Volleybal

Joost

Well-known member
Bij winst met 3-0 wordt het;

Nederland 302,87
Canada 280,40

Als ik daarmee door reken kan Canada bij winst met 3-0 tegen Frankrijk op 284,44 komen terwijl Nederland tegen Korea bij 3-0 verlies op 284,56 uitkomt. Daar heb ik al een 3-0 winst voor Italië later vandaag tegen Korea bij gerekend.

De marge is minimaal dus ik bouw graag een foutmarge in bij mijn calculator maar het kan dus ook echt helemaal zeker zijn.
 

Mommiej

Well-known member
na grote achterstand in set 3 pakken ze die toch met 25-23 en lijkt plaatsing Spelen een feit.

Na Italie - Korea vanmiddag weten we of het definitief al genoeg is.
 

Mommiej

Well-known member
Nederland dus 302,87
Canada 280,40

Canada bij 3-0 winst op Frankrijk komt op 284,76. Dat is dus al 0,32 in het nadeel voor NL met berekening die Joost maakte en als berekening Nederland klopt dan is het nog niet 100% zeker. Dat betekent dat Canada morgen 1 set moet verliezen of Nederland zondag om half 5 's ochtends 1 set moet pakken
 

Joost

Well-known member
Nederland dus 302,87
Canada 280,40

Canada bij 3-0 winst op Frankrijk komt op 284,76. Dat is dus al 0,32 in het nadeel voor NL met berekening die Joost maakte en als berekening Nederland klopt dan is het nog niet 100% zeker. Dat betekent dat Canada morgen 1 set moet verliezen of Nederland zondag om half 5 's ochtends 1 set moet pakken

Ik moet me er nog eens in verdiepen waar mijn kleine verschillen nu precies vandaan komen. Heb het idee dat ze in de officiële calculator met afgeronde cijfers werken. Als straks Italië van Korea wint dan weten we het zeker.


Gelukkig gaat na 2025 het Core-team principe wel op de schop want Korea won dit jaar dan tweemaal, de vorige twee edities bleven ze puntloos.
Na 2025 worden het 18 teams waarbij de nummer laatst automatisch degradeert.
 

Mommiej

Well-known member
Zoals verwacht wint Italie 3-0 van Korea (25-16, 25-11, 25-13).

Over paar minuten weten we wat dit betekent voor ranking punten bij Nederland - Korea
 

Mommiej

Well-known member
Met 0-3 nederlaag verliest Nederland er 18,39 en komt het dan uit op 284,48 en komt het dus 0,28 te kort op Canada.

Betekent dus definitief Canada 1 set verliezen van Frankrijk morgen of Nederland 1 set winnen tegen Korea zondag.
 

Joost

Well-known member
Zoals verwacht een eitje voor Italië, 25-16, 25-11 en 25,-13

Canada komt bij 3-0 winst tegen Frankrijk op 284,76
Nederland bij 3-0 verlies tegen Zuid Korea op 284,48

Nog 1 setje nodig.
 

Mommiej

Well-known member
1 set winnen voor plaatsing spelen, voor finale nations league ligt het nog wat gecompliceerder. Daarvoor is het ook afhankelijk van China en VS
 

Mommiej

Well-known member
China is zeker van de final 8 Nations League. 8e en laatste plekje gaat tussen NL en VS.

Nederland moet daarvoor 3-0 of 3-1 winnen van Korea, VS mag dan niet winnen van Japan.
 

Joost

Well-known member
Ik had de wekker gezet maar half doorheen geslapen. Uiteindelijk om half zes alsnog even de eerste set gekeken. Wilde ik toen weer gaan slapen, kwam de fanfare door het dorp om 6 uur omdat er vandaag processie is. 3 rondjes maakten ze, tot 7 uur geen oog dichtgedaan 😭
 

Pieros

Active member
Ik had de wekker gezet maar half doorheen geslapen. Uiteindelijk om half zes alsnog even de eerste set gekeken. Wilde ik toen weer gaan slapen, kwam de fanfare door het dorp om 6 uur omdat er vandaag processie is. 3 rondjes maakten ze, tot 7 uur geen oog dichtgedaan 😭
En dat op vaderdag. Daar gaat je wakker-worden-met-ontbijt-op-bed-verrassing.
 

JMD

Well-known member
Ik had de wekker gezet maar half doorheen geslapen. Uiteindelijk om half zes alsnog even de eerste set gekeken. Wilde ik toen weer gaan slapen, kwam de fanfare door het dorp om 6 uur omdat er vandaag processie is. 3 rondjes maakten ze, tot 7 uur geen oog dichtgedaan 😭
Waarom doen ze zo'n processie om 6 uur in de ochtend?
 
Bovenaan