Vrouwen Eredivisie

Abubakari

Well-known member
Van harte gefeliciteerd, Ajacieden!
Bedankt, ik was wel weer eens toe aan een Ajax succesje.😖

Maar wel mooi dat ze het na de cruciale zege van vorige week ook daadwerkelijk afmaken. Verder is het een beetje als een kus van jezus je zus.
 

Batigoal

Well-known member
JAAAH KAMPIOENEN!!!1!

Serieus, wel leuk dat ze de achterstand in de competitie hebben weggewerkt en uiteindelijk zelfs nog de titel pakken. Mooie veerkracht.
 

Batigoal

Well-known member
Het wordt een prachtig feest!

Las afgelopen week een artikel waarin de trainer van de Ajax-vrouwen aangeeft dat de vrouwen Eredivisie op dit moment te weinig competitief is met Twente en Ajax die ver boven de rest staan. Het zou niet meer dan normaal zijn als in ieder geval elke Eredivisie-club hun vrouwenteam laat meedraaien in de vrouwen Eredivisie zodat ze een fatsoenlijke competitie met veel wedstrijden hebben in plaats van deze minicompetitie. Pas dan kun je wat meer spreken van een volwaardige competitie. En op dit moment draait de helft van de ploegen blijkbaar ook met minimale kosten en amateurcontracten mee (en bij een paar clubs minimale belangstelling), dus dat is niet echt een reden om het niet te doen.
 

Forza AZ

Well-known member
Misschien is de BeNeliga wel iets voor de dames.
Dat is al geprobeerd van 2012 tot 2015 en was geen succes.

Of de competitie beter wordt als er meer clubs mee gaan doen betwijfel ik. Als Twente en Ajax er nog steeds meer geld in blijven steken, dan blijven ze ver boven de rest uitsteken.
AZ neemt vanaf nu de licentie van VV Alkmaar over en zal er wel meer geld in kunnen steken, aangezien VV Alkmaar gewoon een amateurclub was. En Utrecht komt nu ook weer terug. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat die direct met Twente en Ajax kunnen wedijveren.
 

Joost

Well-known member
Zolang de belangstelling niet toeneemt gaat geen enkele club er echt meer geld in steken. Uiteindelijk moet dat ook terugverdient worden.

Ik las dat in Duitsland de ARD voor het vrouwen WK 5 miljoen neerlegt voor de TV rechten, dat was voor het mannen WK in Qatar nog 214 miljoen.
 

De Wolf

Well-known member
Voor Feyenoord en PSV lijkt mij wel een markt. Zullen ook wel wat shirtjes van bijvoorbeeld Sherida Spitse over de toonbank gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor de Feyenoord Vrouwen is er wel enige animo. Als je een klassieker voor een redelijk gevulde Kuip kan spelen, dan zit er ergens wel potentie in. Ligt ook wel een plan om in enkele jaren te gaan aanhaken.
 

Batigoal

Well-known member
Er zijn ook wel regio's waar wel ruimte en potentie moet zijn zoals Utrecht, Gelderland, Groningen etc.
 

zwammy

Well-known member
Omdat er weinig mensen snachts om 4 uur de reclames gaan kijken tussen de vrouwen wedstrijden in.
 

Maasveld

Well-known member
Omdat er weinig mensen snachts om 4 uur de reclames gaan kijken tussen de vrouwen wedstrijden in.
Gaat toch niet alleen om live wedstrijden?

Ik denk dat 5 miljoen voor een vrouwen-WK onder de streep voordeliger is dan 214 miljoen voor een mannen-WK.
 
Bovenaan