Baggio
Active member
Da's helemaal waar. Ik had me al voorgenomen om er niet meer op in te gaan. Niet gelukt...Dit doet volgens mij maar 1 iemand hier
Da's helemaal waar. Ik had me al voorgenomen om er niet meer op in te gaan. Niet gelukt...Dit doet volgens mij maar 1 iemand hier
Het begint ook nu een beetje te jeuken he?Da's helemaal waar. Ik had me al voorgenomen om er niet meer op in te gaan. Niet gelukt...
Zoals gezegd, had ik het nooit meegemaakt, dat een reserveteam op zaterdagochtend moest voetballen.
Maar in het boerengehucht Delfstrahuizen kennelijk wel.
Wel dat het tweede om half 1 voetbalde om spelers reserve te kunnen zetten bij het eerste.
En zoals ik al zei is het in het zondagvoetbal overal vrij gebruikelijk dat reserveteams op zondagmorgen voetballen.
Zoals gezegd, had ik het nooit meegemaakt, dat een reserveteam op zaterdagochtend moest voetballen.

Van reserveteams (dus de recreatieve teams) stelt de KNVB niks vast he.En zo stelt de KNVB ook de aanvangstijden vast.
He spookrijdertje...Zoals bijna altijd lult Baggio louter onzin.
Feit: het spelen van wedstrijden op zaterdagochtend is gewoon daily business bijna alle traditionele zaterdagclubs in Oost. Hoe ik dat weet: omdat ik de afgelopen 10 jaar als elftalleider bij jeugdteams deze clubs bezoek.Zoals bijna altijd lult Baggio louter onzin.
Het enige is, dat hij ditmaal zich qua beledigingen wat inhoudt, dat was eerder ook wel anders.
Ik heb het even nagekeken, maar bij al die 3 grote zaterdagbolwerken staat de standaardaanvangstijd bij thuiswedstrijden van alle in totaal ongeveer 40 reserveteams gewoon normaal op zaterdagmiddag en in de meeste gevallen ook gewoon op 14.30 uur.
En zo stelt de KNVB ook de aanvangstijden vast.
En uiteraard begint geen enkele van die reserveteams op de zaterdagnamiddag of -avond.
Net als bij de oud-Delfstrahuizen ster die beweerde dat reserveteams van VVI, Lemmer, CVVO, DWP en NOK enz. voetballen op zaterdagochtend blijkt zoals gewoonlijk ook weer niks te kloppen van de bewering over mooie zaterdagclubs als Excelsior '31, SVZW en AZSV.
Maar zoek gerust verder. Misschien vind je nog een zaterdag reserve team dat begint om 11.45 uur of zo. Succes.
Je was een woordje vergetenMaar ik ga gerust verder met onzin verkopen.
Dit is gewoon helemaal niet waar. Voor 20 juni moeten clubs teamopgave doen. Inclusief de Reserveteams en de standaardteams. Daarbij geven ze een voorkeurstijd op. En de KNVB plant deze automatisch in als aanvangstijd van die wedstrijden. En dat kan ieder jaar weer veranderen.En op basis daarvan stelt de KNVB de aanvangstijden van wedstrijden van die reserveteams vast.
Nee, je zei "En op basis daarvan stelt de KNVB de aanvangstijden van wedstrijden van die reserveteams vast.". Alsof de KNVB dus de tijd bepaalt en niet de clubDat zei ik.
Voorkeurstijd. Dat geeft dus ruimte aan wedstrijdsecretarissen om op eigen initiatief hiervan af te wijken. Iets wat in de praktijk dus ook gebeurt. Want de puzzel moet iedere week wel weer in elkaar gelegd gezet worden. Dus spelen seniorenteams geregeld laat in de ochtend of na 16:15 uur. Ik heb daar geen moeite mee. Anderen vinden dit idiote tijden.Dit is gewoon helemaal niet waar. Voor 20 juni moeten clubs teamopgave doen. Inclusief de Reserveteams en de standaardteams. Daarbij geven ze een voorkeurstijd op. En de KNVB plant deze automatisch in als aanvangstijd van die wedstrijden. En dat kan ieder jaar weer veranderen.
En mocht je nu zeggen dat ik onzin verkoop: Ik heb dit proces afgelopen jaar zelf meegemaakt.

Dat kan, maar dan hadden ze zich wel al voor 14 september moeten melden. Nu zijn ze te laat.Het Groninger FC Lewenborg wil volgend seizoen van de zondag naar de zaterdag. De club speelt in de derde klasse. Nu mag er horizontaal overgestapt worden, maar kan dat volgend seizoen ook? Weet iemand dat? IK kan niks vinden.
Ik denk dat ze dat al gedaan hebben. Ik hoorde het vandaag pas. Dank voor de info. Ook aan noord-ooster. Die publicatie was me ontgaan.Dat kan, maar dan hadden ze zich wel al voor 14 september moeten melden. Nu zijn ze te laat.
Met ingang van het komend seizoen stapt ook tweedeklasser vv Sint Annaparochie over naar het zaterdagvoetbal.
Hiermee komt de club tegemoet aan de wens van de leden.
Het is op dit moment 1 van de zeer weinige clubs uit noord Friesland (en noord-Groningen) die nog actief is in het zondagvoetbal.