Vriendenquizjes

erka

Well-known member
Ik had trouwens een flink aantal stadse clubs niet en ook in de hoek van Grootegast en Leek nogal wat gemist. In Noord- en Oost-Groningen vrijwel alles.
 

noordooster

Well-known member
Emmen en zeker de gemeente is best groot. Overigens waren er een paar jaar geleden nóg meer clubs:
https://www.hollandsevelden.nl/clubs/emmen/

Verschillende van die verenigingen uit de gemeente Emmen op hollandsevelden zijn fusieverenigingen.
sv Twedo zo is ontstaan uit NAVC za, VHC zo en NAB zo.
Zwartemeerse Boys zo is ontstaan uit Vriendentrouw za en EBO zo
Fc Klazienaveen za is ontstaan uit vvZwartemeer zo en vv Klazienaveen za.
SVV '04 zo is ontstaan uit Minjak za en Sc Oranje zo.
CEC zo is ontstaan uit CEVO za en CEC zo


Verder hebben veel van de genoemde zondagverenigingen ooit een standaardteam op zaterdag gehad en nu niet meer:
Twedo, EHS '85, Bargeres, DVC '59, vv Emmen, Sc Erica, Zwartemeerse Boys, CEC, SVV '04 en WKE '16
SVBO is de enige vereniging in de gemeente Emmen die zowel op za. als op zo. een standaardteam heeft.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb die van Drenthe gedaan en had nog geen 50 %.
Dat lag aan de beschikbare tijd en aan de schrijfwijze, want waarom staat er Erica sc en sc Angelslo ?
Bij een verdubbeling van de tijd had ik er minimaal 90 % goed gehad, zonder hulpmiddelen.
 

Unregistere

Well-known member
De heilige Jeroen????
60 punten overigens.

Die is mooi hè? Ik wist dat vanuit de voorbeschouwing die ik vorig jaar heb geschreven, maar het is niet echt de voor de hand liggende naam.

90 punten, waarbij een paar beredeneerde gokjes goed vielen. En de vraag die ik fout had, wist ik eigenlijk wel... Zaten een stuk of zes zekerheidjes bij in elk geval, maar dat waren dan ook bekendere clubs voor mij.

Ik heb die van Drenthe gedaan en had nog geen 50 %.
Dat lag aan de beschikbare tijd en aan de schrijfwijze, want waarom staat er Erica sc en sc Angelslo ?
Bij een verdubbeling van de tijd had ik er minimaal 90 % goed gehad, zonder hulpmiddelen.

De tijd die we van Joost krijgen, lijkt inderdaad wat aan de korte kant. Al had ik met 20 minuten ook niet meer goed gehad, want ik had er 16 en toen wist ik er al niet meer. Ik had alleen de meer bekende clubs en de genoemde plaatsnamen die met FC of VV ook een club vormden... En de eerste club van Robin Mulder, omdat hij die ooit aan mij verteld had, haha.

Zag wel dat ik er nog twee niet had, die ik wel had kunnen weten. Althans, minimaal de club uit Assen die ik niet had. Nota bene een oud-landskampioen.

Groningen ook megamoeilijk. Kwam daar tot 15, ook weer door de tactiek van plaatsnamen proberen. En dan enkele clubs die zijn blijven hangen uit de posts van Abubakari in het topic over het noorden.

Van mij mag het allemaal wel wat westelijker en zuidelijker hoor, Joost! ;)
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Zonet de quiz van Groninger voetbalclubs gedaan.
De tijd is echt veel te kort bemeten.
Oldambster Boys is verkeerd geschreven.
 

Joost

Well-known member
Ik zag net dat de standaardtijd van 10 minuten nog aanstond. Aangepast naar 20 minuten, diep respect dta jullie er toch zoveel hebben geraden in die tijd.

Oldambtster Boys staat wel goed geschreven, die had ik al aangepast na de opmerking van Erka.

En ik denk aan je Unregistrere, duurt nog even.
 
Bovenaan