Wie moeten er in oranje

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie Ryan Donk ook nooit fouten maken. Een tijd terug werd Douglas overigens behoorlijk afgemaakt in de Russische media, maar goed ik zie hem dus nooit spelen dus ik kan er verder ook niets over zeggen.

Ik bedoel maar. De Schotse competitie volgen we gelukkig voor ons niet en Van Dijk is inmiddels een half god. Die gaat straks naar de PL en dan kunnen we er een iets beter oordeel over vellen.
 

Batigoal

Well-known member
Op de bank van Anderlecht doet Bram Nuytinck tegenwoordig zelden iets fout, dus ik verwacht hem de volgende keer bij de selectie.
 

Marinos

Well-known member
Max kan je weer even stoppen met je overmatig gebruik van stokpaardjes? We kennen je mening wel weer ondertussen.
 

Janssen

Well-known member
Oeps...

Ziyech gaat in op Marokkaanse avances

Hakim Ziyech gaat in op een uitnodiging van het Marokkaans elftal. De middenvelder van FC Twente werd door bondscoach Badou Zaki geselecteerd voor de oefenwedstrijden tegen Ivoorkust en Guinee en staat daar volgens de NOS voor open.
De in Dronten geboren Ziyech heeft een dubbel paspoort, waardoor hij voor zowel het Nederlands- als het Marokkaans elftal uit mag komen. Hij heeft al vier wedstrijden achter zijn naam als speler van Jong Oranje en kwam in een vroeger stadium al uit voor vertegenwoordigende selecties.

De 22-jarige middenvelder werd in mei door toenmalig bondscoach Guus Hiddink al eens uitgenodigd voor een trainingsstage met het grote Oranje, waar hij destijds ook op inging. Ziyech moest die stage toen na twee dagen be?indigen wegens een enkelblessure. Hij werd nimmer geselecteerd voor een (oefen)interland met het Nederlands elftal.

Dat doet Marokko nu wel. Bondscoach Zaki nodigde Ziyech uit voor oefenwedstrijden tegen Ivoorkust (9 oktober) en Guinee (12 oktober) in Agadir. De zaakwaarnemer van de gewilde middenvelder bevestigde tegenover de NOS dat hij daar positief op heeft gereageerd en begin oktober dus zal afreizen naar Marokko.

Mocht hij in actie komen in de oefenwedstrijden, die gelden als voorbereiding op de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Equatoriaal-Guinea (13 en 17 november), betekent dat nog niet dat hij niet meer in actie kan komen voor Oranje. Zijn keuze wordt pas definitief bij een offici?le A-interland. Eerder werd Heraclied Oussama Tannane al gepolst voor deelname aan de oefenwedstrijden met Marokko.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toch maar eens een paar minuten laten invallen tegen Kazachstan.
 

Pascallovic

Well-known member
Ziyech had je al een keer moeten laten debuteren. Als je ziet hoe snel het met een Riedewald is gegaan, dan had Ziyech zeker ook al zijn minuten moeten pakken. Nu kun je zomaar een in de toekomst belangrijke speler mislopen. Prima opvolger voor Sneijder tenslotte.
 

gevegt

Well-known member
Ziyech had je al een keer moeten laten debuteren. Als je ziet hoe snel het met een Riedewald is gegaan, dan had Ziyech zeker ook al zijn minuten moeten pakken. Nu kun je zomaar een in de toekomst belangrijke speler mislopen. Prima opvolger voor Sneijder tenslotte.

Hij gaat niet spelen voor Marokko.
Op zeker.
 

De Groene Scout

Well-known member
Blind heeft even gebeld met Ziyech, maar blijkbaar heeft hij hem niet kunnen overtuigen om voor Oranje te kiezen.
Ziyech blijft bij zijn vage uitspraak van zaterdagavond door 'in principe' op de uitnodiging van Marokko in te gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Blind heeft Ziyech kunnen overtuigen om voor Marokko te spelen. Ik had niets anders verwacht.
 

Janssen

Well-known member
Cruijff: 'Nederland wereldkampioen breed- en terugspelen'

Johan Cruijff blikt terug op een gitzwarte periode voor het Nederlandse voetbal en zet daarbij meteen zijn vraagtekens bij de manier waarop voetballers in Nederland tegenwoordig worden opgeleid.
Oranje verloor van IJsland en Turkije, terwijl alleen PSV afgelopen week succes had in Europa met een overwinning op Manchester United. 'Nederland blijft wereldkampioen breed- en terugspelen op de keeper. En je wordt niet vrolijk van de doelcijfers (6-13, red.) na zes internationale wedstrijden', zegt Cruijff in zijn column in De Telegraaf.

'De opbouw is momenteel het zwakste onderdeel van ons voetbal. Daardoor is de intensiteit van het spel laag en zijn we ongegeneerd langzaam in de omschakeling', vervolgt hij. 'Ik heb al diverse keren aangegeven dat deze punten trainbaar zijn. Omdat dit op een vrij breed vlak gebeurt, ga je steeds meer vraagtekens achter de trainingsopleiding zetten.'

Vooral het verdedigen van hoekschoppen verbaast hem zeer. 'Waarom moeten alle elf spelers in het strafschopgebied staan? Met elf heb je er al twee te veel, omdat de tegenstander de keeper en de nemer van de hoekschop mist. Het is dus sowieso elf tegen negen. Als je ook nog drie man voorin houdt, dan wordt de tegenstander gedwongen die te dekken en wordt het acht tegen zes.'

Met wat meer risico kan het volgens hem nog beter. 'Nog een stap verder is om twee spelers net buiten de zestien te houden, waardoor het zes tegen vier wordt. Of eigenlijk zesenhalf tegen vier, omdat jij nog iemand erbij hebt die zijn handen mag gebruiken', rekende hij verder volgens zijn eigen logica.

Toen hij Ajax tegen Celtic een goal vanuit een corner tegen zag krijgen, waarbij doelman Jasper Cillessen het overzicht kwijt was in zijn overvolle strafschopgebied, zat Cruijff het dus allemaal vol onbegrip te aanschouwen. 'Wie bedenkt dit?'

Zegt die clown zowaar iets zinnigs. Kan me alleen voorstellen dat hij hier -zeker als het gaat om Ajax- zelf ook aan heeft bijgedragen.
 

Fabian

Active member
Volgens mij predikt Cruijff op balbezit om bij het doel te komen. Niet om balbezit om het balbezit. De voortzetting moet vooruit.
Andere woorden heb ik nooit van hem gehoord.
 

zwammy

Well-known member
Kasdorp moet erin las ik. Everse heeft hier voor geopperd in een weer gruwlendig calimero achtig stukje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kasdorp moet erin las ik. Everse heeft hier voor geopperd in een weer gruwlendig calimero achtig stukje.

Het is wel groeiende het calimero?sme. Verder gaat het sowieso kut met Feyenoord. We moeten het schijnbaar fantastisch vinden dat we nu vierde staan en het voetbal wordt schijnbaar wekelijks beter. We zijn alweer bijna terug bij af.

Verder zie ik Ajax vrijwel nooit spelen, dus ik kan niet oordelen hoe goed Tete ten opzichte van Karsdorp is. Wat mij betreft staat Janmaat gewoon lekker rechtsback. Speelt bij Newcastle altijd en was daar geloof ik ook speler van het seizoen (ja een kut seizoen).
 

Janssen

Well-known member
Laat zowel Tete als Kasdorp nou eerst eens 5 wedstrijden op rij goed spelen in de Eredivisie.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Laat zowel Tete als Kasdorp nou eerst eens 5 wedstrijden op rij goed spelen in de Eredivisie.

Aan dat aantal is Karsdorp sinds dit weekend wel gekomen, als je alleen op basis van dit seizoen redeneert. Tete weet ik niet, want ik heb Ajax niet elke week zien spelen. Maar volgens mij is hij op z'n minst aardig op weg.

Maar goed, ik ben het wel met je eens dat ze zich beiden eerst maar eens over langere periode moeten bewijzen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Aan dat aantal is Karsdorp sinds dit weekend wel gekomen, als je alleen op basis van dit seizoen redeneert. Tete weet ik niet, want ik heb Ajax niet elke week zien spelen. Maar volgens mij is hij op z'n minst aardig op weg.

Maar goed, ik ben het wel met je eens dat ze zich beiden eerst maar eens over langere periode moeten bewijzen.

Karsdorp stond tegen PSV niet in de basis dankzij onze briljante coach. Verder hoort hij al sinds de voorbereiding steeds bij de paar beste spelers van Feyenoord. Tete stond tegen NEC er geloof ik niet in. Dus aan die vijf wedstrijden op rij komen ze strict genomen niet.

Verder hoort Janmaat gewoon de rechtsback van het Nederlands elftal te zijn. Of je dan Verhaegh of Tete of Karsdorp als back up erbij neemt is niet heel interessant. Zolang Van der Wiel maar lekker in Parijs blijft.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is wel groeiende het calimero?sme. Verder gaat het sowieso kut met Feyenoord. We moeten het schijnbaar fantastisch vinden dat we nu vierde staan en het voetbal wordt schijnbaar wekelijks beter. We zijn alweer bijna terug bij af.

Verder zie ik Ajax vrijwel nooit spelen, dus ik kan niet oordelen hoe goed Tete ten opzichte van Karsdorp is. Wat mij betreft staat Janmaat gewoon lekker rechtsback. Speelt bij Newcastle altijd en was daar geloof ik ook speler van het seizoen (ja een kut seizoen).
Ik vond het verhaal van Everse wel iets calimero's hebben. Gebeurd wat mij betreft zelden als het over Feyenoord gaat.

Tete en Karsdorp ontloopt elkaar niet veel. Karsdorp aanvallend beter en Tete verdedigend. Ik heb Tete bijvoorbeeld nog geen enkele keer weggespeeld zien worden zoals van Rhijn meerdere malen met Boetius is overkomen. Het is dus niet vreemd dat als Tete in beeld is, dat Karsdorp dat ook hoort te zijn. Janmaat hoef ik niet te zien in Oranje. Van Gaal koos op het WK niet voor niets al snel voor Verhaegh en Kuijt. Hiddink liet hem al vaak afvallen na fouten en Blind kiest niet voor niets een van der Wiel zonder wedstrijdritme en een Tete die nog geen 5 wedstrijden had gespeeld in de Eredivisie. Dat zijn al 3 bondscoaches die het niet in hem zien zitten. Zijn clubprestaties zijn ondanks die uitverkiezing tot speler van het seizoen ook niet denderend en hij lijkt verdedigend gewoon te kort te komen voor de Premier League. Beter dat er dan verder wordt gekeken naar een Karsdorp en Tete.

Laat zowel Tete als Kasdorp nou eerst eens 5 wedstrijden op rij goed spelen in de Eredivisie.
Dat hebben ze inmiddels gedaan volgens mij.
 
Bovenaan