Wie moeten er in oranje

De Wolf

Well-known member
Er is nogal ophef over de voorselectie van Danny Blind. Horen Tete, Riedewald en Vermeer wel in Oranje en hoort Janmaat of Stekelenburg er niet in?

Hier mogen jullie zeggen welke 23 in oranje moeten (3 keepers en 20 veldspelers)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Doelmannen:

Krul
Cillessen
Stekelenburg

Verdedigers:

Janmaat
De Vrij
Blind
Pieters
Verhaegh
Van Dijk
Bruma
Martins Indi

Middenvelders:

Sneijder
Klaassen
Wijnaldum
N. de Jong
Van Ginkel
Anita

Aanvallers:

Robben
Van Persie
Depay
Huntelaar
Promes
L. de Jong
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik had de voorselectie nog niet gezien, maar dit zijn dus de namen:

Ibrahim Afellay (Stoke City), Vurnon Anita (Newcastle United), Daley Blind (Manchester United), Jeffrey Bruma (PSV), Jasper Cillessen (Ajax), Memphis Depay (Manchester United), Virgil van Dijk (Celtic), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Marco van Ginkel (Stoke City), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (PSV), Nigel de Jong (AC Milan), Davy Klaassen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Terence Kongolo (Feyenoord), Jeremain Lens (Sunderland), Bruno Martins Indi (FC Porto), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Fenerbah?e), Quincy Promes (Spartak Moskou), Ja?ro Riedewald (Ajax), Arjen Robben (Bayern M?nchen), Wesley Sneijder (Galatasaray), Kenny Tete (Ajax), Jo?l Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Kenneth Vermeer (Feyenoord), Stefan de Vrij (Lazio Roma), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain), Georginio Wijnaldum (Newcastle United) en Jeroen Zoet (PSV).

Speelt dit allemaal bij hun club, of zitten er ook echte bankzitters bij.
Kijk zelf wel op van Vermeer, Kongolo, Tete en Riedwald.

Maar ach, komt wel goed, want Bruma is erbij.
 

RickPSV

Active member
Doelmannen:

Krul
Stekelenburg
Cillessen

Verdedigers:

Van Dijk
Verhaegh
De Vrij
Blind
Janmaat
Bruma
Martins Indi
Riedewald

Middenveld:

Sneijder
Wijnaldum
Nigel de jong
Klaassen
Van Ginkel
Ziyech

Aanvallers:

Luuk de Jong
Depay
V. Persie
Huntelaar
Robben
Afellay
 

Mario

Well-known member
Doel:

Krul
Cillessen
Stekelenburg

Verdedigers:

Janmaat
de Vrij
Blind
Pieters
Verhaegh
van Dijk
Bruma
Douglas

Middenvelders:

Sneijder
Klaassen
Wijnaldum
N. de Jong
Van Ginkel
Anita

Aanvallers:

Robben
Depay
van Persie
Huntelaar
L. de Jong
Promes
 

Fabian

Active member
Doel:
Krul
Cillessen
Stekelenburg (vooruit dan maar)

Verdediging:
Janmaat
De Vrij
Van Dijk
Verhaegh
Pieters
Van Beek
Douglas
Blind

Middenveld:
Sneijder
Klaassen
Wijnaldum
Anita
Van Ginkel
Ziyech

Aanval:
Robben
Depay
Van Persie
Huntelaar
Promes
L. de Jong
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik vraag me alleen af waarom iedereen opeens met Stekelenburg komt. Heeft net 3 potjes gekeept nadat hij 2 jaar geen wedstrijd gespeeld heeft. Lijkt me dan ook een beetje opportunistisch.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heel erg druk om een selectie maken voor een kwalificatiereeks vind ik nou ook niet boeiend. Als je uit de beste zestig Nederlandse voetballers kiest, dan zou je je moeiteloos moeten kwalificeren in een poule met IJsland, Turkije, Tsjechi? en nog een paar. De EK selectie is veel interessanter. Al is er nu door eerdere wanprestaties wel wat druk op komen te staan.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Op dit moment:

Cillessen (nr1)
Krul (nr2)
Stekelenburg (Voor de ervaring)

Janmaat
De Vrij
Van Beek (RB)
St Juste (Beter dan Veltman)
Blind
Van Dijk
Pieters (LB)
Martins Indi (LB)

Wijnaldum
Sneijder
De Jong
Klaassen
Ziyech
Anita (Zeer op dreef bij Newcastle)

Huntelaar
Van Persie
Promes
Depay
Robben
Narsingh (Haalt altijd goede statistieken in Oranje)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vraag me alleen af waarom iedereen opeens met Stekelenburg komt. Heeft net 3 potjes gekeept nadat hij 2 jaar geen wedstrijd gespeeld heeft. Lijkt me dan ook een beetje opportunistisch.

Omdat er geen alternatief is. Ja Vorm, maar die keept ook niet. Dan kom je uit bij Vermeer, maar dat lijkt me gezien zijn vorm helemaal geen goed idee.

Stekelenburg is goed begonnen bij Saints en gaat nog wel minimaal een half jaar blijven staan daar. Dus hem als derde keeper lijkt mij het meest logisch.
 

Janssen

Well-known member
Stekelenburg was op het WK 2010 de beste keeper, zodra die weer enigszins iets van zijn vorm gaat benaderen moet die er meteen bij. In principe zou hij nog zeker 3 jaar op niveau mee moeten kunnen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja ok, mits hij zijn oude vorm benadert en hij heeft idd een half jaartje om zich te laten zien maar toch, 2 wedstrijdjes op het hoogste niveau vind ik persoonlijk geen basis om iemand bij het Nederlands elftal te halen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er wordt wel eens vaker iemand in een (voor)selectie opgenomen op grond van een paar wedstrijden. Om je verder heel druk te maken om de derde doelman lijkt mij verspilde energie. Mij maakt het niet uit of hij Vermeer, Vorm, Zoet, Mulder of Padt als derde doelman selecteert. Alleen bij de selectie van Bassie zou ik mij zorgen gaan maken over het verstandelijk vermogen van de bondscoach.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Douglas zien we nooit fouten maken. Dat lijkt mij positief voor een verdediger.
 

Maasveld

Well-known member
Ik zie Ryan Donk ook nooit fouten maken. Een tijd terug werd Douglas overigens behoorlijk afgemaakt in de Russische media, maar goed ik zie hem dus nooit spelen dus ik kan er verder ook niets over zeggen.
 
Bovenaan