Punt
Punt is, dat veel van de argumenten die nu vanuit van der Zee en de rest van de zondaghoek worden aangedragen om te gaan mixen te maken hebben met reisafstanden, CO2, kilometers enz.
Terwijl dat argument veel en veel meer gegolden zou hebben voor het zaterdagvoetbal in de vorige eeuw.
Alleen toen hoorde je er niemand over, ook niet vanuit het zondagvoetbal.
Maar dieper liggend is natuurlijk de vraag of je het mixen ziet zitten.
Ik ben geen voorstander van het zogenaamde weekendvoetbal en daarvoor heb ik meerdere redenen.
Belangrijker is natuurlijk hoe de voetballers en de clubs erover denken. De laatst bekende raadpleging op dit gebied gaf aan , dat men weinig zag in het zgn weekendvoetbal en ook de mislukte pogingen bij de derde divisies en hoofdklassen geven aan dat het nogal problematisch ligt, om het maar voorzichtig uit te drukken.
Uiteraard spelen bij de mate van (niet) acceptatie een aantal zaken een grote rol
- Speeldagen en vooral ook aanvangstijden.
- Financiële aspecten
- ( Op termijn) de verplichting voor ( een deel van ) de zaterdagteams om op zondag te moeten voetballen
- Wat hebben wij als club eraan, direct of op termijn.
- Tot welk niveau zou je willen mixen
- Sowieso tegen mixen zijn
enz. enz.
Uiteraard zal daar verschillend over gedacht worden. Misschien dat zo'n enquête meer duidelijkheid verschaft.
De vraagstelling vond ik niet bepaald gelukkig.
Met dat en ook met de interpretatie kun je vele kanten op, zeker als je een bepaalde vooringenomenheid hebt.
Het vele gerommel van mensen bij de KNVB is niet bepaald hoopgevend.
Denk wat dat betreft ook maar eens aan de manier waarop v Oostveen via een leugen bepaalde verslechteringen erdoor gedrukt heeft
-
-
-