Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
Precies JMD. En niet de eisen verhogen voor de promovendi maar de eisen van de Eerste Divisie verlagen inderdaad.
Jep. Als Katwijk of een andere 2e-divisionist denkt het in de 1e divisie te kunnen redden met de spelers/eisen die ze nu hebben (en die kans is best groot gezien het feit dat 2e-divisionisten het KKD-clubs standaard erg lastig maken in de beker), laat ze dan. Wat mij betreft mag Katwijk met een aantal semi-profs de eredivisie in... Je valt vanzelf wel terug naar je 'echte' niveau...

Gewoon wel eisen stellen aan accommodatie bijvoorbeeld (verplicht veldverwarming in eredivisie), minimaal een bepaalde standaard voor kleedkamers/media enz (net als je nu bv hebt Europees, bepaalde stadions mogen nog wel in de voorronde gebruikt worden maar in de hoofdfase niet meer , en finales mogen alleen maar in een stadion met ik meen 4 of 5 sterren)), maar hoeveel spelers verdienen enz dat is aan de clubs. En als je niet genoeg betaalt dan gaan ze vanzelf wel ergens anders naartoe, dus dat lost zichzelf echt wel op.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

erka

Well-known member
Heb wel eens begrepen dat de spelersvakbond het probleem is. Al die middelmatige spelers in de Eerste Divisie willen natuurlijk wel een dure auto houden.
 

JMD

Well-known member
Was NO hier niet voor uitgenodigd?
Was immers op een zaterdag.
Hij zit niet in de ledenraad... Het is dus nu wachten op zijn post dat de ledenraad uit zondagmannetjes bestaat... Heb net even de lijst bekeken van wie daarin zitten en dat is een mooie verdeling van mensen van zat/zon-clubs. Zoals het hoort dus.
 

JMD

Well-known member
Heb wel eens begrepen dat de spelersvakbond het probleem is. Al die middelmatige spelers in de Eerste Divisie willen natuurlijk wel een dure auto houden.
Ja, las het idd ook weleens... Gevolg daarvan is tevens dat clubs sneller in de problemen qua geld lijkt me.
 

Baggio

Active member
De KNVB ledenraad was vandaag en de kogel is door de kerk. De plannen gaan door.

Goede stap ! Nu nog even doortrekken naar alle niveaus maar dat zal vast ook gebeuren. NO kom er maar in !
 

erka

Well-known member
Ja, las het idd ook weleens... Gevolg daarvan is tevens dat clubs sneller in de problemen qua geld lijkt me.

Als je de eisen verlaagt geldt dat uiteraard ook voor bestaande ED-clubs, dus daarmee maak je ze ook minder kwetsbaar bij eventuele degradatie naar de 2e Divisie. Nadeel is wel dat de stap van degradatie uit de Eredivisie dan wel weer groter wordt.
 

JMD

Well-known member
Goede stap ! Nu nog even doortrekken naar alle niveaus maar dat zal vast ook gebeuren. NO kom er maar in !
Mwah, dat alle niveaus hoeft echt niet. Gewoon aan alle clubs vragen (vamaf de 2e klasse) of ze op zat of zon willen spelen of dat het niet uitmaakt en dan deel je op basis daarvan in...
 

JMD

Well-known member
Als je de eisen verlaagt geldt dat uiteraard ook voor bestaande ED-clubs, dus daarmee maak je ze ook minder kwetsbaar bij eventuele degradatie naar de 2e Divisie. Nadeel is wel dat de stap van degradatie uit de Eredivisie dan wel weer groter wordt.
Dat laatste denk ik niet, want je zal altijd een flink aantal clubs houden die richting de eredivisie willen. Het verschil in niveau zal in de KKD groter worden, maar dat lijkt me ook normaal. In de eredivisie is het verschil tussen top en bottom ook groot.

En ja, dat betekent dat KKD-clubs eindelijk fatsoenlijk beleid moeten gaan maken, want anders dreigt wat in Engeland bv gebeurde met Sunderland of Man City (ooit) en Kaiserslautern in Duitsland, zakken ze 2 jaar op rij... Op dit moment weten ze dat no matter hoe ze het verkloten, ze degraderen toch niet...
 

Joost

Well-known member
Als je de eisen verlaagt geldt dat uiteraard ook voor bestaande ED-clubs, dus daarmee maak je ze ook minder kwetsbaar bij eventuele degradatie naar de 2e Divisie. Nadeel is wel dat de stap van degradatie uit de Eredivisie dan wel weer groter wordt.
Ons probleem is de strikte scheiding tussen profs en amateurs.
Helmond Sport moet aan dezelfde eisen voldoen als PSV wat betreft organisatie. Maar Katwijk, waar 4 keer zoveel mensen komen, heeft dezelfde verplichtingen als een willekeurige club op het laagste amateurniveau,
 

Fregge

Well-known member
Het zou makkelijker zijn als men dat begin van de competitie aangeeft: voorkeursspeeldag, voorkeursspeeltijd, mits zaterdag: Bereid om op zondag te spelen, mits zondag: aanvangstijd als je een club op bezoek krijgt die niet op zondag wil spelen. Is het bijvoorbeeld: Zaterdag 14:30, ja, dan moet je je uitwedstrijden op zondag spelen als je naar een zondagploeg moet
 

erka

Well-known member
Het zou makkelijker zijn als men dat begin van de competitie aangeeft: voorkeursspeeldag, voorkeursspeeltijd, mits zaterdag: Bereid om op zondag te spelen, mits zondag: aanvangstijd als je een club op bezoek krijgt die niet op zondag wil spelen. Is het bijvoorbeeld: Zaterdag 14:30, ja, dan moet je je uitwedstrijden op zondag spelen als je naar een zondagploeg moet

Precies, zo moeilijk is het allemaal niet. Het aantal beren op de weg is weer eens niet te tellen, maar je kunt elke club aan het begin van de competitie gewoon vragen om een keuze aan te geven. a) principieel niet op zondag b) etc... tot en met z) maakt ons geen reet uit.
 

Abubakari

Well-known member
Als Winsum dat bij andere clubs aangeeft zal daar best een mouw aan te passen zijn denk ik. Clubs en hun bestuurders zijn wat minder stug dan sommige volgers van het amateurvoetbal.
Zoals Winsum het oook vast geen enorm probleem vindt om sporadisch een keer op zondag te spelen. Jij vult alweer van alles in, wacht nou eerst maar eens af hoe het in de praktijk gaat lopen. Kans lijkt me groot dat het allemaal reuze mee blijkt te vallen met al die problemen die jij bedenkt.
 

JMD

Well-known member
Als Winsum dat bij andere clubs aangeeft zal daar best een mouw aan te passen zijn denk ik. Clubs en hun bestuurders zijn wat minder stug dan sommige volgers van het amateurvoetbal.
Juist. Als ze allemaal zo star waren als NO dan wordt het idd helemaal niks...

Kon. HFC is een zondagclub die al jaren in de 2e divisie speelt. Zou dus om 18.00 mogen aftrappen op zaterdagmiddag als ze tegen bv IJsselmeervogels moeten, maar de Koninklijke gaat dan om 15.00/15.30 spelen. En zo zijn er veel andere clubs die water bij de wijn doen, vooral de zondagclubs overigens, die zijn veel flexibeler dan NO ons wil doen geloven...
 

Joost

Well-known member
Van de 17 uitduels die er dit seizoen waren voor de Treffers zijn er 12 op zaterdag geweest en die zijn allemaal afgetrapt op het door de thuisclub gewenste tijdstip variërend van 14:30 tot 15:30.

Sterker nog; De Treffers heeft zelfs 4 thuisduels op zaterdagmiddag in plaats van 18:00 gespeeld.

Dus wie doet er geen water bij de wijn?
 

JMD

Well-known member
En overigens dat water bij de wijn heb ik van clubs als De Treffers en VVSB nooit gezien.
VVSB heeft dit seizoen best vaak om 14.30 gespeeld... (en nee, dan tel ik de slotronde niet mee)... Ik schat een keer of 5-6 (excl laatste ronde), en dan hebben ze dit seizoen ook nog eens een keer of 4 op een doordeweekse avond gespeeld.

En dat doen ze al jaren hoor... Nee, idd niet altijd, maar water bij de wijn betekent niet (i.t.t. wat jij denkt) de andere kant altijd gelijk geven.
 

JMD

Well-known member
Het eerlijkste en meest democratische was geweest als de KNVB de clubs gewoon van te voren had laten kiezen of ze als zaterdag- of als zondagclub beschouwd willen worden. Dan hoef je ook niet te smeken of de zondagclub zo aardig en welwillend wil zijn om af te zien van het hun door de KNVB gegeven recht om op zondag thuis te spelen tegen een zaterdagclub die dat niet wil.
Maar het is toch al bekend wat een zaterdag- en zondagclub is? Namelijk op welke dag ze nu spelen. En voor de clubs die op zat en zon in de piramide zitten is toch algemeen al bekend of het een echte zat of zonclub is?
 
Bovenaan