Eef de Kip
Well-known member
Hoe het ook af gaat lopen, ik vind het wel knap hoe ze presteren met deze nieuwe lichting.
Ja zeker! Knappe prestatie dit WK en hopelijk komen er weer mooie jaren aan. Had zomaar andersom kunnen zijn vandaagHoe het ook af gaat lopen, ik vind het wel knap hoe ze presteren met deze nieuwe lichting.
Ja absoluut. Het is ook een prestatie van de breedte. Net als tegen Servië zijn er veel spelers die veel scoren terwijl je vaak ziet dat een team erg afhankelijk is van 1 of 2 spelers.Hoe het ook af gaat lopen, ik vind het wel knap hoe ze presteren met deze nieuwe lichting.
Bij de heren is Azië volgens mij niet wereldtop, bij de dames wel. Afrika is bij beide geslachten niet sterk, net als Oceanië.Wel grappig, in mijn beleving is Volleybal een van de weinige sporten waarbij de sterkte zo verspreid is over de wereld, zowel bij de mannen als bij de dames.
De heren spelen toch gewoon de European League? Hoezo vrije zomer?De Nederlandse mannen doen dit jaar niet mee na de degradatie van vorig jaar. Vroeger was er een soort van Eerste Divisie maar die bestaat niet meer. De mannen hebben dus een vrije zomer dit jaar.
Promotie-degradatie naar de Nations League gebeurt op basis van de wereldranglijst. De nummer laatst uit de Nations League wordt vervanger door de hoogste ploeg op de ranglijst die nog niet meedoet. Momenteel doet de top 17 + China (28) mee aan de Nations League. Nederland is 20e op de ranking. Tsjechie (18e) en Finland (19e) staan er boven.
Het enige moment dit jaar op punten te halen is het EK dat in september wordt gespeeld. Nederland is daarvoor automatisch geplaatst na de prima kwartfinale in 2023.
Dat EK kent voorrondes in Italië, Finland, Roemenië en Bulgarije. De eindfase is in Italië.
Nederland heeft best wel goed geloot en komt in een poule met Finland, België, Servië, Denemarken en Estland.
Nondeju, dat hele toernooi was ik alweer vergeten. Het is zelfs nu bezig en eenvoudig gewonnen van Noord-Macedonië. Ook nog tegen Luxemburg.De heren spelen toch gewoon de European League? Hoezo vrije zomer?