Wie moeten er in oranje

Abubakari

Well-known member
Dat is me wat te gemakkelijk.

Die losers moeten wel weer verplicht voetballen in het kansloze 4-3-3 systeem dat alleen werkt als je daar het geschikte materiaal voor hebt. Ze noemen het aanvalend en dominant voetbal, in werkelijkheid is het niet veel meer dan het overloes heen en weer spelen van de bal in een tempo dat je ook in de 2 klasse F ziet.

Op het WK ging het toch best aardig ?
Tsjechi? uit, 5-3-2.
2-1 verloren in een waardeloze wedstrijd.

Kom op zeg, moeten we ons aan landen als IJsland, Turkije en Tsjechi? aanpassen? Dat aanpassen deed van Gaal ook pas op het WK en niet in de kwalificatie. Ik heb het idee dat al die spelers de hele kwalificatie gespeeld hebben met een "komt wel goed, kan toch niet dat wij op een EK met 24 deelnemers er niet bij zullen zijn?" instelling.
En special voor Fabian: De Ajacieden Hiddink en Blind delen ook in de malaise. Maar als ik de voorbije dagen hier lees dan is het net alsof het puur aan Ajax icoon Hiddink en Mister Ajax Blind ligt.
 

Fabian

Active member
Kom op he, dat was toch wel een andere selectie die een stuk meer in balans was waarbij de meeste spelers boven zichzelf uit stegen en met een excellerende Robben.

Zo heel anders was die selectie niet. Paar goede voetballers aangevuld met opvulling.

En het is een feit dat er meer zekerheden werden ingebouwd om de zwakkere punten te versterken. Dat betekende een ander systeem. En dat ging niet bepaald slechter.
 

Fabian

Active member
En special voor Fabian: De Ajacieden Hiddink en Blind delen ook in de malaise. Maar als ik de voorbije dagen hier lees dan is het net alsof het puur aan Ajax icoon Hiddink en Mister Ajax Blind ligt.

Je kan het wel weer met een cynische bijdehante reactie afdoen, maar je weet dat ik wat betreft de gevoeligheid op Blind doel.

Maar hey, wat jij wil.
 

Abubakari

Well-known member
Je kan het wel weer met een cynische bijdehante reactie afdoen, maar je weet dat ik wat betreft de gevoeligheid op Blind doel.

Maar hey, wat jij wil.

Abubakari zei:
Er is heus wel wat aan te merken op de bondscoaches Hiddink en Blind

Abubakari zei:
Hiddink en Blind delen ook in de malaise.
Ik zeg een keer of wat dat ik ook vind dat Blind het slecht doet, dus het zal wel wat meevallen met die gevoeligheid. Ik zeg alleen dat het in mijn ogen niet alleen maar aan Hiddink & Blind ligt maar ook aan Blind en Hiddink.
Die ook in mijn ogen rare dingen doen/deden. Maar ook aan van der Wiel die loopt te stuntelen, Klaassen die zowel bij Ajax als Oranje uit vorm is, Cillessen die tegen Turkije een blunder maakt en aan alle andere spelers, Ajacied of niet. Collectief falen dus. Maar in mijn ogen ligt het toch vooral aan de 11 in het veld. En dat zeg ik al de hele kwalificatie, dus ook toen Hiddink nog coach was.
Dus bespaar me je dooddoeners.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Geblesseerd aan de knie, en afgehaakt voor beide wedstrijden (nu.nl)

Dan selecteer je toch de volgende in de hi?rarchie die wel fit is? Verhaegh, Van der Wiel of Van Anholt of hoe het rijtje verder gaat.
 

Mario

Well-known member
Dan selecteer je toch de volgende in de hi?rarchie die wel fit is? Verhaegh, Van der Wiel of Van Anholt of hoe het rijtje verder gaat.

Waarschijnlijk heeft Blind geen telefoonnummer van de betreffende coaches.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waarschijnlijk heeft Blind geen telefoonnummer van de betreffende coaches.

Had hij toch assistenten in zijn staf moeten nemen met een ingang bij Ausburg of PSG. Van Basten moet natuurlijk wel het nummer van SC Heerenveen hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Dan selecteer je toch de volgende in de hi?rarchie die wel fit is? Verhaegh, Van der Wiel of Van Anholt of hoe het rijtje verder gaat.
Op een gegeven moment moet je ook stoppen natuurlijk. Janmaat geblesseerd, Tete is wel, Van der Wiel geschorst, Karsdorp geblesserd, Verhaegh ziek en van Rhijn speelt nooit. Dan zit je inmiddels bij rechtsback nummer 7. Laat dan maar zitten en speel 3-4-3 in Astana.
 

Eresd?g?

Banned
Hopelijk houdt hij wel vast aan 1 opstelling de komende twee potjes. Kazachstan win je toch wel, dat duel moet je dus gebruiken om het elftal aan elkaar te laten wennen. Zijn toch aantal andere posities nu. Ik zou het komende potjes zo doen:

Cillessen op doel, Tete van Dijk Riedewald en Kongolo verdediging, Wijnaldum Blind Sneijder middenveld, Elia Huntelaar van Persie aanvallen. Elia stijf aan de kalklijn, van Persie in een vrije rol vanaf rechts kan Tete er overheen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op een gegeven moment moet je ook stoppen natuurlijk. Janmaat geblesseerd, Tete is wel, Van der Wiel geschorst, Karsdorp geblesserd, Verhaegh ziek en van Rhijn speelt nooit. Dan zit je inmiddels bij rechtsback nummer 7. Laat dan maar zitten en speel 3-4-3 in Astana.

Heb je een punt. Had dan echter alleskunner Kuyt maar opgeroepen. Daar kan je alle kanten mee op. Verder zal er gerust nog wel een speler zijn die als 23ste selectielid nog wat kan toevoegen.

Hopelijk houdt hij wel vast aan 1 opstelling de komende twee potjes. Kazachstan win je toch wel, dat duel moet je dus gebruiken om het elftal aan elkaar te laten wennen. Zijn toch aantal andere posities nu. Ik zou het komende potjes zo doen:

Cillessen op doel, Tete van Dijk Riedewald en Kongolo verdediging, Wijnaldum Blind Sneijder middenveld, Elia Huntelaar van Persie aanvallen. Elia stijf aan de kalklijn, van Persie in een vrije rol vanaf rechts kan Tete er overheen.

Van Dijk - Rekik zou ik voor gaan denk ik. Rekik schijnt het goed te doen bij Marseille en heeft meer ervaring dan Riedewald. Jammer dat De Vrij er niet is, want dan was het De Vrij - Van Dijk geworden. Verder zou ik Gini het spookje niet opstellen. Lijkt mij goed om tenminste met elf man te spelen. Afellay komt dus ook niet in aanmerking. Wie hebben we verder nog voor het middenveld? Bazoer of Anita?
 

Keyser S?ze

New member
Van Dijk - Rekik zou ik voor gaan denk ik. Rekik schijnt het goed te doen bij Marseille en heeft meer ervaring dan Riedewald.

Zit op de bank bij 'l OM volgens mij. Deed in ieder geval afgelopen weekend niet mee in de wedstrijd tegen PSG.
 
Bovenaan