Vrouwen Eredivisie

Batigoal

Well-known member
Bij de mannen heeft PSV de pech dat daar achterin een Obispo rondloopt, blijkt er bij de vrouwen van Feyenoord ook een Obispo mee te spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bij de mannen heeft PSV de pech dat daar achterin een Obispo rondloopt, blijkt er bij de vrouwen van Feyenoord ook een Obispo mee te spelen.

Familie van. Ik geloof dat ze ongeveer even goed is, dus voor vrouwenvoetbal is dat best aardig.
 

Batigoal

Well-known member
Ajax weet eindelijk eens te winnen van FC Twente en pakt daarmee de koppositie. Volgende week kunnen de dames voor het eerst sinds 2018 kampioen van Nederland worden. Zou een knappe prestatie zijn na de jarenlange hegemonie van FC Twente.
 

Reinoud

Well-known member
Ajax weet eindelijk eens te winnen van FC Twente en pakt daarmee de koppositie. Volgende week kunnen de dames voor het eerst sinds 2018 kampioen van Nederland worden. Zou een knappe prestatie zijn na de jarenlange hegemonie van FC Twente.
Begreep dat het gezien de financiële huishouding niet zo'n knappe prestatie is.
 

Reinoud

Well-known member
Is dat verschil zo groot ja?
Van wat ik begreep wel. Deels ook te zien aan de (oud-) internationals die bij Ajax terugkeren in Nederland. Zal eens kijken of ik wat onderbouwing kan vinden

"Begrotingen Eredivisie vrouwen teams,Er zijn geen specifieke cijfers bekend maar zeker is dat Ajax Vrouwen verreweg de grootste begroting heeft, over 1.5 miljoen. De begroting van FC Twente ligt rond de 800.000 euro en dat van de nieuwste club Feyenoord rond de 400/500 duizend euro."
https://www.voetbalvandaag.nl/eredi...en specifieke cijfers,de 400/500 duizend euro.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik dacht dat ADO en PSV er meer instopte dan Feyenoord, maar kennelijk is dat al achterhaald.
 
Bovenaan