Weekendvoetbal

bqandy

Well-known member
1) Als je tegen een Belg, Duitser, of wie uit dan ook een ander land dan ook zegt dat we een gescheiden zaterdag en zondagcompetitie hebben, denken ze dat wij Nederlanders knettergek zijn.
2) Een niet principiële zaterdagclub zal misschien vier, vijf keer per jaar een uitwedstrijd op zondag moeten spelen. Lijkt me geen ramp.
3) De echte derby's kunnen ook op vrijdagavond al gespeeld worden.
4) Maar niet in de koude maanden.,want wie zit te wachten op avondwedstrijden met regen en een temperatuur net boven nul. Ik niet. Alle wedstrijden dus rond 14.30 uur.
5) Eén elftal in de standaardcompetitie.
 

Baggio

Active member
Zaterdag as gaan de 50 amateurvertegenwoordigers van de ledenraad beslissen of het plan van de directeur Amateurvoetbal doorgaat om eindelijk een einde te maken aan de onzinnige opsplitsing tussen zaterdag- en zondagvoetbal incl. de vrijheid om aanvangstijden te laten bepalen door de thuisspelende vereniging. En of het KNVB-plan om vele zaterdagverenigingen zonder principiële/statutaire bezwaren op zondag te laten voetballen ook doorgaat. Ik hoop maar dat de ledenraad eindelijk de wijsheid heeft om positief te oordelen en te kiezen voor deze broodnodige herstructurering.
 

De Groene Scout

Well-known member
En er zit nog meer idioterie in de plannen die KNVB bonzen.
Zoals meerdere voorgestelde belachelijke verplichte aanvangstijden, op de zaterdagnamiddag en de zaterdagavond.

De plannenmakers geven ook de optie aan waarbij teams voor aanvang van de competitie kunnen aangeven of ze willen worden beschouwd als zondag- of als zaterdagteam. Waarbij de laatsten dan in dezelfde categorie terecht komen als zij die het convenant ondertekenden.
De zondag-KNVB-mannetjes vinden dit, niet geheel onverwacht, een slechte optie.
Maar het is bij alle ellende gewoon een betere en meer "democratische" optie dan die andere.
Zet je dit ook nog even in het 'algemene' topic. Anders ben je niet compleet.
 

JMD

Well-known member
Zaterdag as gaan de 50 amateurvertegenwoordigers van de ledenraad beslissen of het plan van de directeur Amateurvoetbal doorgaat om eindelijk een einde te maken aan de onzinnige opsplitsing tussen zaterdag- en zondagvoetbal incl. de vrijheid om aanvangstijden te laten bepalen door de thuisspelende vereniging. En of het KNVB-plan om vele zaterdagverenigingen zonder principiële/statutaire bezwaren op zondag te laten voetballen ook doorgaat. Ik hoop maar dat de ledenraad eindelijk de wijsheid heeft om positief te oordelen en te kiezen voor deze broodnodige herstructurering.
Het zou inderdaad eens tijd worden...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Die regels van de zaterdagclubs waren voor amateurs en als er iets niet meer bestaat in Nederland is het amateurvoetbal. De linksback van een 5e klasser krijgt nog geld tegenwoordig.

Dus, wil een zaterdagclub hun rechten behouden, dan gaan ze ook maar terug naar de jaren 50 status. Geen betaling, puur amateur.
 

Baggio

Active member
En in hoeverre laat de ledenvergadering die idiote aanvangstijden op zaterdagavond en om 15.30 uur ongemoeid ?
Dus jij wilt verenigingen het recht ontnemen om zelf te bepalen hoe zij hun wedstrijdplanning op zaterdag willen laten verlopen? Dus verplicht op zaterdag spelen als de uitspelende vereniging hier op staat (principieel/statutair bepaald) en daarnaast ook nog het aanvangstijdstip opleggen?
Kerel: je bent alle realiteitszin voorbij.
 

JMD

Well-known member
Die regels van de zaterdagclubs waren voor amateurs en als er iets niet meer bestaat in Nederland is het amateurvoetbal. De linksback van een 5e klasser krijgt nog geld tegenwoordig.
Je kan ook overdrijven... :) Die 5eklasser krijgt echt niet veel hoor.... Die zal een gesponsord kledingpakket krijgen, benzinevergoeding en misschien aan het eind van het jaar een spreekwoordelijk envelopje... Dat zou ik toch echt wel onder amateurs scharen...
Voor de rest wel eens hoor, maar dan vanaf 1e klasse en hoger...
 

JMD

Well-known member
Dus jij wilt verenigingen het recht ontnemen om zelf te bepalen hoe zij hun wedstrijdplanning op zaterdag willen laten verlopen? Dus verplicht op zaterdag spelen als de uitspelende vereniging hier op staat (principieel/statutair bepaald) en daarnaast ook nog het aanvangstijdstip opleggen?
Kerel: je bent alle realiteitszin voorbij.
Ook dat laatste ja, maar NO leeft voor NO, iedereen moet naar hem luisteren, ook al kan hij maar 1 duel per dag bezoeken alsnog moet de rest om 14.30 spelen zodat al die bezoekers kunnen leven zoals NO wil. Ik was zaterdag bij Sparta Nijkerk - HSC'21, dat duel begon om 18.00, iedereen zat om 1700 heerlijk in het zonnetje, biertje (of 3-4-5) erbij, hamburgertje, wijntje, colaatje. Was oergezellig. Toen ik om 20.00 na het duel wegliep zat het er nog steeds vol... Tevens kon ik ook 2 duels bezoeken door die tijd van 18.00...Maar dat mag niet van NO, iedereen om 14.30 spelen... Want NO moet om 17.30 thuis zijn bij moeder de vrouw.
 

bqandy

Well-known member
De KNVB ledenraad was vandaag en de kogel is door de kerk. De plannen gaan door.

 

erka

Well-known member
Precies JMD. En niet de eisen verhogen voor de promovendi maar de eisen van de Eerste Divisie verlagen inderdaad.
 
Bovenaan