Maar ik zit er zelf niet op te wachten om steeds op andere tijdstippen/speeldagen te spelen. Zeker met een gezin is dat niet handig en ik denk dat er met mij velen zijn die dat op recreatief niveau niet trekken.
En toch, juist bij de recreatiesporten is het bij veel sporten juist doodnormaal om op verschillende dagen te spelen, zeker bij binnensporten... Mijn ouders hebben jarenlang gevolleybald en thuis was steeds op woensdag, maar als ze bv in IJmuiden speelden was dat vrijdagavond, Zandvoort zaterdag in de avond, Spaarndam juist zaterdag overdag, enz... Ze wisten gewoon niet beter... En mijn ouders waren ook allebei nog scheidsrechter, nou floot mijn moeder vaak op de avond dat ze moest spelen, maar mijn vader floot op best hoog niveau dus dat was dan juist vaak op zaterdagmiddag. Dus dat betekende veel plannen, en soms gingen mijn zus en ik gewoon mee, zeker op vrijdag- en zaterdagavonden en in vakanties ook doordeweeks.
En volgens mij is dat bij badminton, basketbal, handbal, korfbal enz precies hetzelfde. Alleen de topdivisies hebben een vaste speeldag (vaak de zaterdag).