Weekendvoetbal

Joost

Well-known member
Over aanvangstijden gesproken, kijk eens voor de gein naar onderstaand bericht.
Dit soort #ophef nieuws is echt schrijnend.
 

Baggio

Active member
Ook standaardteams?
Nee
Hmm oke. In de lagere senioren is 11.00 namelijk doodgewoon. 10.00 uur ook overigens, sommigen beginnen zelfs om 09.30.
Zijn we het er tenminste over eens dat de thuisspelende vereniging het recht heeft om zelf te bepalen hoe zij de wedstrijdplanning wegzetten op zaterdag? En daarmee stoppen met het klagen over aanvangstijden bij standaardelftallen na 16:15 uur?
 

Fregge

Well-known member
Zijn we het er tenminste over eens dat de thuisspelende vereniging het recht heeft om zelf te bepalen hoe zij de wedstrijdplanning wegzetten op zaterdag? En daarmee stoppen met het klagen over aanvangstijden bij standaardelftallen na 16:15 uur?
Dit doet volgens mij maar 1 iemand hier
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Aha, jij bent dus nooit anders gewend dan 14:00 of later. Ik weet niet uit welk boerendorp je komt, maar bij vv Delfstrahuizen, met 4 senioren teams en twee velden, speelden we altijd op zaterdag om 11:00, zodat er spelers wissel konden staan bij het 1e/2e. Uit naar Lemmer/CVVO was altijd 11:00 beginnen. NOK, DWP, VVI, allemaal voor of om 12:00 op zaterdag.

En hier in Limburg is 10:00 op zondag echt een vrij gangbaar tijdstip voor een elftal in de reserve 6e klasse.
 

Joost

Well-known member
Zoals gezegd, had ik het nooit meegemaakt, dat een reserveteam op zaterdagochtend moest voetballen.
Maar in het boerengehucht Delfstrahuizen kennelijk wel.
Wel dat het tweede om half 1 voetbalde om spelers reserve te kunnen zetten bij het eerste.

En zoals ik al zei is het in het zondagvoetbal overal vrij gebruikelijk dat reserveteams op zondagmorgen voetballen.

Als je met HHC 2 uit naar VVOG 2 of ASV Dronten 2 gaat moet je om 11:45 aanwezig zijn voor de aftrap.
 

Baggio

Active member
Zoals gezegd, had ik het nooit meegemaakt, dat een reserveteam op zaterdagochtend moest voetballen.
IMG_4968.PNG
Nou, dat was niet zo moeilijk hoor. Excelsior'31, AZSV, SVZW. Allemaal zaterdagbolwerken in Oost en daar spelen ze sinds jaar en dag op zaterdagmorgen met seniorenteams.
Het bewijst vooral dat jij denkt te weten hoe het amateurwereldje in elkaar steekt en jezelf als hoeder van het traditionele zaterdagvoetbalwereldje presenteert. Ondertussen lul je maar wat op basis van een zeer beperkte kennis en vooral eigen overtuigingen dat voetballen op zaterdag alleen maar leuk is tussen 14:00 en 16:45 uur.
 

Jef400

Well-known member
@Baggio , ik heb hem op negeren gezet. Misschien is het beter voor jouw bloeddruk als je dat zelf ook gaat doen. Laat hem maar papagaaien. Het is maar 1 van de tig leden op een voetbalforum ;-).
 

Baggio

Active member
Zoals bijna altijd lult Baggio louter onzin.
Het enige is, dat hij ditmaal zich qua beledigingen wat inhoudt, dat was eerder ook wel anders.
Ik heb het even nagekeken, maar bij al die 3 grote zaterdagbolwerken staat de standaardaanvangstijd bij thuiswedstrijden van alle in totaal ongeveer 40 reserveteams gewoon normaal op zaterdagmiddag en in de meeste gevallen ook gewoon op 14.30 uur.
En zo stelt de KNVB ook de aanvangstijden vast.
En uiteraard begint geen enkele van die reserveteams op de zaterdagnamiddag of -avond.

Net als bij de oud-Delfstrahuizen ster die beweerde dat reserveteams van VVI, Lemmer, CVVO, DWP en NOK enz. voetballen op zaterdagochtend blijkt zoals gewoonlijk ook weer niks te kloppen van de bewering over mooie zaterdagclubs als Excelsior '31, SVZW en AZSV.

Maar zoek gerust verder. Misschien vind je nog een zaterdag reserve team dat begint om 11.45 uur of zo. Succes.
Feit: het spelen van wedstrijden op zaterdagochtend is gewoon daily business bijna alle traditionele zaterdagclubs in Oost. Hoe ik dat weet: omdat ik de afgelopen 10 jaar als elftalleider bij jeugdteams deze clubs bezoek.
Feit: de KNVB stelt helemaal geen aanvangstijden vast bij wedstrijden uit de reserveklasse Senioren. Dat doen de wedstrijdsecretarissen van de clubs. Die geven voorafgaand aan competitie de voorkeurstijd op maar in de praktijk is dit een wekelijkse puzzel die alleen moeilijker wordt.
Feit: een toenemend aantal clubs (vooral "zondagclubs") hebben geen andere keuze dan wedstrijden te plannen na 16:30 uur. Soms omdat het niet anders kan (veld-kleedkamercapaciteit) en soms bewust (spelers die zaterdag een bijbaan hebben).
Feit: er is voor miljoenen in Nederland geïnvesteerd in voetbalaccomodaties die op zondag niet gebruikt worden.

Oplossing: weekendvoetbal waarbij de thuisspelende vereniging de speeldag en aanvangstijdstip bepaald. Meer pupillenvoetbal op zondagmorgen om ruimte te creëren op de zaterdag voor Seniorenvoetbal. Grootste belemmering: vastgeroeste mensen die bang zijn verandering, egoisten die schijt hebben aan het algehele belang van de sport.
 

Fregge

Well-known member
En op basis daarvan stelt de KNVB de aanvangstijden van wedstrijden van die reserveteams vast.
Dit is gewoon helemaal niet waar. Voor 20 juni moeten clubs teamopgave doen. Inclusief de Reserveteams en de standaardteams. Daarbij geven ze een voorkeurstijd op. En de KNVB plant deze automatisch in als aanvangstijd van die wedstrijden. En dat kan ieder jaar weer veranderen.

En mocht je nu zeggen dat ik onzin verkoop: Ik heb dit proces afgelopen jaar zelf meegemaakt.
 

Baggio

Active member
Dit is gewoon helemaal niet waar. Voor 20 juni moeten clubs teamopgave doen. Inclusief de Reserveteams en de standaardteams. Daarbij geven ze een voorkeurstijd op. En de KNVB plant deze automatisch in als aanvangstijd van die wedstrijden. En dat kan ieder jaar weer veranderen.

En mocht je nu zeggen dat ik onzin verkoop: Ik heb dit proces afgelopen jaar zelf meegemaakt.
Voorkeurstijd. Dat geeft dus ruimte aan wedstrijdsecretarissen om op eigen initiatief hiervan af te wijken. Iets wat in de praktijk dus ook gebeurt. Want de puzzel moet iedere week wel weer in elkaar gelegd gezet worden. Dus spelen seniorenteams geregeld laat in de ochtend of na 16:15 uur. Ik heb daar geen moeite mee. Anderen vinden dit idiote tijden.D4596E7B-D9F3-4CB4-9CCB-982152869F00.pngD4596E7B-D9F3-4CB4-9CCB-982152869F00.png
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Precies. Ik merk overigens bij een (voornamelijk) zaterdagclub in de buurt dat het best vol zit qua kleedkamers, maar die hebben volgens mij zelf ook net te weinig kleedkamers. Dat merkte ik iig de vorige keer dat ik er was. Morgen weer er naar toe dus even kijken hoe dat loopt
 

bqandy

Well-known member
Het Groninger FC Lewenborg wil volgend seizoen van de zondag naar de zaterdag. De club speelt in de derde klasse. Nu mag er horizontaal overgestapt worden, maar kan dat volgend seizoen ook? Weet iemand dat? IK kan niks vinden.
 

Joost

Well-known member
Het Groninger FC Lewenborg wil volgend seizoen van de zondag naar de zaterdag. De club speelt in de derde klasse. Nu mag er horizontaal overgestapt worden, maar kan dat volgend seizoen ook? Weet iemand dat? IK kan niks vinden.
Dat kan, maar dan hadden ze zich wel al voor 14 september moeten melden. Nu zijn ze te laat.
 
Bovenaan