Bonehead
Well-known member
Eén van de meest beoefende teamsporten in Nederland: Korfbal. "Toevallig" ook vaak beoefend in Christelijke plaatsen en ook daar kent men deze scheiding.Ik had het over grote sporten als hockey, volleybal, basketbal, handbal, honkbal, ijshockey. Noem ze maar op.
Of je gaat maar lekker onderling lekker voetballen. Daar hebben de principiële zaterdagclubs geen enkele moeite mee.Daar is het gewoon duidelijk. Thuisclub bepaalt en anders doe je maar niet mee. En over amateurvoetbal in de rest van de wereld. Nergens is zo'n conservatief sfeertje als in Nederland.
Dat vonden er meer. Ik was er tenminste. Ik had liever op zondagmiddag gevoetbald maar mijn mening is niet zo zwaar als die van een ander en de meerderheid heeft besloten dat er niet op zondag wordt gevoetbald. Dan kan ik dat accepteren of naar een andere club gaan.O wee als ik om zaterdag 18:00 moet kijken want dat vind ik niet gezellig! Oi oi oi, stel je toch voor dat je een keertje op zondag moet voetballen. De wereld vergaat.
En dat speelt ook in de bijbelgordel? Of alleen in steden en grote plaatsen?En ondertussen wordt kerk na kerk gesloopt en verkocht omdat ze leeg staan. En ondertussen maar drugs gebruiken in die dorpen.
Dat doen ze ook bij zondagclubs. En ook daar wordt het vaak ontkend. Ik ken plenty enough voorbeelden hiervan.Ook op zondag. En fors betalen, want we zijn toch amateurs of niet dan?
Ik niet. Ik kan het toch niet veranderen. Dan accepteer ik het maar. De KNVB kennelijk ook. Er zijn mensen die denken dat principiële clubs zullen buigen onder druk. Dat gaan ze dus niet doen. Die richten nog liever weer hun eigen bond op dan dat ze buigen. Ik ben wel eens benieuwd of het ooit zal veranderen. Van mij mag het, maar ik denk niet dat ik het nog meemaak.Absoluut grote ergernis. De hypocrisie, het ontiegelijke conservatisme en angst voor verandering bij clubs en bij de KNVB.