Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Geloof toch niet alles wat ze je op tv vertellen.
Alle topsporters weten precies wanneer ze tegen het omslagpunt zitten. Sterker nog, als amateur kun je dat ook vrij eenvoudig leren.
Waarom kijkt die Froome dan zo vaak op dat metertje? Als hij het zelf zou voelen weet ie wel of hij in de tegenaanval kan. Nu kijkt ie eerst even op zijn computer en gaat dan pas tempoversnellen.

Ik heb al 2 weken geen tour meer op de NOS gekeken, niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik eerst een week een tennistoernooi georganiseerd heb (en het zeer sporadisch een beetje in de gaten kon houden) en nu ben ik al een week op vakantie in het buitenland.

De wattages moet hij wel zelf trappen, dat doet de computer niet voor hem.
Het gaat ook niet over het niet kunnen. Froome is imo ook een topper, hij trapt wattages die velen niet halen, alleen voordat hij wat doet moet ie eerst de bevestiging hebben van dat apparaat dat hij dat ook kan.
 

JMD

Well-known member
Hou toch op. Anonieme meefietsers zijn het. Meer niet.
Ik word er ook niet heet of koud van, laat dat duidelijk zijn (geef mij ook maar een etappezege), maar 6e en 9e worden is niet niks. Breukink werd in 1992 7e, en daarna heeft het (zo uit mijn hoofd) tot 2010 geduurd voor we weer een top7-rijder hadden (op de 5e plaats van Boogerd in de Tour de Dope na, toen reden er maar 90 man Parijs in). De laatste jaren hebben Mollema en Gesink dat meerdere keren gepresteerd.

Toen we rond de eeuwwisseling renners hadden die voor dagzeges gingen werd er geklaagd dat we geen ronderenners hadden, nu hebben we ronderenners en wordt er geklaagd dat er geen dagzeges zijn. Tsja.
 

Mario

Well-known member
In 10 jaar slechts 2 Nederlandse etappe overwinningen. Leuk dat we in de top 10 staan, maar dat is wel op grote afstand.
 

gevegt

Well-known member
Waarom kijkt die Froome dan zo vaak op dat metertje? Als hij het zelf zou voelen weet ie wel of hij in de tegenaanval kan. Nu kijkt ie eerst even op zijn computer en gaat dan pas tempoversnellen.

Ik heb al 2 weken geen tour meer op de NOS gekeken, niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik eerst een week een tennistoernooi georganiseerd heb (en het zeer sporadisch een beetje in de gaten kon houden) en nu ben ik al een week op vakantie in het buitenland.

Bijna niemand weet of hij constant op dat kastje kijkt,. Laat staan dat je weet naar wat voor gegevens.
Het is hooguit iets psychisch. Hij ziet dat het nog goed is en daar acteert hij na.
Zeker weten dat als hij dat kastje niet zou hebben en naar zijn lichaam luistert hij niet veel anders zou doen.
 

JMD

Well-known member
Bijna niemand weet of hij constant op dat kastje kijkt,. Laat staan dat je weet naar wat voor gegevens.
Het is hooguit iets psychisch. Hij ziet dat het nog goed is en daar acteert hij na.
Zeker weten dat als hij dat kastje niet zou hebben en naar zijn lichaam luistert hij niet veel anders zou doen.

Waarom kijkt hij dan zo vaak naar beneden? Letterlijk om de 5 seconde doet hij dat.
 

JMD

Well-known member
Dat is een aangeleerde reflex. Er zijn zelfs idioten die zeggen dat hij daardoor meer lucht zou happen.

Dat laatste is echt idioot idd, want volgens mij krijg je o die manier vooral minder lucht. Niet voor niks is de reflex van mensen die lucht nodig hebben om hun hoofd achterover te leggen.
 

gevegt

Well-known member
Dat laatste is echt idioot idd, want volgens mij krijg je o die manier vooral minder lucht. Niet voor niks is de reflex van mensen die lucht nodig hebben om hun hoofd achterover te leggen.
Dat klopt, maar als je in inspanning zit en zoveel mogelijk lucht in je longen wil krijgen , moet je je zo klein mogelijk maken tijdens het uitademen en zo groot mogelijk als je inademt.
Als je dat werkelijk wil doen moet je op de fiets je schouders naar binnen en naar buiten ( of nog beter, naar achteren ) trekken. Dat doet hij dus niet.
 

gevegt

Well-known member
Wat een non discussie. Fietsen is een mechanische sport. Als er iets misgaat moet je er natuurlijk van profiteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan