We gaan ‘horizontaal overstappen‘ in het amateurvoetbal. Een rare term, die uiteindelijk het failliet van het zondagvoetbal in zal houden.
www.gelderlander.nl
Een van de vele artikelen over hoe de KNVB tegemoet heeft willen komen aan het geklaag van het zondagvoetbal.
Ik lees ook regelmatig commentaren van clubs die zich overvallen voelen door deze KNVB-move.
De bond gaf tot voor kort steevast aan, dat deze maatregel er voorlopig nog niet aan zat te komen.
De KNVB wil middels de plotse ommezwaai kunnen blijven werken aan toekomstbestendige verenigingen en "
kwalitatieve competities "
Hoe zien ze dat laatste voor zich met de zondagcompetities als er nogal wat clubs overstappen naar de zaterdag ?
Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoeveel clubs er nu tegemoet gaan komen aan de wens van hun leden en alsnog gaan overstappen naar de zaterdag.
( of hoeveel er horizontaal gaan overstappen naar de zondag )
Het zaterdagvoetbal zit hier niet echt om te springen. Men is over het algemeen tevreden met de huidige competities met wedstrijden gewoon op zaterdagmiddag om half 3 a 3 uur.
Het kan er alleen maar minder op worden als men wordt gedwongen tot wedstrijden op de zaterdagnamiddag of-avond.
Verder zie ik dat sommigen willen overstappen en hun thuiswedstrijden willen spelen op zondagmiddag.
Tsja dan kom je uit op dat zo massaal verworpen idee van het zgn weekendvoetbal en is er van overstappen naar het zaterdagvoetbal geen sprake meer.
Maar ja, van der Zee cs willen erg ver gaan om het zondagvoetbal te helpen ten koste van het zaterdagvoetbal.