Daar zullen nogal een paar clubs zuur van zijn.Nou jongens, het spel is op de wagen.
Horizontaal overstappen van speeldag
Met ingang van het seizoen 2022/’23 is het voor standaard mannenteams uitkomende in de 1e klasse of lager van het standaardvoetbal mogelijk om horizontaal over te stappen van de zondag naar de zaterdag of andersom. Om te kunnen blijven werken aan toekomstbestendige amateurverenigingen en...www.knvb.nl
Ben benieuwd of clubs als Heerde en Sneek nu toch nog maar een jaartje gaan door hobbelen op zondag.
Daar zullen nogal een paar clubs zuur van zijn.
Ik ook niet Waan. "Het was een kwestie van geduld" zullen we maar zeggen.Tja, dit komt natuurlijk niet bepaald uit de lucht vallen. Ik heb eerlijk niet zo heel veel medelijden met clubs die een bewuste keuze hebben gemaakt.
Ik vind het ook wel kort: 3 jaar. Verder juich ik het toe. Nog beter is weekendvoetbal en opheffen za-zo structuur. Dit is een stap in de goede richting! Wedstrijden op vrijdag-zaterdag-zondag. Al naar gelang de thuisspelende club goed acht. Thuiswedstrijden aantrekkelijk maken door afwisseling, afstemming met programma betaald voetbal, weersomstandigheden etc.Uitstekend besluit.
Het enige waar je kanttekeningen bij kunt plaatsen is max 1x per 3 jaar wisselen. Had daar 10 jaar van gemaakt.
Ben benieuwd of clubs als Heerde en Sneek nu toch nog maar een jaartje gaan door hobbelen op zondag.