Wat is er gebeurd met?

Bonehead

Well-known member
Ik stelde voor om al dat politiek gekleurde extreme geleuter van links tot rechts te beperken tot 1 topic op dit Voetbalforum en daar maak jij bovenstaande van?

Ik snap het probleem eigenlijk niet zo. Topics die mij niet interesseren lees ik gewoonweg niet. Maar onderwerpen hebben vaak meerdere raakvlakken. Zo is BLM maatschappelijk maar ook zeker politiek. Zo gaat dat ook bij de zat-zon discussie. Het probleem is wel dat soms sommigen te veel door zeveren. Dat ontstaat er een onprettige sfeer en ik kan best voorstellen dat mensen dan even geen zin meer hebben in dit forum. Vooral als wellicht voelen dat er op de man gespeeld wordt. Een felle discussie is prima, maar je kunt er ook voor kiezen de teugels wat te laten vieren ter bevordering van de sfeer.
 

Abubakari

Well-known member
Ik snap het probleem eigenlijk niet zo. Topics die mij niet interesseren lees ik gewoonweg niet. Maar onderwerpen hebben vaak meerdere raakvlakken. Zo is BLM maatschappelijk maar ook zeker politiek. Zo gaat dat ook bij de zat-zon discussie. Het probleem is wel dat soms sommigen te veel door zeveren. Dat ontstaat er een onprettige sfeer en ik kan best voorstellen dat mensen dan even geen zin meer hebben in dit forum. Vooral als wellicht voelen dat er op de man gespeeld wordt. Een felle discussie is prima, maar je kunt er ook voor kiezen de teugels wat te laten vieren ter bevordering van de sfeer.
Dat het er in de politieke topics over gaat okay, maar de discussie spreidt zich meer en meer uit als een olievlek over het hele forum.
En inderdaad, die continue herhaling van zetten. Het is inmiddels wel duidelijk wie wat vindt en waarom.
 

SuikerBrood

Well-known member
Misschien ook een idee als we discussie topics over politiek en maatschappelijke onderwerpen beginnen met een neutrale openingspost en titel.

Verder vind ik de politieke discussies echt niet het probleem van de sfeer hier. Als ik zie hoe er op de columns van @Unregistere wordt gereageerd zou mijn interesse in posten ook snel weg zijn. Deprimerend.
 

Abubakari

Well-known member
Als je een bewust wat oubollig geschreven column plaatst kun je kritiek verwachten. Als je dat niet wilt moet je ze niet plaatsen of je schouders ophalen voor de kritiek.
 

SuikerBrood

Well-known member
Als je een bewust wat oubollig geschreven column plaatst kun je kritiek verwachten. Als je dat niet wilt moet je ze niet plaatsen of je schouders ophalen voor de kritiek.

Kritiek is top. En het is ook helemaal prima als je iets niks vindt. Maar in één topic dit als reacties:

Ik aan Jip en Janneke.
Zelfs de overschrijvingen van zondag vierdeklassers uit Zuid I zijn boeiender..
Hij is geloof ik gestopt met die humorloze onzin.
De enige verstandige keuze.
Zou hij die vraag bedoelen over een brief die de KNVB stuurde naar verenigingen ?
Zozo, wat een drukte.
Tip : Stoppen met die humorloze onzin, dat spaart tijd.

En dit is nog een selectie.

Dit draagt alleen maar bij aan een negatieve sfeer. Als je de columns niks vindt, dan lees je ze toch lekker niet? Na de eerste twee weet je wel dat het niks voor jou is. Je hoeft niet op elk topic op dit forum te reageren. Zonder flauw te doen, maar misschien eens kijken hoe het bij de buren gaat:

En daar is de gemiddelde forumgebruiker nog een stuk jonger.
 

Abubakari

Well-known member
Tsja, Noord Ooster. Daarvan weet iedereen inmiddels wel wat dat voor iemand is.

Tsja, Noord Ooster. Daarvan weet iedereen inmiddels wel wat dat voor iemand is.

Tsja, Noord Ooster. Daarvan weet iedereen inmiddels wel wat dat voor iemand is.

Tsja, Noord Ooster. Daarvan weet iedereen inmiddels wel wat dat voor iemand is.

Tsja, Noord Ooster. Daarvan weet iedereen inmiddels wel wat dat voor iemand is.

Tsja, Noord Ooster. Daarvan weet iedereen inmiddels wel wat dat voor iemand is.
 

Abubakari

Well-known member
En daarbij, ook hier waren meer positieve dan negatieve reacties. En ik zou persoonlijk blijer zijn als Noord Ooster het niet leuk vindt dan wanneer hij lovend zou zijn.
 
Bovenaan