Wie moeten er uit Oranje?

Mario

Well-known member
We hebben er wel heel wat in de PL spelen, maar wel in de subtop of in de staart. Wij zijn een soort van Denemarken aan het worden, waarbij de beste spelers elders spelen, en je zo nu en dan moet hopen op een leuke lichting waarmee je je als Nationaal elftal kan kwalificeren voor een eindtoernooi.
 

Maasveld

Well-known member
Het niveau is daar helaas niks minder dan het niveau van de competitie waarin Bruma, Cillessen, Luuk de Jong, Klaassen, Kongolo, Narsingh, Riedewald, Tete en Zoet spelen. Als Gregory van der Wiel die bij PSG op de tribune zit opgeroepen wordt voor Oranje dan is het belachelijk dat Van Dijk thuis mag blijven.

Waarop baseer je dat Van Dijk onze beste verdediger is?
 

Pascallovic

Well-known member
Waarop baseer je dat Van Dijk onze beste verdediger is?
Dat staat er toch niet?

Hij heeft gewoon een punt dat als je ziet wie er allemaal heeft mogen spelen, dat een van Dijk ook wel een kans had mogen krijgen de afgelopen jaren. Bij al die speelminuten die een Veltman, Bruma of BMI gehad hebben daar had van Dijk ook wel iets van kunnen krijgen. Had hij gefaald had er nu niemand om hem geroepen. Maar ja, hij heeft nooit de kans gehad.
 

Maasveld

Well-known member
Dat staat er toch niet?

Dat heeft hij elders wel gepost. Ik dacht in dit topic, maar ik zie nu dat hij dat in het wedstrijdtopic heeft gepost. Ik reageerde omdat het weer over van Dijk ging. Kennelijk heeft hij op de trainingen bij Oranje nooit ge?mponeerd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat heeft hij elders wel gepost. Ik dacht in dit topic, maar ik zie nu dat hij dat in het wedstrijdtopic heeft gepost. Ik reageerde omdat het weer over van Dijk ging. Kennelijk heeft hij op de trainingen bij Oranje nooit ge?mponeerd.

Op het moment dat hij naar Celtic ging was hij niet beter dan De Vrij in de eredivisie. Ik kan mij voorstellen dat Van Dijk beter is geworden, maar ik vind het lastig om in te schatten hoe goed Van Dijk is. Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat hij minder is dan Veltman. Als ik kijk bij andere keuzes die de bondscoaches wellicht op basis van trainingen maken, dan vallen daar ook vraagtekens bij te zetten.
 

Shayman

New member
Als we nu een zouden beginnen met het meenemen van de basisspelers in grotere competities als Nederland dan heb je al een goed begin:

Doel: Vorm en Stekelenburg hebben weinig gespeeld vorig jaar dus dan is Cillissen nog enigszins logisch maar Krul hoort 1e doelman te zijn.

LB: Er is er maar 1 die het wekelijks al tijden goed doet op een hoog niveau en dat is Pieters, BMI is volgens mij voornamelijk wissel bij Porto en Blind is gewoon geen back dus Willems achter de hand is verdedigbaar.

CV: Er zijn genoeg opties met De Vrij, Blind (doet het daar prima), Douglas (zou eigenlijk naar Itali? moeten) en ook Van Dijk die niet voor niets wordt opgehaald door Soton. Rekik eventjes in de wachtkamer nu maar wel positief dat hij gelijk basisspeler is in Marseille.

RB: Janmaat speelt basis bij Newcastle en Verhaegh bij Augsburg, Vd Wiel lijkt helaas buiten de boot te vallen.

VM: Wat mij betreft is De Jong nog steeds op afstand nummer 1; storen, bal afpakken en inleveren bij een ander. Anita speelt gewoon goed de laatste tijd en Clasie gaat er ook echt wel komen.

AM: Sneijdertje kan het trucje nog steeds en Wijnaldum is een redelijke speler die in de marge van de PL niet buiten de boot zal vallen. Fer is een perfecte verbindingsman met veel inhoud en De Guzman hoort er ook bij maar die zal wel weer moeten gaan spelen. Klaassen is een speler die er toch wel bij hoort want die is wel goed genoeg om de volgende stap te maken en tussen meer ervaren spelers zal hij zelf ook een stuk rustiger worden.

Vleugels: Robben en Depay zijn de enigen die onomstreden zijn en topper/topper in wording maar daarachter wordt de spoeling wel vrij dun dat is duidelijk. Lens is de enige die je rustig op kan stellen want die heeft inmiddels genoeg ervaring en de PL zal hem alleen maar beter maken. Promes zie ik eigenlijk nooit maar zijn cijfers zijn wel degelijk, Berghuis komt er misschien aan maar die moet eerst maar eens wat laten zien in de PL. Laatste optie zou misschien Van Persie zijn maar die zal waarschijnlijk nog vaker centraal staan als Depay en Robben.

Spits: Genoeg ervaring met Persie, Huntelaar en Dost maar geen top (meer). De Jong is een meer dan prima spits voor PSV maar hij is niet voor niks terug in Nederland.

Dat hoort een beetje je basis te zijn en dan ga je daarna de rest van de plekken opvullen met talenten die wel wat laten zien zoals de jonge jongens van PAF en de soms noodzakelijke opvulling zoals Bruma, Narsingh, Kongolo, Zoet, Veltman en Vermeer. Dus eerst de jongens die weten hoe het eraan toe gaat met tegenstand, daarbij wat talenten en indien nodig de boel opvullen.
 

Pascallovic

Well-known member
Redelijk eens met je selectie Shayman, maar Fer hoort er wat mij betreft niet in thuis. Speelt niet meer op het hoogste niveau, twee jaar op een rij gedegradeerd en bij FC Twente was het ook niet bijzonder. Was een groot talent, maar is wat mij betreft gewoon mislukt overal. Ja hij kopt er soms een bal in, maar dat was het ook. De Guzman was ook ooit een talent, heeft het 2 jaar goed gedaan bij Swansea, maar dat is ook al weer een tijd terug.

De rest klopt wel en als Siem de Jong bij Newcastle weer een keer fit wordt kan een van die plekken van de Guzman en Fer opvullen. Anders hopen op van Ginkel bij Stoke of de ontwikkeling van Propper in Eindhoven.
 

RickPSV

Active member
na de wedstrijd van gisteren: cillessen, blind, vd wiel, narsingh. riedewald speelde aardig.

vervang cillessen maar met krul want krul maakt niet zo'n domme foutjes dat je je handen iets te hoog doet net als bij die penal.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Redelijk eens met je selectie Shayman, maar Fer hoort er wat mij betreft niet in thuis. Speelt niet meer op het hoogste niveau, twee jaar op een rij gedegradeerd en bij FC Twente was het ook niet bijzonder. Was een groot talent, maar is wat mij betreft gewoon mislukt overal. Ja hij kopt er soms een bal in, maar dat was het ook. De Guzman was ook ooit een talent, heeft het 2 jaar goed gedaan bij Swansea, maar dat is ook al weer een tijd terug.

De rest klopt wel en als Siem de Jong bij Newcastle weer een keer fit wordt kan een van die plekken van de Guzman en Fer opvullen. Anders hopen op van Ginkel bij Stoke of de ontwikkeling van Propper in Eindhoven.

Van Ginkel schijnt het bij Stoke prima te doen. Dus ik zou hem er zeker bij nemen.
 

Shayman

New member
Redelijk eens met je selectie Shayman, maar Fer hoort er wat mij betreft niet in thuis. Speelt niet meer op het hoogste niveau, twee jaar op een rij gedegradeerd en bij FC Twente was het ook niet bijzonder. Was een groot talent, maar is wat mij betreft gewoon mislukt overal. Ja hij kopt er soms een bal in, maar dat was het ook. De Guzman was ook ooit een talent, heeft het 2 jaar goed gedaan bij Swansea, maar dat is ook al weer een tijd terug.

De rest klopt wel en als Siem de Jong bij Newcastle weer een keer fit wordt kan een van die plekken van de Guzman en Fer opvullen. Anders hopen op van Ginkel bij Stoke of de ontwikkeling van Propper in Eindhoven.

Van Ginkel schijnt het bij Stoke prima te doen. Dus ik zou hem er zeker bij nemen.

Fer ben ik gewoon fan van, is imo een perfecte tussenman op het middenveld die zowel aanvallend als verdedigend z'n waarde heeft en die zou echt een goede vent zijn voor een Spurs, Everton of Soton.

Ginkel en De Jong moeten het wel even wat langer laten zien als een paar wedstrijden (ook al verwacht ik van die laatste niet veel meer) maar Pr?pper is al wel 24 en heeft nu net de stap naar PSV pas weten te maken. Ook top voor de Eredivisie maar dat gaat ook geen Messi worden.

Alles bij elkaar is het nog geen 8e wereldwonder maar van die verzameling kan een goede coach wel een echt team maken. (met terugwerkende kracht dus wel een standbeeld voor Louistje)
 
?

?uti

Guest
Dat heeft hij elders wel gepost. Ik dacht in dit topic, maar ik zie nu dat hij dat in het wedstrijdtopic heeft gepost. Ik reageerde omdat het weer over van Dijk ging. Kennelijk heeft hij op de trainingen bij Oranje nooit ge?mponeerd.

Van Dijk heeft nooit een kans gehad op een training bij Oranje. Afgelopen trainingen in aanloop naar Turkije zat hij er voor het eerst echt bij.

Maar Van Dijk is samen met De Vrij inderdaad de beste verdediger van Nederland. Waarop ik dat baseer? Hij presteerde in Nederland al beter en stabieler dan zijn collega's bij andere eredivisieclubs. In Schotland is hij duidelijk nog beter geworden. Als je Van Dijk ziet spelen dan staat daar gewoon iets, daar kan je niet omheen. En dan kan je wel zeggen dat het niveau in Schotland niet hoogstaand is, maar dat is het in Nederland ook niet. Die niveau's zijn prima vergelijkbaar aan elkaar.
 

Pascallovic

Well-known member
vervang cillessen maar met krul want krul maakt niet zo'n domme foutjes dat je je handen iets te hoog doet net als bij die penal.
Nee, want bij de 1-2 tegen Mexico in november zat hij zo goed met zijn handen. Ook Krul maakt fouten. Prima keeper voor de rest, net zo goed als Cillissen.
 

Maasveld

Well-known member
Van Dijk zat tegen Tsjechi?, Itali? en IJsland ook al bij de selectie.

Verder zal ik toegeven dat ik van Dijk niet zo gek vaak zie spelen. Tegen Malm? heb ik dan de samenvattingen gezien en daar zag hij er bij 3 van de 4 tegendoelpunten zwak uit in de lucht. Hij mag het bij Southampton gaan bewijzen dat hij echt verder is dan Vlaar en de Vrij.
 

Pascallovic

Well-known member
Onze Nederlanders in de Premier League doen het vooralsnog ook niet best met hun ploegen. Bij Stoke, Newcastle en Sunderland spelen 9 potentiele internationals en ze staan allemaal op een degradatieplek inmiddels. Leuk dat ze Premier League spelen, maar als ze daar allemaal aan de onderkant spelen dan zie ik het ook met deze spelers niet goedkomen.
 

Keyser S?ze

New member
Newcastle gisteren met maar liefst 5 Nederlanders (inclusief vermeend topkeeper Krul) weer onderuit en nu laatste in de PL. Tja...
 
Bovenaan