Volleybal

erka

Well-known member
Dat is altijd al zo (sinds 2000 bij de dames). Er zijn er nu 7 geplaatst (Frankrijk plus 3 x 2 van de kwalificatietoernooien), dan gaat er nog 1 naar Afrika (beste land ranglijst) en de overige 4 naar de sterkste landen van die lijst. Gezien wie zich gaan plaatsen via de kwalificatietoernooien gaat dat ticket naar landen op plek 7 t/m 10. In principe zou NL daar idd bij moeten zitten ja.

Vanavond wordt het derde OKT beslist en dan weten we meer. Daar is nog alles open.
 

JMD

Well-known member
Vanavond wordt het derde OKT beslist en dan weten we meer. Daar is nog alles open.
Klopt, maar het zou alleen 'anders' gaan als Duitsland zich plaatst, die kans is nog wel theoretisch aanwezig, maar die kans lijkt me klein.
 

Joost

Well-known member
De wedstrijden van dit toernooi tellen toch ook mee voor de ranking,maar zijn nog niet verwerkt. Met zeges op China en Dominicaanse Republiek pak je dan toch flink punten.

Ik denk nog steeds dat de dames zich uiteindelijk toch zullen plaatsen, alleen jammer dat het inderdaad zo kort voor tijd is.

Er doen trouwens maar 12 landen mee aan de OS.

De ranking wordt dagelijks geupdate.
 

erka

Well-known member
VS en Polen hebben zich dus geplaatst in OKT groep C.

Turkije, VS, Brazilië, Servië, Polen en de Dominicaanse Republiek hebben zich dus geplaatst, naast Frankrijk uiteraard.
Voor de Aziatische plek gaat het tussen China (6) en Japan (9). China's voorsprong lijkt groot genoeg. Japan is dan nog steeds in de race via de ranking.
De Afrikaanse plek zal gehaald worden door kanonnenvoer Kenya.

En dan heb je dus nog 3 plaatsen over (afgerond)
Italië 339
Japan 305
Nederland 288
....
Canada 266
Duitsland 228

De wereldranking werkt volgens ELO-principe.
Ter vergelijking: toen Nederland van Canada verloor kostte Nederland dat 6 punten en Canada kreeg er 6 bij. Nederland's zege op Italië leverde eerder dit jaar 12 op, maar toen Nederland van Duitsland verloor kostte dat 9 punten en won Duitsland er 9.

Ik denk dat Duitsland Nederland niet inhaalt. Nederland gaat nooit zoveel punten verliezen en Duitsland wint ook niet zoveel normaal gesproken. Dus het zal gaan tussen Nederland, Canada en Japan.
 

erka

Well-known member
Ook even bij de mannen gekeken. Het OKT moet daar nog gespeeld worden. Als het volgens ranking gaat plaatsen zich Polen, Italië, Brazilië, VS, Japan en Argentinië, naast Frankrijk. Nederland zit niet in de sterkste groep. Alleen Polen en Argentinië staan hoger op de ranking. Polen zal zich wel plaatsen maar voor de rest liggen er best kansen. Maar goed, stel dat dat niet lukt:

Afrika, kanonnenvoer Tunesië

edit: wat hieronder stond klopt niet
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
NL staat momenteel boven Iran op de wereldranglijst volgens mij en dus net aan de goede kant van de streep...
 

erka

Well-known member
NL staat momenteel boven Iran op de wereldranglijst volgens mij en dus net aan de goede kant van de streep...

Ik zie het, Wiki is verouderd. Dit is de echte stand:

Slovenië 303
Servië 269
Nederland 247
Iran 244
...
Cuba 210
Canada 198

Dat maakt de zaken wel anders. Dat ziet er gewoon goed uit!
 

erka

Well-known member
De kans dat de mannen het halen is zelfs groter dan de vrouwen. Dat is ook lang niet meer zo geweest.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja maar het verschil met de plek "beneden de streep" is bij de vrouwen kleiner dan bij de mannen.

Ah zo. Prima natuurlijk, maar ik las 'm negatiever door hetgeen je schreef. Nog steeds een prima kans.
 

erka

Well-known member
Ah zo. Prima natuurlijk, maar ik las 'm negatiever door hetgeen je schreef. Nog steeds een prima kans.

Ze hebben allebei goede kansen, maar de mannen hebben iets meer marge en bovendien komt hun OKT nog. Spelen ze die net zo goed zoals het laatste EK en de World League dan ziet het er heel goed uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

JMD

Well-known member
Dat is ook een stukje mazzel. Frankrijk staat bij de dames niet top 10 en bij de mannen wel.
Mwah, dat maakt toch niet uit? Je moet Frankrijk gewoon uit die lijst halen. Hetzelfde aantal plekken is beschikbaar (10, als je ook het Afrikaanse land meetelt dat een plek pakt)

Overigens opvallend dat Cuba zo ver wegvalt bij de heren, was toch jarenlang top.
 

Joost

Well-known member
De heren wonnen duel 2 wel met 3-0 en spelen vandaag tegen België.

Maar eigenlijk was er al voor duel 2 een enorme domper want Canada versloeg ook Argentinië.
 

erka

Well-known member
0-3 tegen België. Regelrecht drama. OS heel ver weg. Kost ook veel punten voor de ranglijst.
 

Eef de Kip

Well-known member
En nu ook met 3-0 er af tegen Bulgarije.
Bizar, ze speelden een sterk EK maar ze zijn wel erg terug gevallen zeg.
 
Bovenaan