De kerngroep weekendvoetbal hoopt nog steeds dat de KNVB met een oplossing komt voor het weekendvoetbal in de tweede en derde klassen. Ze doen de voetbalbond een ultiem voorstel.
www.gelderlander.nl
De opstandige RK zondagclubs geven de KNVB nog 1 aller-aller-allerlaatste kans:
Hun eis: Ze willen
Beslist niet worden ingedeeld bij principiële zaterdagclubs.
Want dan moeten de spelers van hun eerste thuis op zaterdag voetballen, net als tot hun 19e in de jeugd en net als die andere seniorenteams die op zaterdag voetballen. En dat kan beslist niet, zelfs niet om 20.00 uur zoals de KNVB voorstelt.
De zondagclubs in de divisies doen dat al een tijdje, maar in de 2e en 3e klasse kunnen ze dat echt niet.
Dus principiële zaterdagclubs moeten maar buitengesloten worden. Nou ja, zijn ze in ieder geval van die kloten-zaterdagavondwedstrijden verlost.
Ik kan me trouwens voorstellen, dat de zogenaamde niet-principiéle zaterdagclubs zich daar heel graag bij zouden willen aansluiten. Kunnen mooi gewoon alle wedstrijden op zaterdagmiddag spelen.
En dan ook maar direct alle weekendvoetbal afschaffen. Kunnen AFC, HFC en De Treffers mooi bij zondagclubs uit de derde divisie worden ingedeeld.
Kijken of van der Zee meegaat met de eis van de rebellerende zondagclubs.
ACHTERHOEK – De Kerngroep Weekendvoetbal heeft nog geen besluit genomen over de vraag of ze de KNVB voor de rechter gaat dagen naar aanleiding van de voorgenomen invoering van weekendvoetbal in de tweede en derde klasse. Het was aanvankelijk de bedoeling om na het overleg van vorige week...
www.achterhoeknieuwseibergenneede.nl
Raben wil nog steeds niet zeggen welke toezeggingen van der Zee heeft gedaan.
Want de zgn kerngroep weekendvoetbal dreigde meermaals met een gang naar de rechter als die zijn zin niet kreeg.
Overigens zijn spelers van zaterdagclubs ook wel leider of scheidsrechter bij jeugdteams.
En dat kan ook best, omdat verreweg de meeste jeugdteams op zaterdagmorgen spelen.
Ik kan me overigens wel indenken dat de kantine-inkomsten bij zaterdagavond wedstrijden van zondagclubs zwaar tegenvallen.
Erg weinig toeschouwers en ze blijven na afloop vaak ook niet in de kantine zitten.