Weekendvoetbal

de Kok

Member
Geeft dit wat achtergrond info over NO?

De Noord-Ooster​




De Noord-Ooster was een nieuwsblad dat verscheen van 1904 tot 1992 in de regio Veendam.

Geschiedenis[bewerken | brontekst bewerken]​

De krant werd opgericht in 1904 in Wildervank, in 1920 wordt de grootste concurrent; De Nieuwe Veendammer Courant overgenomen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog bleef de krant verschijnen, mede hierdoor werd de krant na de bevrijding eerst verboden. Na het opheffen van het verbod verscheen de krant voor het eerst als dagblad in 1946. In 1964 werd de krant een kopblad van de Emmer Courant. In 1968 verscheen er een nieuwe concurrent op de markt, het Oost-Groninger Dagblad van de uitgever van de Winschoter Courant. In 1973 wist die de Noord-Ooster over te nemen en werd de krant een kopblad van de Winschoter Courant van uitgeverij Van der Veen uit Winschoten. In 1979 werd de Winschoter Courant overgenomen door de Drents-Groningse Pers van Wegener.
In 1992 verscheen De Noord-Ooster vanaf 13 april als ochtendblad en op 28 augustus voor het laatst. De krant werd met de Winschoter Courant samengevoegd tot het Groninger Dagblad, dat een gezamenlijke hoofdredactie met de Drentse Courant had. In 2002 gingen de Drentse Courant en het Groninger Dagblad op in het Dagblad van het Noorden.
 

gevegt

Well-known member
Ik vind die abubakari de grootste kloothommel, klootzak en lul van dit forum.
Vreselijk achterbaks ook. En beweert constant ten onrechte dat Check en ik dezelfde zijn. Wat een gek is dat.
En die JMD valt in dezelfde categorie. Ook zo'n gek.
Verder volgen er nog een aantal op korte en iets langere afstand.

Verder weet forumleider kralinger heel zeker dat ik hier een kloonaccount heb gemaakt (wat nergens op slaat), zegt hij.
En vervolgens weigert hij, net als die anderen, mij een ban te geven.
Abu is al jaren fan van mij, dus heb je gelijk.
Kralinger is een oud papier verzamelaar, dus sowieso niet serieus te nemen.
Uiteindelijk komt het er op neer dat ik de zo'n beetje de enige op dit mooie forum ben die nog een beetje normaal nadenkt.
 

JMD

Well-known member
Vanmiddag bij Eintracht Trier geweest. Zij spelen Oberliga, 5e niveau. In hun programmaboekje stond het programma voor TRier tot de winterstop, dus kon mooi even kijken hoe ze dat in Duitsland doen. Ze spelen tot de winterstop 24 competitieduels, waarvan 5 midweeks. Blijven er 19 over in het weekend, daarvan spelen ze er 7 niet op zaterdag, maar bv ook op vrijdag, zondag en maandag. Heb toch even nagevraagd bij de mensen daar of dat niet lastig was voor spelers met hun werk enz.. Ze keken me aan of ik gek was. "dat weet je toch van tevoren, kan je toch vrij vragen". En over eens op een andere dag spelen: 'dat heeft met geven en nemen te maken, wij komen bij een andere club spelen op een door hun gewenst tijdstip, zij doen dat dan bij ons'...

We moeten meer van de Duitse mentaliteit hebben qua amateurvoetbal.

Het werd overigens 6-1 voor Eintracht Trier tegen Pfeddersheim, na 3 minuten stond het al 2-0. Het gedegradeerde Trier staat met 9 uit 3 nu bovenaan in de Oberliga Rheinland-Pfalz/Saar
 
Bovenaan