Weekendvoetbal

Bonehead

Well-known member
De Waan en De Groene Scout zijn zondagmannetjes pur sang. DGS is iha wel te pruimen. De Waan maakt graag zaterdagvoetbalverenigingen belachelijk en behartigt het belang van het zondagvoetbal, ook en vooral als het ten koste gaat van het zaterdagvoetbal.
Bonehead komt, als hij komt, met onsamenhangende verhalen gelardeerd met stoere woorden en Abu nog wat vind ik samen met JMD 1 van de grootste klojo's van dit forum. Om diverse redenen. Berichten van mij verplaatsen en verwijderen, zeer op de persoon gespeelde insinuerende meerkeuzevraag plaatsen, beledigingen en verdraaiingen enz.
Was ook weer 1 van de eersten die zogenaamd zeker wist dat ChecK en ik dezelfde waren. Wat een lul is dat.
Aldus de persoon die anderen de maat neemt over het respectvol omgaan met elkaar. Ik ben oprecht blij dat ik niet in het favorietenlijstje behoor van een zelfbenoemd geweten van het zaterdagvoetbal.

Dit geeft dus precies aan hoe je vastgeroest zit in dat niemand het ook maar een beetje met je oneens mag zijn. Ook zonder jou zouden er hier nog altijd discussies zijn over dit onderwerp. Er zullen nog altijd mensen hier zijn die voorkeur geven aan amateurvoetbal op zaterdag boven zondag. Er zullen nog altijd mensen zijn die vinden dat principiële zaterdagclubs niet op zonder hoeven te spelen. Sterker nog, beide punten zijn op mij van toepassing. Ik ben opgegroeid in 's-Gravenzande (familie komt uit Kralingen en Excelsior is mij met de paplepel ingegoten, vandaar mijn naam hier), een dorp waar lang zelfs zondagvoetbal verboden was. Als kind en later tiener ging ik regelmatig naar de plaatselijke clubs. Ik keek vaak zaterdagvoetbal, later als volwassene ook. Als Excelsior op zaterdagavond thuis speelde ging ik vaak eerst nog naar een zaterdagamateur wedstrijd in de middag.

Ik volg FC 's-Gravenzande nog altijd van afstand. Iedere zaterdag kijk ik naar hun uitslag. Maar ook niet binnen het zaterdagvoetbal is iedereen zo star als jij. Sterker nog, ik heb niet één negatieve opmerking gehoord of online gezien over de competitie indeling. Mensen zijn juist over het algemeen enthousiast dat ze bij Westlandia in de competitie zitten en kijken uit naar de derby's. Al heel lang zijn dit de 2 grootste clubs in het Westland, terwijl ze buiten lokale bekertoernooien nog nooit een officiële wedstrijd tegen elkaar hebben gespeeld. Mensen kijken daar oprecht naar uit, aan beide kanten. Natuurlijk zullen er ook mensen het er niet mee eens zijn, maar van wat ik heb gehoord zijn dat vooral de oudere leden en nauwelijks degenen die daadwerkelijk spelen of dagelijks bij de club betrokken zijn.

Er zijn mensen hier op DVK die anders tegen bepaalde dingen in het amateurvoetbal kijken dan ik. Discussies zullen we altijd blijven houden, maar anderen respecteren over het algemeen elkaars mening.

Korter, zondagmannetje!

Inmiddels zijn de wedstrijden bekend en begint het alweer te kribbelen. Volgende week de eerste training. Na een prachtige 3de plaats met op het eind 20 wedstrijden ongeslagen wil de nieuwe trainer alleen maar kampioen worden. Ondanks dat de selectie er niet zwakker op is geworden lijkt mij dat wat overenthousiast.
 

Bonehead

Well-known member
Hellendoorn wordt natuurlijk nooit kampioen. En om nu twee promovendi tot kanshebber te benoemen gaat wel heel ver. Ik zeg Denekamp en Glanerbrug. Zondagclubs dat dan weer wel...
 

de waan

Well-known member
Helios was een paar klassen te sterk voor de vierde klasse en heeft ook nog spelers met bakken ervaring erbij gekregen. Losser is inderdaad wat meer een gokje.
 

Bonehead

Well-known member
Een paar klassen te sterk vind ik overdreven. Ze hebben er in ieder geval wel wat jaartjes over gedaan om uit die 4de klasse te komen na hun overstap als toch wel grote club. Dat ze er paar klamotten eraan gegooid in de nieuwe klasse zal wel. Toch zet ik mijn geld op de overstappers uit het zondagvoetbal. Grote clubs met normaliter een goed beleid.
 

Baggio

Active member
Hellendoorn, Helios, Losser: heel wat meer favorieten in jullie afdeling lijkt me zo.
Hellendoorn natuurlijk de grote favoriet in deze competitie samen met SDC’12. Avanti heeft een jasje uitgedaan door het vertrek van meerdere bepalende spelers. Losser is in de breedte sterk denk ik dus die gaan ook lang meedoen.
 

de waan

Well-known member
SDC is wel vrij kansloos gedegradeerd toch? Al was dat wel een vrij sterke tweede klasse heb ik het idee.
 

JMD

Well-known member
Dit topic kan wel dicht. Het weekendvoetbal is sinds dit weekend een feit. NO is al weken niet meer gesignaleerd hier, die zit ongetwijfeld in een hoekje te huilen dat ondanks zijn dreigementen dat het niet ging werken het weekendvoetbal gewoon doorgaat (en een succes gaat blijken).
 

de Kok

Member
Hij heeft niet meer gereageerd sinds het bericht over de krant noordooster. zou dat een reden kunnen zijn?
Of is hij echt tot een realistisch besef gekomen
 

de waan

Well-known member
Weten jullie nog dat hier een tijdje terug een hele tijd werd geouwehoerd over Marvilde (uit Noord-Brabant!) dat naar de zaterdag zou gaan? Die gaan toch maar niet.

 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Om maar even aan te geven hoe positief het weekendvoetbal is. Aanstaande zaterdag is de Westlandse derby tussen FC 's-Gravenzande en Westlandia, twee buurtdorpen tegen elkaar. Ondanks dat beide ploegen al lange tijd de 2 grootste clubs in de streek zijn, hebben ze buiten lokale bekertoernooitjes nog nooit een officiële wedstrijd tegen elkaar gespeeld. Er wordt al weken over deze wedstrijd gesproken. Lokale media heeft er nu dagelijks een nieuw artikel over in de voorbeschouwing. Mensen die ik ken bij FC 's-Gravenzande zeggen dat de belangstelling voor kaarten, sponsoring e.d. voor dit duel werkelijk enorm is, meer dan ze ooit voor een competitiewedstrijd (kampioenswedstrijden e.d. daargelaten) gehad hebben.

Maar niemand wil het weekendvoetbal...
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Niet voor niks is NO al weken niet meer gesignaleerd hier... Die heeft zijn wereld zien instorten. De tunnelvisie waarin hij leefde (alles moet eeuwig gescheiden blijven en iedereen bij zaterdag is tegen) bleek niks meer dan een fantoom...

Ik hoor tot nu toe idd ook alleen maar positieve geluiden, veel kortere reisafstanden, meer derby's, en de clubs blijken veel flexibeler dan de vastgeroeste mannetjes zoals NO dachten. MAar ja, die wilden om 18.00 achter de spruitjes zitten, een hele hoop mensen willen liever om 18.00 lekker een pilsje/colaatje pakken in de kantine met een patatje oid erbij. Zoals iedereen hier al jaren aangaf.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ken wat supporters van Groene Ster, die hebben eigenlijk geen problemen met de uitwedstrijden op zaterdag, zolang ze maar op zondag thuis kunnen spelen
 
Bovenaan