Vriendenquizjes

de waan

Well-known member
Ik moest alleen de locatie van Terschelling gokken

1oa3186y9skwz.png

Ik ook. Goed gegokt! :heinz:
 

noordooster

Well-known member
Dan had je die Limburgers ook wel zelf kunnen maken, had mij heel wat tikwerk bespaard. :p

Mooie score wel op de amateurkampioenen hoor, al is de waan daarbij tot nu toe de nummer één!

Benieuwd wie er veel scoort op de trainers van de eerste divisie... En op die dekselse Friezen. Dat is echt wel een quiz voor noord-ooster !!

Wat is de bedoeling ?
Alles uit het hoofd, met de lijsten van voetbalnoord, of ook met google ?
 

noordooster

Well-known member
Gewoon uit het hoofd doe ik het, anders is er geen bal aan.

Dat is dan nog behoorlijk pittig. Je vergeet er dan gemakkelijk eentje .
Ik weet vaak wel uit welke plaats een club uit Friesland, Groningen of Drenthe komt, maar vooral bij die Friese plaatsen weet ik uit het hoofd regelmatig niet in welke gemeente die liggen.

Ik heb me er niet in verdiept, hoe je een dergelijke quiz moet maken, maar een quiz om de clubkleuren te weten van de clubs in een bepaalde provincie lijkt me ook wel leuk.
Ik denk, dat ik bij de clubs in de noordelijke provincies een heel eind zou komen :rumcolaa:
 

Joost

Well-known member
Dat is dan nog behoorlijk pittig. Je vergeet er dan gemakkelijk eentje .
Ik weet vaak wel uit welke plaats een club uit Friesland, Groningen of Drenthe komt, maar vooral bij die Friese plaatsen weet ik uit het hoofd regelmatig niet in welke gemeente die liggen.

Ik heb me er niet in verdiept, hoe je een dergelijke quiz moet maken, maar een quiz om de clubkleuren te weten van de clubs in een bepaalde provincie lijkt me ook wel leuk.
Ik denk, dat ik bij de clubs in de noordelijke provincies een heel eind zou komen :rumcolaa:

Ik heb ze steeds op alfabetische volgorde gezet, dat kan al als hint dienen, daarnaast geeft de gemeente een referentiekader. Als ik bij alle Limburgse clubs (en zelfs -Oost-Brabantse) de plaats erbij had dan had ik er geen enkele fout. Het maken van zo'n quiz is niet zo lastig, vooral het verzamelen van de gegevens is een opgave. Een lijstje met clubkleuren moet je per club gaan verzamelen, kost erg veel tijd.

Ik zal later vandaag een quizje online zetten met de clubs uit Drenthe per gemeente.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Poeh, ik had maar 21 van de Verenigde Staten. 2x misgeklikt, maar vooral veel fout geklikt.
 

Unregistere

Well-known member
Drenthe... Poeh. Vanmiddag maar eens proberen, maar ik verwacht er weinig van. Zal wel vooral de wat bekendere clubs zijn, net als in Friesland.

[sub]Daar was ik trouwens wel erg trots dat ik Harkema Opeinde goed had[/sub]
 

noordooster

Well-known member
Omdat ze daar nog heel fanatieke dorpen hebben met 1400 inwoners waar ze zowel een club op zaterdag als zondag hebben.

Nou.... Ik kan buiten Emmen zelf alleen maar Nieuw Weerdinge en Erica bedenken die nog 2 verenigingen hebben . En beide dorpen hebben flink wat meer dan 1400 inwoners.
 
Bovenaan