Wie moeten er uit Oranje?

Abubakari

Well-known member
Bijvoorbeeld ja. Ik zou er zelf onderstaande opstelling van hebben gemaakt, maar het komt op hetzelfde neer: ervaring en bewezen kwaliteit.

Krul
Janmaat - De Vrij - Blind - Pieters
Sneijder - Wijnaldum
Van Persie
Robben - Huntelaar - Memphis​

Met Blind wat meer vooruit geschoven in balbezit.

Zo ongeveer de opstelling waarmee ze bij Tsjechi? verloren dus.
 

gevegt

Well-known member
Daar gaat het niet om. Je bent pure individuele kwaliteit aan het inleveren en dat is altijd ons wapen geweest. Wij hebben nooit elftallen gehad die op karakter en teamspirit wedstrijden pakken.

Jongens als Sneijder, Robben, Van der Vaart waarvan je op zeer jonge leeftijd al zal dat ze veel te goed waren voor de Eredivisie die hebben we niet meer. Wie wordt straks de spits van Oranje als Van Persie en Huntelaar stoppen? Noem er eens eentje die enigszins in de buurt komt? Ik zou het niet weten. En een aanvallende middenvelder die Sneijder benadert?

Heb ik het puur over de aanvallende posities. Laat staan achterin en verdedigend op het middenveld.
Helemaal mee eens.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die opstelling van Jamel is nog meer uit evenwicht dan de laatste keer met Hiddink met Van Persie en Huntelaar.
 

Janssen

Well-known member
Het maakt geen zak uit wie je wel of niet selecteert.

We missen klasse.

Dat zeg ik.

Als iemand als Daley Blind je nieuwe standaard is (want sleutelspeler volgens de staff) dan krijg je het inderdaad lastig tegen de B en C-landen.

Het is van harte te hopen dat Tete, Riedewald, Bazoer en misschien Vilhena en Hendrix zich (alsnog) stormachtig gaan ontwikkelen want met jongens als Klaassen en Wijnaldum ga je het niet redden de komende jaren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Uhh? Zie de post van Zwammy.

Zo speelde we qua middenveld toch tegen de VS, maar dan Clasie i.p.v. Sneijder naast Wijnaldum? Wijnaldum was volledig onzichtbaar en het middenveld werd daardoor volkomen overlopen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Daar gaat het niet om. Je bent pure individuele kwaliteit aan het inleveren en dat is altijd ons wapen geweest. Wij hebben nooit elftallen gehad die op karakter en teamspirit wedstrijden pakken.

Jongens als Sneijder, Robben, Van der Vaart waarvan je op zeer jonge leeftijd al zag dat ze veel te goed waren voor de Eredivisie die hebben we niet meer. Wie wordt straks de spits van Oranje als Van Persie en Huntelaar stoppen? Noem er eens eentje die enigszins in de buurt komt? Ik zou het niet weten. En een aanvallende middenvelder die Sneijder benadert?

Heb ik het puur over de aanvallende posities. Laat staan achterin en verdedigend op het middenveld.

Dat is wel zo ja. Qua individuele kwaliteit leveren we absoluut wat in. Er loopt er overigens wel eentje in de eredivisie die ik als middenvelder uiteindelijk echt de absolute top zie halen: Riechedly Bazoer.

Maar wat het dus vraagt is iemand die snapt dat het over een andere boeg moet. Mijn opstelling is nu nog gebaseerd op de individuele kwaliteiten voorin, maar uiteindelijk moet je naar een systeem met meer zekerheden en een compactere speelstijl.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo speelde we qua middenveld toch tegen de VS, maar dan Clasie i.p.v. Sneijder naast Wijnaldum? Wijnaldum was volledig onzichtbaar en het middenveld werd daardoor volkomen overlopen.

Daar heb je gelijk in. Anita op de plek van Wijnaldum. Stop de tijd.
 

gevegt

Well-known member
Dat is wel zo ja. Qua individuele kwaliteit leveren we absoluut wat in. Er loopt er overigens wel eentje in de eredivisie die ik als middenvelder uiteindelijk echt de absolute top zie halen: Riechedly Bazoer.

Maar wat het dus vraagt is iemand die snapt dat het over een andere boeg moet. Mijn opstelling is nu nog gebaseerd op de individuele kwaliteiten voorin, maar uiteindelijk moet je naar een systeem met meer zekerheden en een compactere speelstijl.
Kortom, de Duitsers hebben een jaar of 15 geleden in onze keuken gekeken en wij moeten dat nu eindelijk eens bij hun doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wie moeten er uit Oranje?

Ik denk zelfs dat Luc Castaingnos het moet gaan doen voor volk en vaderland

Die jongen wordt vaak belachelijk gemaakt, maar die heeft wel bepaalde kwaliteiten. Het is echter geen wereldtop, maar dat is Huntelaar ook nooit geweest. Wel een stap omlaag van het spitsenniveau waar we nu op zitten. Het kan echter zomaar weer er heel anders uit zien over een paar jaar.
 
Bovenaan