Lotto-Jumbo hadden ze de afgelopen 7 jaar best weleens het NK wielrennen mogen winnen gezien het feit dat ze altijd veel meer mannen in koers hebben dan de andere ploegen. Lotto-Jumbo en tactiek:rumcolaa:

En zoals ook al een paar keer bij Tour du Jour is gemeld. Als je vroeger bij Post of Raas zat en er was zo'n groep weg, dan donderde het s'avonds in het hotel en hadden de renners wat uit te leggen waarom ze niet meezaten . Nou dan zorgden de renners een dag later ervoor om wel mee te zitten.
 

SanMark.

Well-known member
Ook geen tactische meesters daar dan. Of zal Matthews morgen ineens gaan winnen?

De eerste 10 dagen ( plus de etappe waar GvA won) waren op het lijf geschreven voor hem. Als hij morgen meesprint zal hij maximaal 5de worden en dan moet alles nog meezitten ook. Als hij al meesprint zal hij waarschijnlijk ergens tussen plek 7 en 12 eindigen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Vaak genoeg herhalen dat Kruijswijk op gewonnen positie reed.

Vaak genoeg herhalen dat Kruiswijk kansloos was. Het gaat er om dat als je een beetje vooruit bent alles gooit op het verdedigen van een 6e plek, wat heeft het terugzakken van Kruiswijk opgeleverd?
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Vaak genoeg herhalen dat Kruiswijk kansloos was. Het gaat er om dat als je een beetje vooruit bent alles gooit op het verdedigen van een 6e plek, wat heeft het terugzakken van Kruiswijk opgeleverd?

Nogmaals had hij 10 minuten voorgelegen dan was het inderdaad belachelijk geweest dat hij zich had moeten laten terug zakken. Gisteren was het vooruit rijden geen toegevoegde waarde meer omdat hij toch niet zou winnen dat was tijdens de etappe al duidelijk aan het worden.

Het terugzakken heeft opgeleverd dat Gesink misschien wel bij de groep heeft kunnen blijven want hij had er enkele slechte stukken bij zitten waar Kruijswijk prima werk heeft verricht plus in zo'n groep is het natuurlijk ideaal dat Kruijswijk zijn bidons kan ophalen dus dat scheelt extra meters maken voor Gesink..
 

Jozsef

New member
Joszef zegt dat toch.

Haha, wat een onzin weer...

Lotto/Jumbo roept bewust Kruiswijk terug om Gesink te helpen, ondanks zijn goede benen.
Dan gooi je dus die KANS op een ritzege overboord. Dat is dus wat ik niet snap.
Boogerd zei bij Tour du Jour exact hetzelfde: Probeer 't gewoon, Gesink had 'm namelijk helemaal niet nodig.
 

SanMark.

Well-known member
Haha, wat een onzin weer...

Lotto/Jumbo roept bewust Kruiswijk terug om Gesink te helpen, ondanks zijn goede benen.
Dan gooi je dus die KANS op een ritzege overboord. Dat is dus wat ik niet snap.
Boogerd zei bij Tour du Jour exact hetzelfde: Probeer 't gewoon, Gesink had 'm namelijk helemaal niet nodig.

Nogmaals had hij 10 minuten voorgelegen dan was het inderdaad belachelijk geweest dat hij zich had moeten laten terug zakken. Gisteren was het vooruit rijden geen toegevoegde waarde meer omdat hij toch niet zou winnen dat was tijdens de etappe al duidelijk aan het worden.

Het terugzakken heeft opgeleverd dat Gesink misschien wel bij de groep heeft kunnen blijven want hij had er enkele slechte stukken bij zitten waar Kruijswijk prima werk heeft verricht plus in zo'n groep is het natuurlijk ideaal dat Kruijswijk zijn bidons kan ophalen dus dat scheelt extra meters maken voor Gesink
 

Maasveld

Well-known member
Haha, wat een onzin weer...

Lotto/Jumbo roept bewust Kruiswijk terug om Gesink te helpen, ondanks zijn goede benen.
Dan gooi je dus die KANS op een ritzege overboord. Dat is dus wat ik niet snap.
Boogerd zei bij Tour du Jour exact hetzelfde: Probeer 't gewoon, Gesink had 'm namelijk helemaal niet nodig.
Die kans was alleen niet aanwezig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan